Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä konsolipelejä sinä yli 30-vuotias pelaat?

Vierailija
18.12.2016 |

Vanha x-box kököttää nurkassa ja tekisi mieli jotain pelailla... Laite on miehen vanha ja itse en ole koskaan ollut kovin innokas pelaaja, nuoruudessa tuli pelailtua jonkin verran ja xboxilla jotain tasohyppelypelejä.
Mitä pelejä te muut kolmekymppiset naiset pelaatte?
Onko xbox 360 (olikohan se sen oikea nimi) jo täysin vanhentunut ja saako siihen vielä pelejä?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ggdfgdfg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aikuinen, joten en pelaa konsolipelejä. Pelaan pc:llä ajatusta vaativia historiallisia strategiapelejä, kuten Civilization- tai Europa Universalis -sarjan pelejä.

"Ajatusta vaativia?" Ruudukolla liikkumista paperi-kivi-sakset -periaatteella ja yksinkertaista matematiikkaa tietyillä raja-arvoilla ja variaabeleilla. Aika nolo pätemisyritys.

Mielestäni ajatusta vaatii pikemminkin parhaimpien roolipelien vaikeat eettiset valinnat.

Saisiko esimerkin jostain 'vaikeasta, eettisestä valinnasta'?

Dragon Age 2:ssa ainakin oli se tehtävä minkä lopuksi voit antaa Fenrisin takaisin omistajalleen. Aiheuttaa aina pienimuotoisen nettiraivon 😊

Vierailija
62/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lapsuuden jälkeen pelannut mutta just toissapäivänä törmäsin Nintendo classic miniin ja pakkohan se oli nostalgian takia tilata itelle joululahjaks<3

N33

Ei muuten ehdi jouluksi jos nyt tilat. Kesäksi on lähempänä realistista toimitusaikaa, koska nuo on joka paikassa loppu. 

Miinus 25 näytti verkkokaupan varasto. Olisin tilannut veljelle myös mutta oli rajotus 1per henkilö:DD

Mä en oikein ymmärrä tuon classic minin pointtia? Siis, kun noita nes:in klassikkopelejähän on voinut ostaa nintendon uusille konsoleille (wii, wiiu ja 3ds) pelattavaksi pikkurahalla virtual consolin kautta vaikka kuinka kauan. Minkä lisäarvon tuo Classic mini tähän hommaan tuo?

Itse siis rakastan monia NES:in ja SNES:in klassikkopelejä ja olen niistä lempparini hankkinutkin jo aikoja sitten joko wiille ja/tai 3ds:lle pelattavaksi. En siis ollenkaan dissaa retropelaamista, mutta onko tuossa Classic minissä jotain erityisiä lisäominaisuuksia, jonka vuoksi se kannattaisi hankkia?

n31

Valtaosalla ihmisiä ei ole noita konsoleita. Classic on halpa konsoli ja siinä saa mukana pelejä ja alkuperäisen näköisen ohjaimen. 

Ok. Tiedän vaan tosi monia tyyppejä, jotka on hankkiamassa tuon Classicin vaikka kotoa löytyisi vanha wii (joka ei nykyään enää juuri mitään maksa), niin mietin, että onko tuossa Classicin mukana tulossa jotain, mitä en virtual consolin kautta saa. Ilmeisesti siis ei muuta kuin se vanhan ohjaimen näköinen ohjain (joka ei mulle kyllä riitä perusteluksi hankintaan).

Monelle ihmiselle se että se on vanha ohjain ja se että konsoli näyttää alkuperäiseltä Nintendolta (vaikka pienemmältä) on enemmän kuin hyvä syy hankkia se. NES on täysin kiistattomasti tärkein pelikonsoli koko pelihistorian aikana. Moni joka sitä pelasi pienenä pitää sen peleistä enemmän kuin uusista peleistä.

