Miksi rintaliivien kuppikoot on tehty niin sekavaksi "järjestelmäksi"?
Että 60F onkin sama kuppikooltaan kuin 90A ja sitä loputonta vääntöä rinnakkaiskoosta ym.
Miksei tehdä ympärysmitaltaan täysin muunneltavissa olevia liivejä, esim. välillä 70-95 ja silloin ne kuppikoot olisivat vihdoin ihan samoja kaikille. Eikä mitään ongelmaa asian käsittämisesssäkään olisi. Koska nykyinen "suhteellinen mitoitus" on ihan omituinen. Jos ajatellaan rinnan tilavuutta, se on rinnan koko, eikä mikään rinnan ulkopuolella olevat tekijät kuten jotkut ympärysmitat.
Vihdoin voisi ostaa rintaliivit rintansa tilavuuden mukaan!
Kommentit (27)
Jos A-kuppi olisi tilavuudeltaan vaikkapa sellainen, mikä se on koossa 75A, niin mitä kokoa 65A-kokoisen tulisi käyttää? 65A--?
Vierailija kirjoitti:
Jos A-kuppi olisi tilavuudeltaan vaikkapa sellainen, mikä se on koossa 75A, niin mitä kokoa 65A-kokoisen tulisi käyttää? 65A--?
En ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Minun kokoni on 60E, mutta en usko että olisivat sopivan malliset kovin monelle 80A-kokoiselle vaikka miten pistäisi jatkopaloja ympärysmittaan. Rinta yleensä asettuu eri tavalla eri levyiselle rintakehälle, vaikka tilavuus olisikin sama.
Minusta kokoluokitus on selkeä, mutta kaupoissa olisi parempi jos liivit olisi jaoteltu ympärysmitan mukaan, kun esimerkiksi tuota 60-ympärysmittaa saa yleensä etsiä kissojen ja koirien kanssa.
Alusvaatteiden ostamisesta on tehty supervaijeaa. Hyllyt on huonosti sijoiteltuja ja täyteen ahdettuja ja kokomerki tä on jossain piilossa. Kauhea homma kahlata läpi hylly kaupalla tavaraa ja sitten raahata jokaisesta kivannäköisestä useita rinnakkaiskokoja pukukoppiin, kun ei yhtään voi tietää sopiiko joku tai mikään.
Olisi ihan pakko ostaa ainakin yhdet ei tsikat ja voi että ei nappaa lähteä talvivaatteissa pyörimään alusvaateosastolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän tavalla se ympärysmitta olisi täysin muunneltavissa niin, ettei liivin muoto muutu siinä samalla? Haluaisinpa nähdä, miltä minun 85H-kokoiset liivini näyttäisivät muunneltuina 60H:ksi.
Suurin ongelma rintaliivien mitoituksessa on se, että eri merkkien välillä on eroja. Ja liivien muoto määrää sen, mikä koko kenellekin sopii.
On olemassa ainakin yhdet urheiluliivit missä ympärysnauhan kiinnityssysteemi on tarrallinen ja siinä on aika iso kiristysvara.
Eivät taida olla kovin tukevat liivit. Kuvittelepa, mitä oikeasti rintaa tukevien liivien etupuolella ja olkaimissa tapahtuu, kun tarranauhaa kiristetään tai löysennetään vaikka kymmenen senttiä.
Ei kaikki tarvitse tukevia rakennustelineitä. Itse valitsen urheiluliivit mukavuuden perusteella eli nännit on peitetty (toppaus) ja ympärysmitta tarpeeksi löysä, jolloin "liivit" tuntuvat kivalta topilta.
Ja ei, ei ne ala kaikilla roikkua. Olen 50-vuotias.
Jos et kerran toppia kummempaa tarvitse, ei paikkasi liene rintaliivikeskustelussa. Ja sillä, jolle toppi riittää, ei tosiaan ole kudosta "roikkumaan" eli painovoiman kohteeksi.
No voi anteeksi, mutta paikkani olen ansainnut. Olen nainen, minulla on B-kupin tissit ja haluan JOSKUS käyttää liivejä tai pelkästään peittää nännit. Joten kyllä tämä minuakin askarruttaa. Ei ainoa tissiongelma ole "tukeminen".
Mikä siinä on että oletetaan että ne tissit on kiinteät pallot jotka rupsahtaa yht'äkkiä imettämisen tai tietyn iän jälkeen? Omani venähtivät D-kupin lylleröiksi heti kun ne alkoivat kasvaa. Ja kyllä, olin laiha. Nykyinen kuppikoko on jotain F/G riippuen mallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän tavalla se ympärysmitta olisi täysin muunneltavissa niin, ettei liivin muoto muutu siinä samalla? Haluaisinpa nähdä, miltä minun 85H-kokoiset liivini näyttäisivät muunneltuina 60H:ksi.
Suurin ongelma rintaliivien mitoituksessa on se, että eri merkkien välillä on eroja. Ja liivien muoto määrää sen, mikä koko kenellekin sopii.
On olemassa ainakin yhdet urheiluliivit missä ympärysnauhan kiinnityssysteemi on tarrallinen ja siinä on aika iso kiristysvara.
Eivät taida olla kovin tukevat liivit. Kuvittelepa, mitä oikeasti rintaa tukevien liivien etupuolella ja olkaimissa tapahtuu, kun tarranauhaa kiristetään tai löysennetään vaikka kymmenen senttiä.
Ei kaikki tarvitse tukevia rakennustelineitä. Itse valitsen urheiluliivit mukavuuden perusteella eli nännit on peitetty (toppaus) ja ympärysmitta tarpeeksi löysä, jolloin "liivit" tuntuvat kivalta topilta.
Ja ei, ei ne ala kaikilla roikkua. Olen 50-vuotias.
Jos et kerran toppia kummempaa tarvitse, ei paikkasi liene rintaliivikeskustelussa. Ja sillä, jolle toppi riittää, ei tosiaan ole kudosta "roikkumaan" eli painovoiman kohteeksi.
No voi anteeksi, mutta paikkani olen ansainnut. Olen nainen, minulla on B-kupin tissit ja haluan JOSKUS käyttää liivejä tai pelkästään peittää nännit. Joten kyllä tämä minuakin askarruttaa. Ei ainoa tissiongelma ole "tukeminen".
Mitä ihmettä sitten tulit narisemaan roikkumisesta ja siitä, ettet tarvitse liivejä?
Minun kokoni on 60E, mutta en usko että olisivat sopivan malliset kovin monelle 80A-kokoiselle vaikka miten pistäisi jatkopaloja ympärysmittaan. Rinta yleensä asettuu eri tavalla eri levyiselle rintakehälle, vaikka tilavuus olisikin sama.
Minusta kokoluokitus on selkeä, mutta kaupoissa olisi parempi jos liivit olisi jaoteltu ympärysmitan mukaan, kun esimerkiksi tuota 60-ympärysmittaa saa yleensä etsiä kissojen ja koirien kanssa.