Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hittibiisejä, jotka poikkeavat esittäjän muusta tuotannosta

Vierailija
18.12.2016 |

Tuleeko mieleen hittibiisejä, jotka poikkeavat merkittävästi niiden esittäjän muusta tuotannosta?

Esimerkkinä Scorpionsin "Wind of Change". Scorpionsin muu tuotanto on enimmäkseen raskasta rokkia, mutta tuo biisi on kevyt balladi.

Kommentit (213)

Vierailija
161/213 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reijo Taipale - Ihan niin kuin nuo toiset (Kent "Dom andra"-cover)

Korjaan: Ihan kuin nuo toiset

Vierailija
162/213 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Scorpions raskasta rockia?Still loving youSend me an angelHolidayYou and ISanoisitko yhdenkin biisin, joka on oikeasti raskasta? Minusta koko bändi on yhtä balladia.

Rock you like a hurricane

Okei. Onko lisää? Tuolla mittapuulla Yökin soittaa raskasta rockia.

Scorpions on jossain hard rockin/perinteisen heavy metalin maastossa. Eli kyllä sitä raskaaksi rockiksi voi sanoa.

Minä kyllä joskus ihmettelen tätä jaottelua. Ihan oikeasti minusta Yö ja Scorpions ovat ihan yhtä raskaita bändejä. Miksi Yö on kuitenkin iskelmähumppaa ja Scorpions on heviä?

Molemmat on humppaa. Kaikki 80-luvun hevibändit ovat humppaa. Iron Maiden, Whitesnake, Kiss, Mötley Crue, Van Halen, Def Leppard, Twisted Sisters jne. Huh, vieläkin puistattaa. Mutta hevarit oli muuten mukavaa sakkia.

Itse kuuntelin indiepaskaa: The Smiths, Echo and the Bunnymen, Cure, Björk, Psychedelic Furs, Joy Division, Bauhaus, Killing Jokes, Pogues, Kraftwerk, Einsturzende Neubauten, Jesus and Mary Chain jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/213 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Scorpions raskasta rockia?Still loving youSend me an angelHolidayYou and ISanoisitko yhdenkin biisin, joka on oikeasti raskasta? Minusta koko bändi on yhtä balladia.

Scorpions on jossain hard rockin/perinteisen heavy metalin maastossa. Eli kyllä sitä raskaaksi rockiksi voi sanoa.

Minä kyllä joskus ihmettelen tätä jaottelua. Ihan oikeasti minusta Yö ja Scorpions ovat ihan yhtä raskaita bändejä. Miksi Yö on kuitenkin iskelmähumppaa ja Scorpions on heviä?

Molemmat on humppaa. Kaikki 80-luvun hevibändit ovat humppaa. Iron Maiden, Whitesnake, Kiss, Mötley Crue, Van Halen, Def Leppard, Twisted Sisters jne. Huh, vieläkin puistattaa. Mutta hevarit oli muuten mukavaa sakkia.

Itse kuuntelin indiepaskaa: The Smiths, Echo and the Bunnymen, Cure, Björk, Psychedelic Furs, Joy Division, Bauhaus, Killing Jokes, Pogues, Kraftwerk, Einsturzende Neubauten, Jesus and Mary Chain jne

Iron Maidenia en saa mitenkään sopimaan samaan listaan muiden bändien kanssa mitä nimesit. 🙄 Humppaa? Haha.

Vierailija
164/213 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nightwish - While Your Lips Are Still Red

Vierailija
165/213 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esa Pakarinen: Rokki on poikaa

Pakarinenhan teki rokkilevyjö 70-luvulla. Paras pläjäys on kuitenkin savonkielinen Oon pihkassa - versio Shirley Basseyn tunnetuksi tekemästä I who have nothing (soi mm. Sopranos-sarjassa).

Voin kuvitella jonkun upeaan iltapukuun ja kiloja painavaan koruarsenaaliin pukeutuneen, glamuröösin diivan laulava:

Ee. Minä en oo mittään.

Ee. Minulla oo kettään.

Vuan pyyvän: kuuntelehhan. Suaha voet rikkauvvet, vuan et rakkaotta kuitenkaan sua. 

OOn pihkassa.

Vierailija
166/213 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scorpions on täyttää humppaa.