Minäkin hanki PC:lle tuon näköisen ohjaimen jotta voin pelata Nintendon pelejä tietokoneella. Ne on parhaimmilaan alkuperäisen ohjaimen kanssa. Minulla sentään on kaksikin alkuperäistä Nintentoa.

Edelleenkin en ole kiistämässä NES:in tärkeyttä. Itseltäkin löytyy oma lapsuuden NES (tosin se ei enää tahdo lukea pelikasetteja, minkä vuoksi on lähinnä laatikossa kaapissa) ja olen jo vuosikausia pelannut lemppari NES (ja SNES, joka on ehkä vieläkin tärkeämpi konsoli mulle) pelejäni Wiin ja 3ds:n kautta.

Mulle tuon konsolin ulkonäöllä ei kuitenkaan ole merkitystä ja olen itse ollut erittäin tyytyväinen Wiin Classic controllerilla pelaamisen kanssa. Tuo Classic ohjain muistuttaa enemmän SNES-ohjainta, mutta toimii mielestäni tosi hyvin niissä NES-peleissäkin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lapsuuden jälkeen pelannut mutta just toissapäivänä törmäsin Nintendo classic miniin ja pakkohan se oli nostalgian takia tilata itelle joululahjaks<3

N33

Ei muuten ehdi jouluksi jos nyt tilat. Kesäksi on lähempänä realistista toimitusaikaa, koska nuo on joka paikassa loppu. 

Miinus 25 näytti verkkokaupan varasto. Olisin tilannut veljelle myös mutta oli rajotus 1per henkilö:DD

Mä en oikein ymmärrä tuon classic minin pointtia? Siis, kun noita nes:in klassikkopelejähän on voinut ostaa nintendon uusille konsoleille (wii, wiiu ja 3ds) pelattavaksi pikkurahalla virtual consolin kautta vaikka kuinka kauan. Minkä lisäarvon tuo Classic mini tähän hommaan tuo?

Itse siis rakastan monia NES:in ja SNES:in klassikkopelejä ja olen niistä lempparini hankkinutkin jo aikoja sitten joko wiille ja/tai 3ds:lle pelattavaksi. En siis ollenkaan dissaa retropelaamista, mutta onko tuossa Classic minissä jotain erityisiä lisäominaisuuksia, jonka vuoksi se kannattaisi hankkia?

n31

Koska ensiksi kaikki ei ole halunnut ostaa Nintendon uutta konsolia. Toiseksi digitaaliset pelit on sidottuja konsoliin ja siihen liitettyyn käyttäjätunnukseen.

Sitten vielä se että tuossa on alkuperäinen ohjain. Sekä tietenkin se että se näyttää ihan vanhalta kunnon Nintendolta.

Noi kaikki pelit kun lataa niin se tulee aika kalliiksi. Tulee varmasti kalliimmaksi kuin tuo Classic.

Digitaaliset pelit on joo sidottu konsoliin ja/tai käyttäjätunnukseen (ne on konsolin kovalevyllä käytettävissä jatkuvasti myös offlinena ja pystyy käsitykseni mukaan siirtämään jotenkin esim wii:ltä wiiu:lle, jos olisin tehnyt tällaisen upgradeauksen), mumtta ihan yhtälaillahan tuon Classic minin pelit on sidottu siihen classic miniin? En näe tässä mitään eroa.

Alkuperäisen ohjaimen tosiaan jo ymmärsinkin siitä löytyvän, mutta minulle Wiin classic controller on aivan riittävän hyvä ja toimiva. Varsinkin kun se toimii niin hyvin SNES-pelejenkin kanssa.

Virtual Consolissa NES pelien hinta on yleensä 5e/kpl. Jos nuo kaikki Classic minin pelit haluaisi itselleen Virtual Consolin kautta, niin joo kyllähän se tulisi kalliimmaksi kuin Virtual Consolista ostaessa. Mutta esim. minulla noista minin peleistä vain osa on sellaisia, joita oikeasti pelaisin ja ne olenkin jo hankkinut aikoja sitten itselleni pelattavaksi. Eikä tuossa minin listassa itseasiassa edes ole kaikkia lemppari nes pelejäni eli olisin joutunut kuitenkin hankkimaan osan Virtual Consolista.

