Miksi miehet eivät osaa ostaa lahjoja?
Niin, mikseivät? Mikä siinä on vaikeaa?
Ukkoni kysyi lahjatoiveita. Annoin kolme vaihtoehtoa, joista kaksi saisi kilsan päässä olevasta ostoskeskuksesta, kun vain viitsisi. Tänään erehtyi sanomaan jossain sivulauseessa, että "millä ajalla minä muka lahjoja ostan".
Minulla on sitten varmaan ihan helkkaristi enemmän tunteja vuorokaudessa, kun olen saanut ostettua lahjat lapsille ja oman perheeni jäsenille, sukulaisille ja jopa miehelle. Mies ei ole ostanut yhtään mitään kenellekään.
Missä haavemaassa nuo karvaturvat elää, kun joulu tulee joka vuosi yllätyksenä?
Kommentit (24)
Ei tuo vielä mitään, omani meni repimään lahjansa auki jo tänään ja nyt ihmettelee kun lapset kinuaa että haluavat avata omansa jo nyt. Putkiaivot, putkiaivot... ja itse tuskin saan tuolta karvaperseeltä mitään lahjaksi. Avioeropaperit olisi kivat.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, ettei sitä opeteta missään.
Ehkä aiheesta pitäisi tehdä peli tai appsi.
Ei pelejä, ne pelaa muuten kuukauden putkeen ja havahtuu vasta kun kämppä haisee paskalle ja vaimo ja lapset on kadonneet. Appsi olisi parempi vaihtoehto. "Elämäntaitoja miehille: miten selvitä joulusta jos geenilotossa on tullut Y-kromosomi."
Shoppailut nyt ei miehiä kiinnosta pätkääkää, aina löytyy parempaa tekemistä kuin tonkia kaupassa rihkamahyllyjä.
Miehet ei välitä ihmisistä samalla tavalla. Jos välittäisivät, tietäisivät kysymättäkin mistä tämä tykkää. Harva mies osaa omille lapsilleenkaan ostaa osuvaa lahjaa.
Onko se sitten kiva saada lahjaksi jotakin sellaista, joka on käsketty ostamaan? Mene ja osta se itellesi, pistä pakettiin ja kortin pyydät miehen allekirjoittamaan. Mä ainakin olisin mielummin ilman koko lahja, sydämestä tullut joulun toivotus pusun kera olisi paljon miellyttävämpi.
Sitä minäkin olen joskus miettinyt. Kerran pyysi synttärilahjatoivetta. Näytin korun ja nettikaupan mistä saisi tilattua. En saanut mitään lahjaksi, koska ei kuulemma tiennyt mitä voisi hommata. Koru ei ollut kallis, että se ei ollut ongelma.
Voi hellanlettas sentään. Aloittaja taitaa olla perheen suurin lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea. Mobiilisovellus (app) tarvitaan (ei siis appsi). Heti lataisin sovelluksen puhelimeeni.
Vierailija kirjoitti:
En mielestäni. Mustakin olisi kiva saada lahjoja, edes yksi. Mitä väärää siinä on?
-ap
Mä en tajua. Mies on ollut tämän päivän aivan persenaamana, kun huomasi että mä paketoin keittiössä lahjoja, jotka olen onnistunut hankkimaan. Oon niinkun hoitanut homman. Mies ei ole osannut ostaa yhtään, eikä tule ostamaankaan. Sen sijaan se repii stressin siitä joka vuosi. Vittu sillä on silmät, kädet, jalat ja rahapussi. Ei vaadi muuta kuin toimintaa, niin vois hoitaa hommansa ja lopettaa tuon lapsellisen tappelun ja ahdistumisen.
Mun piti tänä vuonna pitää vapaata töistä joulun välipäivinä, mutta en taida. Miksi tuhlaisin vapaapäiväni tuon persenaaman katseluun? Kyllä se taas tammikuun puolella helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Heh, juurikin noin.
