Juhlakutsussa luki "Naisille tervetuliais-shampanjat ja miehille konjakit" Jätänkö menemättä kun inhoan shampanjaa?
Olen nainen joka rakastaa korkealaatuista konjakkia ja inhoan poikkeuksetta kaikkia shampanjoita. Jäänkö nyt sitten ilman juomaa jos menen?
Kommentit (35)
Konjakki aterian aluksi on todella raskas ja outo valinta. En ole kyllä koskaan missään nähnyt aperitiivina.
Konjakki tarjoillaan yleensä kahvin kanssa.
Pyydät vain kohteliaasti konjakin shampanjan sijasta, ei ongelma. Outo sukupuolitus muuten.
Naisille tomaattinviipale salaattipedillä ja miehille kunnon pihvit lisukkeineen. Illan päätteeksi naiset yhdessä tiskaamaan ja miehet "yksille" lähimpään yökerhoon.
Mä voin tulla tuuraamaan sua. Rakastan shamppanjaa.
Et pyydä vaan SANOT että otat konjakin. Kyllä siellä jollekin homomiehelle se shampanja kelpaa.
Jää pois juhlasta kun meno tuntuu vastenmieliseltä. Minusta tuo kuulostaa oikein mukavalta-usein miehet tykkäävät konjakista enemmän ja naiset samppanjasta.
Työskentelen juhlatalossa ja joskus (onneksi harvoin) vieraat alkavat pilaamaan juhlatunnelmaa keksimällä omia vaatimuksiaan ja oikkujaan. Juhlinen järjestäjä on suunnitellut omat juhlansa ja maksaa tarjoilut. Tulet siis mielelläsi juhlaan tai pysy poissa, ok.
Alkumaljaa ei tarvitse juoda, se on tarkoitettu tunnelman rentouttajaksi ja että voidaan kilistellä ja toivottaa onnea. JOs ei ole alkoholitonta vaihtoehtoa-ota se holijuoma ja jätä juomatta. Aina varataan alkoholitonkin, mutta toisinaan niitä menee niin monta että loppuvat kesken...
Sellaista se on noilla ulkomaisilla diplomaattikutsuilla. Mikä maa?
No, ovathan nuo miespuoliset "rouvat" selvinneet rouvaohjelmasta, niin kai sinäkin sivistyneenä kansalaisena kykenet yhden "väärän" maljan ottamaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on noilla ulkomaisilla diplomaattikutsuilla. Mikä maa?
No, ovathan nuo miespuoliset "rouvat" selvinneet rouvaohjelmasta, niin kai sinäkin sivistyneenä kansalaisena kykenet yhden "väärän" maljan ottamaan vastaan.
Mä olen käynyt suurlähetystöjen pippaloissa. Kyllä siellä alkumalja on yleensä kaikille sama, toki alkoholiton vaihtoehto on saatavilla aina. Paitsis Iranin lähetystössä alkoholista vaihtoehtoa ei ollut tarjolla, samaa mehua kaikille:-).
Minäkään en pidä shampanjasta, vaan juon mieluiten konjakkia. Hienoilla illallisilla naisille tyrkytetään aina jälkkäriksi punssia ja miehille konjakkia, mä otan sen konjakin, mutta aina pitää pyytää erikseen tarjoilijalta. Sama kun automaattisesti ollaan aina kaatamassa kahvia ja kun pyytää teetä, niin joutuvat lähtemään hakemaan keittiöstä erikseen.
Konjakki tervetuliaisjuomana? Todella uskottavaa. Ei ollut nyt provon laatijalla etiketti hallussa. Konjakki ei ole tervetuliaisjuoma, ei missään tilaisuudessa.
Eiköhän juhlapaikalla ole vesijohto, joten aina on saatavilla raanavettä, jos ei tarjottu kalliimpi vaihtoehto kelpaa. Saavatko miehet myös kupin kahvia, sillä konjakki tarjotaan usein kahvin kanssa?
Aloitus haiskahtaa kyllä porvoolaiselta.
Valitset tietenkin konjakin shamppanjan sijasta. Eihän tässä nyt herranenaika mitään ongelmaa voi olla.
Noloa tarjota shampanjaa. Samppanjan vielä ymmärtäisin.
Tunget sukan housuihisi - nimenomaan - etupuolelle, liimaat irtoviikset ja pyydät konjakkia.
Paitsi että sitä ei oikeasti edes pitäisi mainita kutsussa...