Vierailija
64/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 27 v kirjoitti:

Mass Effect 1, 2, 3 + kaikki tulevat

Dragon Age Inquisition + kaikki tulevat

Elder Scrolls: IV Oblivion ja V Skyrim + kaikki tulevat

Fallout 3 ja 4

Fable I, II, III

Gears of War 1, 2, 3 ja varmaan tulevaisuudessa muutkin

...ja alkuperäisellä NES:llä Super Mario 1 ja 3 + Duck Hunt, nämä lähinnä seurapeleinä

Nyt tuntuu, että jokin oleellinen tai useampikin on unohtunut, mutta ei se mitään.

Toimiiko sulla oikeasti Duck Hunt? Voi kateus. 

Omaan telkkariinihan tuo Duck Huntin ase ei toiminut yhteen ja kuvittelin, että sama pätisi kaikkiin nykytelevisioihin? Kun se ase kai toimii vain kuvaputki-tv:n kanssa?

Multakin löytyy kyllä alkuperäinen NES, peli ja tuo ase, mutta ainakaan 15 vuoteen en ole päässyt peliä pelaamaan :(

Siksi kannattaa olla kuvaputkitelevisio

Mun pikkukämpässä ei ole harmi kyllä sellaiselle tilaa :/ Haluan kuitenkin myös nykyaikaisen television leffojen katsomiseen ja uudempien pelien pelaamiseen. Jään siis vihreänä kateudesta haaveilemaan duck huntin peluusta, jos tuohon ei sullakaan ollut mitään keirtoreittiä, miten sen saisi uuteen televisioon toimimaan.

Vierailija
65/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, hieno ketju! Mies on just hommaamassa kaveriltaan vanhaa xbox360 konsolia ja mies kyseli multa mistä peleistä olisin kiinnostunut. Mä en itse tiedä mitään konsolipeleistä, joten saa vinkata.

PC:lla olen jo vuosia pelannut paljonkin esim. Wow, CS:go, CoD, Quake, Doom ja SoF, eli lähinnä fps pelejä.

N38

Vierailija
66/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju.  Ja samankaltaisia / samoja pelejä pelannut itsekin. Wow, Kotorit, Skyrim, Witcherit, Final Fantasyt, Tomb Raiderit, Thiefit, Legacy of Kainit, ja sitten vielä noi perinteiset Mariot sun muut. Skyrimiin on tainnut Final Fantasyjen ohella upota ylivoimaisesti eniten tunteja, mutta pitkälle aikavälille levitettynä. Arkipyörityksessä ei enää ehdi, viikonloppuna sentään jonkin verran :3 Steamin alet on vaarallisia paikkoja. Mass Effectiin yritän päästä tutustumaan jossai vaiheessa, mennyt syystä tai toisesta ohi alkuperäisinä vuosinaan.

toinen N38 (onpas meitä)

Vierailija
67/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ggdfgdfg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aikuinen, joten en pelaa konsolipelejä. Pelaan pc:llä ajatusta vaativia historiallisia strategiapelejä, kuten Civilization- tai Europa Universalis -sarjan pelejä.

"Ajatusta vaativia?" Ruudukolla liikkumista paperi-kivi-sakset -periaatteella ja yksinkertaista matematiikkaa tietyillä raja-arvoilla ja variaabeleilla. Aika nolo pätemisyritys.

Mielestäni ajatusta vaatii pikemminkin parhaimpien roolipelien vaikeat eettiset valinnat.

Saisiko esimerkin jostain 'vaikeasta, eettisestä valinnasta'?

