Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä konsolipelejä sinä yli 30-vuotias pelaat?

Vierailija
18.12.2016 |

Vanha x-box kököttää nurkassa ja tekisi mieli jotain pelailla... Laite on miehen vanha ja itse en ole koskaan ollut kovin innokas pelaaja, nuoruudessa tuli pelailtua jonkin verran ja xboxilla jotain tasohyppelypelejä.
Mitä pelejä te muut kolmekymppiset naiset pelaatte?
Onko xbox 360 (olikohan se sen oikea nimi) jo täysin vanhentunut ja saako siihen vielä pelejä?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skyrim ja Witcher 3! En kehtaa ees sanoa kuinka konta tuntia mennyt näihin yhteensä.

Zelda-pelit Nintendo Wii U:lla ja Wiillä, uusinta odotellessa.

N 30

Vierailija
42/73 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi uskonut että naisissakin on näin paljon niitä jotka leikkii lasten peleillä. Miehistä kyllä tiesin, että ovat lapsellisia ja keskenkasvuisia mutta että naisiakin noin monta?? :O

T: Aikuinen nainen ja äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole konsolipeli, mutta tietokoneella tulee pelattua star stablea. Todella koukuttava juoni ja paljon aikuispelaajia!

Vierailija
44/73 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aikuinen, joten en pelaa konsolipelejä. Pelaan pc:llä ajatusta vaativia historiallisia strategiapelejä, kuten Civilization- tai Europa Universalis -sarjan pelejä.

"historiallinen" "Civilization" "aikuinen" tirsk!

Mikäs lapsetuskohtaus siellä tuli? Tyypillistä konsolipelaajille?

Jos sun historiantietämyksesi on Civistä, niin onnea vaan. Sä et tiedä mistään mitään. Konsolit on homoille ja naisille, se on totta.

Tajusin just että tämä on av-mamman kirjoittama. Vain av-mamma voi kuvitella että "konsolit on homoille ja naisille" on sellainen heitto joita miehet keskenään heittelee toisilleen. Plus tuo "tirsk" paljasti myös.

Vierailija
45/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikuinen, joten en pelaa konsolipelejä. Pelaan pc:llä ajatusta vaativia historiallisia strategiapelejä, kuten Civilization- tai Europa Universalis -sarjan pelejä.

"Ajatusta vaativia?" Ruudukolla liikkumista paperi-kivi-sakset -periaatteella ja yksinkertaista matematiikkaa tietyillä raja-arvoilla ja variaabeleilla. Aika nolo pätemisyritys.

Mielestäni ajatusta vaatii pikemminkin parhaimpien roolipelien vaikeat eettiset valinnat.

Vierailija
46/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ggdfgdfg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ajatusta vaativia?" Ruudukolla liikkumista paperi-kivi-sakset -periaatteella ja yksinkertaista matematiikkaa tietyillä raja-arvoilla ja variaabeleilla. Aika nolo pätemisyritys.

Mielestäni ajatusta vaatii pikemminkin parhaimpien roolipelien vaikeat eettiset valinnat.

Ai kuten Mass Effectin renegade/paragon -valinnat. Larppaatko bad assia vai hyvistä. Onpa tosi vaikeaa.

Vierailija
47/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti pelaillut pc:lla mutta hankin PS4 Pron ihan vain Horizon Zero Dawnin takia.

Vierailija
48/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xbox 360 on juuri nyt parhaimmillaan satunnaisen pelaajan kannalta, koska se on hyvää vauhtia poistumassa ja lähes kaikilla on jo uudemmat  konsolit. Siten niille saa pelejä halvalla.

Jos kyseessä on vielä vanhempi konsoli, niin siihen pelien hankkiminen on jo jokseenkin haastavaa. Kirpparilta voi löytyä halvalla, mutta noilla peleillä alkaa olemaan jo kohta pienoista keräilyarvoa tai ainakin niitä hankitaan siinä mielessä. Graafiikat ei noissa peleissä ole kummoisia ja siten ainakin uudempiin tottuneen tai isolta telkkarilta pelatessa voi olla aika ikävää katsottavaa. 

Hankala ehdottaa pelejä, kun et kerro millaisista peleistä tykkäät. Konsoleillehän saa nykyään pelejä laidasta laitaan. Tosiaan jos et uusimpia pelejä kaipaa, niin kirpputoreilla kannattaa kierrellä, koska sieltä voi löytyä vanhempia hyviä pelejä muutamalla eurolla. Pelikaupat pyytää käytetyistäkin välillä aika kovia hintoja, mutta toki sieltäkin voi katsella. 

Vanhojen pelikonsolien erot on suuret. Monikaan ei ole kiinnostunut ensimmäisen Playstationin peleistä ja niitä voi löytää aika helpostikkin eikä ne edes maksa paljoa.

Mutta esim. Nes pelit on aika kalliita ja monesti todella vaikeita saada. Se on vieläkin niin suosittu konsoli.

Vierailija
49/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset pelaa konsoleilla? Varsinkin niillä jotka on vain huonoja tietokoneita (Xbox ja Playstation).