Uskovat varmaan että joulupukki on oikeasti olemassa.
Meillä on helppo joulu ollut jo monia kertoja, ollaan sovittu ettei ostella minkäänlaisia lahjoja kenellekään aikuisille, ei ole nurinaa ollut päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikseivät? Mikä siinä on vaikeaa?
Ukkoni kysyi lahjatoiveita. Annoin kolme vaihtoehtoa, joista kaksi saisi kilsan päässä olevasta ostoskeskuksesta, kun vain viitsisi. Tänään erehtyi sanomaan jossain sivulauseessa, että "millä ajalla minä muka lahjoja ostan".Minulla on sitten varmaan ihan helkkaristi enemmän tunteja vuorokaudessa, kun olen saanut ostettua lahjat lapsille ja oman perheeni jäsenille, sukulaisille ja jopa miehelle. Mies ei ole ostanut yhtään mitään kenellekään.
Missä haavemaassa nuo karvaturvat elää, kun joulu tulee joka vuosi yllätyksenä?
Onko miehesi paapottua miestyyppiä, jonka puolesta on aina tehty kaikki ja sitten kun pitäisi itse tehdä, niin menee sormi suuhun? Näitä riittää maailman sivu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pelejä, ne pelaa muuten kuukauden putkeen ja havahtuu vasta kun kämppä haisee paskalle ja vaimo ja lapset on kadonneet. Appsi olisi parempi vaihtoehto. "Elämäntaitoja miehille: miten selvitä joulusta jos geenilotossa on tullut Y-kromosomi."
Mistä se piika nyt taas siellä mussuttaa. Tässä on tärkempiä asioita mietittävänä tärkeämmillä ihmisillä.
Minä osaan. Ostin tänäkin vuonna vaimolleni muutaman lahjan, jotka tuntuivat olevan hyvin mieluisia.
t:Mies
Joku mies tällä palstalla joskus kertoi, että miehet eivät viitsi ajatella tollaisia mitättömiä pikkuasioita, koska heidän kaikki aikansa menee "korkeamman tason ajatteluun" eli esimerkiksi maailman tulevaisuuden pohtimiseen
Vierailija kirjoitti:
Olemme saaneet AV:lle uuden hahmon: Hellanlettaksen. Olipa ketjun aihe mikä hyvänsä, Hellanlettas ilmestyy jossain vaiheessa paikalle ilmaisemaan ylemmyydentuntoaan.
Aika näyttää jääkö Hellanlettas yhtä pysyväksi kuin esim. Kånkenhullu, Äitihullu, Jenni-hullu. Ärsyttävyyskertoimet näyttävät ainakin jo lupaavilta.
En allekirjoita. Minä sain miehelläni joululahjaksi ihanan laukun, rannekelloa sekä kaksi muumimukin. Kaikki lahjat olivat ihania ja hyvin valittuja. Lapsillemme mies osti pienet tabletit että kyllä meillä mies osaa ostaa lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on helppo joulu ollut jo monia kertoja, ollaan sovittu ettei ostella minkäänlaisia lahjoja kenellekään aikuisille, ei ole nurinaa ollut päinvastoin.
Eri asia: te olette sopineet ettei osteta aikuisten kesken lahjoja. Ap:n perheessä niin ei ole sovittu, mutta ap:n mies on silti täydellisen haluton näkemään edes minimaalista vaivaa toisen ilahduttamiseksi.
Sympatiat ap:lle täältä, minun exäni oli samanlainen. En tiedä kuitenkaan, onko tämä yleisesti ottaen miesten ongelma, onhan niitäkin miehiä jotka osaavat ostaa lahjoja. Esim. veljeni pistää oikeasti ajatusta lahjoihinsa (ei siis osta minulle ellemme vietä joulua yhdessä, mutta lapsilleen, vaimolleen ja vanhemmillemme oikein hyviä).