Dragon Age 2:ssa ainakin oli se tehtävä minkä lopuksi voit antaa Fenrisin takaisin omistajalleen. Aiheuttaa aina pienimuotoisen nettiraivon 😊

No onpa vaikea. Bioshock Infinitessäkin on valinta että haluat olla rasistien puolella vai vastaan. Se ongelma näissä videopelien "eettisissä valinoissa" on että ovat niin hemmetin mustavalkoisia. Oletko hyvis vai pahis. Ei mitään harmaan sävyjä.

Vierailija
68/73 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

n31

Koska ensiksi kaikki ei ole halunnut ostaa Nintendon uutta konsolia. Toiseksi digitaaliset pelit on sidottuja konsoliin ja siihen liitettyyn käyttäjätunnukseen.

Sitten vielä se että tuossa on alkuperäinen ohjain. Sekä tietenkin se että se näyttää ihan vanhalta kunnon Nintendolta.

Noi kaikki pelit kun lataa niin se tulee aika kalliiksi. Tulee varmasti kalliimmaksi kuin tuo Classic.

Digitaaliset pelit on joo sidottu konsoliin ja/tai käyttäjätunnukseen (ne on konsolin kovalevyllä käytettävissä jatkuvasti myös offlinena ja pystyy käsitykseni mukaan siirtämään jotenkin esim wii:ltä wiiu:lle, jos olisin tehnyt tällaisen upgradeauksen), mumtta ihan yhtälaillahan tuon Classic minin pelit on sidottu siihen classic miniin? En näe tässä mitään eroa.

Alkuperäisen ohjaimen tosiaan jo ymmärsinkin siitä löytyvän, mutta minulle Wiin classic controller on aivan riittävän hyvä ja toimiva. Varsinkin kun se toimii niin hyvin SNES-pelejenkin kanssa.

Virtual Consolissa NES pelien hinta on yleensä 5e/kpl. Jos nuo kaikki Classic minin pelit haluaisi itselleen Virtual Consolin kautta, niin joo kyllähän se tulisi kalliimmaksi kuin Virtual Consolista ostaessa. Mutta esim. minulla noista minin peleistä vain osa on sellaisia, joita oikeasti pelaisin ja ne olenkin jo hankkinut aikoja sitten itselleni pelattavaksi. Eikä tuossa minin listassa itseasiassa edes ole kaikkia lemppari nes pelejäni eli olisin joutunut kuitenkin hankkimaan osan Virtual Consolista.

Sinä ET omista Virtual Consolin pelejä. Nintendo voi yhdellä napin painalluksella poistaa kaikki pelisi. Ihan kuin Steamikin.

Virtual Consol vaan on vielä Steamiakin surkeampi. Sillä sen lisäksi että se on sidottu tunnukseen niin se on sidottu konsoliin myös.

5 euroa 30 vuotta vanhasta pelistä on erittäin paljon. Varsinkin kun sitä ei edes omista. Jos ostaa GOG:ista pelin niin sitä voi sen jälkeen pelata koska tahansa tapahtui mitä vaan. Mutta noita Nintendon pelejä ei edes omista.

Vierailija
69/73 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, hieno ketju! Mies on just hommaamassa kaveriltaan vanhaa xbox360 konsolia ja mies kyseli multa mistä peleistä olisin kiinnostunut. Mä en itse tiedä mitään konsolipeleistä, joten saa vinkata.

PC:lla olen jo vuosia pelannut paljonkin esim. Wow, CS:go, CoD, Quake, Doom ja SoF, eli lähinnä fps pelejä.

N38

Vanha Xbox on aika hyödytön. Tosin ei niin hyödytön kuin uudempi. Ongelma noissa on se että monet pelit vaativat serverin kun ne on tehty verkkomoninpelejä varten. Niitä servereitä ei enää ole.

