Miksi lanttu ja porkkana ovat niin aliarvostettuja?
Hyviä molemmat. Jouluna vain saavat arvoisensa kohtelun ja silloinkin moni niitä hylkii "juntteuden" vuoksi. Parhaimillaan ehkä kun tekee uunijuureksia, sipulia sitten vielä kanssa siihen sekaan. suomalaiset vaan aliarvostavat kaikkea kotimaista edullista, vaikka siihen ei ole muuta syytä, kuin että edullista suomalaista halveksitaan.
Kommentit (5)
Höpönlöpön. Minä ainakaan aliarvosta mitään juuresta, mutta ei sitä nyt hittojakaan AINA viitsi samaa puputtaa.
Ja uunijuureksiin en kyllä pane sipulia joukkoon, sen sijaan hyvää öljyä mausteineen. Porkkanaa, lanttua ja palsternakkaa, ehkä myös bataattia ja punajuurta.
Lanttu ja porkkana ovat vähän kuin perunakin, tavanomaista ja helposti saatavaa. Ja sehän ei hifistelijälle kelpaa.
Mutta makuahan noissa, varsinkin lantussa on ja paljon. Ei se helppo saatavuus tee ruuasta huonoa.
Ei kestä masu lanttua, eikä sitä terveellistä sipulia, ruista, kaalia, hernettä ja niin edelleen
En tiedä ovatko aliarvostettuja. Itse olen tässä syksyn mittaan syönyt kumpaakin n. kymmenisen kiloa. Useimmiten raakana. Ovat mukavaa iltanapostelua.