Vierailija
167/213 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britney Spears, Everytime

Vierailija
168/213 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

In Flames - Dialogue With the Stars

Vierailija
169/213 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robbie Williams:Rudebox

Hanson: MMMBop

Vierailija
170/213 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iron Maidenia en saa mitenkään sopimaan samaan listaan muiden bändien kanssa mitä nimesit. 🙄 Humppaa? Haha.

Humputin humputin humppaa se oli ja on. Sen takia aikoinaan Metallica ja kumppanit olivat uudistajia - mikä kuulostaa nykyisin hvtin huvittavalta, kun Metallicasta on tullut pysähtyneisyyden ja konservatiivisuuden symboli, heh. 

Monien mielestä juuri 80-luvun 'hevi' on kaikkein parasta. Heitä miellyttää humpahtava tempo, pop-maiset melodiat.

Raaaan tuuu töööö hiiillls

Illoin luokse pienen kapakan.

Ratsuani juoksuun hoputan.

Kuiskaa hiljaa arotuuli, Hymyy Rozy punahuuli,

Tyttö, jota yksin rakastan. 

Heijaa, ruusut tulipunaiset

Raaan tuu töö hiills

Vierailija
171/213 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Big city nights.

Kannattaa ihan googlettaa jos kiinnostaa bändin tuotanto eikä kuunnella mitään best of- levyjä. Niissä yleensä on ne hitit eli balladit.

Scorpions on minusta niin tyypillistä 80- luvun melodista heavyä. Kai sitä sitten voisi toisaalta kutsua raskaaksi rockiksi.

Heillä on ollut pitkä ura ja alkuun tuotanto oli suht raskasta, mutta mitä lähemmäs nykyaikaa tullaan, sitä vähemmän heavyksi on menty. Osa syy varmaan miksi Scorpions ylipäätään lasketaan tuonne raskaampaan puoleen, vaikka ei tuo ero suuri ole johonkin Van Halenin tai jopa Bon Joni on tekstit. Rock you like a hurricanen sanat, kun eivät todella mitkään lapsille tarkoitetut. Oikein raskasta rockia se ei kuitenkaan minusta ole. Mutta silloin 80- luvun Scorpionsin kultakaudella jaottelu oli paljon selkeämpää. Kaikki mikä ei ollut modern talkingia tai milli vanillia oli suunnilleen rockia tai heavyä.

Vierailija
172/213 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stone Sour - Through glass

Vierailija
173/213 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Disturbed - The sound of silence

Vierailija
174/213 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klamydia - Tuskien talo

Vierailija
175/213 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiä mainitsematta monien raskasta rokkia laulavien hartaat joululaulut. Toisinaan ihan OK, mutta joskus myös aika feikkiä.

Vierailija
176/213 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deep Purple - Smoke on the water. 

Aina jos olen kuullut jotain muita Deep Purplen biisejä, en uskoisi samaksi yhtyeeksi.

Vierailija
177/213 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deep Purple - Smoke on the water. 

Aina jos olen kuullut jotain muita Deep Purplen biisejä, en uskoisi samaksi yhtyeeksi.

Uriah Heepin Easy Livin':kään ei ole aivan tyypillistä Heepiä.

Vierailija
178/213 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madonnan Frozen, toki pari muutakin rauhallisempaa, imelämpää biisiä löytyy. Muut ovat sitten tunnetulla kimeällä äänellä tehtyjä klassikoita tai hänen myöhäisempää poptuotantoaan.

Vierailija
179/213 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan se koko Madonnan levy, olisiko ollut The Ray of Light tai joku (:D) on erilaisemoi kuin muu tuotanto.

- edellinen

Vierailija
180/213 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai oikeastaan se koko Madonnan levy, olisiko ollut The Ray of Light tai joku (:D) on erilaisemoi kuin muu tuotanto.

- edellinen

Mielestäni ray on light ja varsinkin frozen on aika linjassa Madonnan varhaisemman tuotannon kanssa.Love don’t live here anymore, Live to tell, Take a bow, Oh father, You’ll see tai the power of good-bye. Ei nyt niin kauheasti Frozenista eroa. Ulkonäkötyylillisesti hän tietenkin on muuttunut paljon.

Sen sijaan Music levyn myötä biisit todella muuttuivat täysin erilaisiksi.