Vierailija
70/73 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 27 v kirjoitti:

Mass Effect 1, 2, 3 + kaikki tulevat

Dragon Age Inquisition + kaikki tulevat

Elder Scrolls: IV Oblivion ja V Skyrim + kaikki tulevat

Fallout 3 ja 4

Fable I, II, III

Gears of War 1, 2, 3 ja varmaan tulevaisuudessa muutkin

...ja alkuperäisellä NES:llä Super Mario 1 ja 3 + Duck Hunt, nämä lähinnä seurapeleinä

Nyt tuntuu, että jokin oleellinen tai useampikin on unohtunut, mutta ei se mitään.

Toimiiko sulla oikeasti Duck Hunt? Voi kateus. 

Omaan telkkariinihan tuo Duck Huntin ase ei toiminut yhteen ja kuvittelin, että sama pätisi kaikkiin nykytelevisioihin? Kun se ase kai toimii vain kuvaputki-tv:n kanssa?

Multakin löytyy kyllä alkuperäinen NES, peli ja tuo ase, mutta ainakaan 15 vuoteen en ole päässyt peliä pelaamaan :(

Siksi kannattaa olla kuvaputkitelevisio

Mun pikkukämpässä ei ole harmi kyllä sellaiselle tilaa :/ Haluan kuitenkin myös nykyaikaisen television leffojen katsomiseen ja uudempien pelien pelaamiseen. Jään siis vihreänä kateudesta haaveilemaan duck huntin peluusta, jos tuohon ei sullakaan ollut mitään keirtoreittiä, miten sen saisi uuteen televisioon toimimaan.

Onhan niitä jotkut Pelle Pelottomat rakentanut kaikenlaisia virityksiä mutta eipä taida olla yleisessä myynnissä ne.

Vierailija
71/73 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsolilla pelataan miehen kanssa Skyrimiä, LA Noir, left4dead. Pc:llä pelaan World of Tanksia.

N50

Vierailija
72/73 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

n31

Sinä ET omista Virtual Consolin pelejä. Nintendo voi yhdellä napin painalluksella poistaa kaikki pelisi. Ihan kuin Steamikin.

Virtual Consol vaan on vielä Steamiakin surkeampi. Sillä sen lisäksi että se on sidottu tunnukseen niin se on sidottu konsoliin myös.

5 euroa 30 vuotta vanhasta pelistä on erittäin paljon. Varsinkin kun sitä ei edes omista. Jos ostaa GOG:ista pelin niin sitä voi sen jälkeen pelata koska tahansa tapahtui mitä vaan. Mutta noita Nintendon pelejä ei edes omista.

Yhtä lailla pelit jotka olet ostanut jollekin konsolille, lakkaa olemasta sun käytössä, kun koneesi hajoaa eikä niitä enää myydäkään.

Nimim. Kasetti-ja Vhs-kokoelmansa hävittänyt, ja ostanut ihan samat levyt ja elokuvat toisen kerran dvd:llä ja cd:llä

Vierailija
73/73 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

n31

Yhtä lailla pelit jotka olet ostanut jollekin konsolille, lakkaa olemasta sun käytössä, kun koneesi hajoaa eikä niitä enää myydäkään.

Nimim. Kasetti-ja Vhs-kokoelmansa hävittänyt, ja ostanut ihan samat levyt ja elokuvat toisen kerran dvd:llä ja cd:llä

Ensinnäkin NES ja SNES konsolit toimii yhä ilman pienintäkään ongelmaa. Niitä voi omistaa useitakin. Niin  kuin minä.

Virtual Consol peli on sidottu konsoliin. Se hajoaa niin KAIKKI pelit menee. Ne on myös sidottu tiliin ja kun tili menee niin KAIKKI pelit menee.

Nykyään myydään myös erilaisia retro konsoleita jolla voi pelata NES,SNES ja muitakin pelejä. Joten ei kyllä tule sellaista tilannetta että ei voisi pelata enää vanhoja pelejä.