Tietokoneella pelaaminen on halvempaa ja helpompaa

Vierailija
50/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi uskonut että naisissakin on näin paljon niitä jotka leikkii lasten peleillä. Miehistä kyllä tiesin, että ovat lapsellisia ja keskenkasvuisia mutta että naisiakin noin monta?? :O

T: Aikuinen nainen ja äiti

Pelaaminen on hauskaa, rentouttavaa, mielenkiintoista, haastavaa, opettavaista, inspiroivaa - pelistä riippuen ja parhaassa tapauksessa kaikkea noista yhtä aikaa.

Tosin itse pelaan PC:llä. Suosikkipelejä mm.

- Dragon Age Origins

- Elder Scrollsit (etenkin Morrowind ja nykyään ESO)

- Kotor

- Fall Outit

- Pillars of Eternity

- Cities: skylines

T. N42 Akateeminen ylempi toimihenkilö

Vierailija
51/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista matopelin tyylistä noin kerran kahdessa vuodessa. Mies pelaa joka joululoma jääkiekkopeliä. Meillä ei ole kauheasti nuo pelit siis käytössä kuluneet.

Vierailija
52/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lapsuuden jälkeen pelannut mutta just toissapäivänä törmäsin Nintendo classic miniin ja pakkohan se oli nostalgian takia tilata itelle joululahjaks<3

N33

Ei muuten ehdi jouluksi jos nyt tilat. Kesäksi on lähempänä realistista toimitusaikaa, koska nuo on joka paikassa loppu. 

Miinus 25 näytti verkkokaupan varasto. Olisin tilannut veljelle myös mutta oli rajotus 1per henkilö:DD

Mä en oikein ymmärrä tuon classic minin pointtia? Siis, kun noita nes:in klassikkopelejähän on voinut ostaa nintendon uusille konsoleille (wii, wiiu ja 3ds) pelattavaksi pikkurahalla virtual consolin kautta vaikka kuinka kauan. Minkä lisäarvon tuo Classic mini tähän hommaan tuo?

Itse siis rakastan monia NES:in ja SNES:in klassikkopelejä ja olen niistä lempparini hankkinutkin jo aikoja sitten joko wiille ja/tai 3ds:lle pelattavaksi. En siis ollenkaan dissaa retropelaamista, mutta onko tuossa Classic minissä jotain erityisiä lisäominaisuuksia, jonka vuoksi se kannattaisi hankkia?

n31

Koska ensiksi kaikki ei ole halunnut ostaa Nintendon uutta konsolia. Toiseksi digitaaliset pelit on sidottuja konsoliin ja siihen liitettyyn käyttäjätunnukseen.

Sitten vielä se että tuossa on alkuperäinen ohjain. Sekä tietenkin se että se näyttää ihan vanhalta kunnon Nintendolta.

Noi kaikki pelit kun lataa niin se tulee aika kalliiksi. Tulee varmasti kalliimmaksi kuin tuo Classic.

Vierailija
53/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä niin väärin. Kun olin nuori, ei ollut varaa, nyt olisi varaa mutta ei enää viitsi.

Vierailija
54/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lapsuuden jälkeen pelannut mutta just toissapäivänä törmäsin Nintendo classic miniin ja pakkohan se oli nostalgian takia tilata itelle joululahjaks<3

N33

Ei muuten ehdi jouluksi jos nyt tilat. Kesäksi on lähempänä realistista toimitusaikaa, koska nuo on joka paikassa loppu. 

Miinus 25 näytti verkkokaupan varasto. Olisin tilannut veljelle myös mutta oli rajotus 1per henkilö:DD

Mä en oikein ymmärrä tuon classic minin pointtia? Siis, kun noita nes:in klassikkopelejähän on voinut ostaa nintendon uusille konsoleille (wii, wiiu ja 3ds) pelattavaksi pikkurahalla virtual consolin kautta vaikka kuinka kauan. Minkä lisäarvon tuo Classic mini tähän hommaan tuo?

Itse siis rakastan monia NES:in ja SNES:in klassikkopelejä ja olen niistä lempparini hankkinutkin jo aikoja sitten joko wiille ja/tai 3ds:lle pelattavaksi. En siis ollenkaan dissaa retropelaamista, mutta onko tuossa Classic minissä jotain erityisiä lisäominaisuuksia, jonka vuoksi se kannattaisi hankkia?

n31

Koska ensiksi kaikki ei ole halunnut ostaa Nintendon uutta konsolia. Toiseksi digitaaliset pelit on sidottuja konsoliin ja siihen liitettyyn käyttäjätunnukseen.

Sitten vielä se että tuossa on alkuperäinen ohjain. Sekä tietenkin se että se näyttää ihan vanhalta kunnon Nintendolta.

Noi kaikki pelit kun lataa niin se tulee aika kalliiksi. Tulee varmasti kalliimmaksi kuin tuo Classic.

Hipsterijuttuja siis. Kuka jaksaa pelata jotain ikivanhoja pelejä oikeasti? Aika kultaa muistot ja parin pelikerran jälkeen jää nurkkaan keräämään pölyä tuokin retroilulaite.

Vierailija
55/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

n31

Valtaosalla ihmisiä ei ole noita konsoleita. Classic on halpa konsoli ja siinä saa mukana pelejä ja alkuperäisen näköisen ohjaimen. 

Ok. Tiedän vaan tosi monia tyyppejä, jotka on hankkiamassa tuon Classicin vaikka kotoa löytyisi vanha wii (joka ei nykyään enää juuri mitään maksa), niin mietin, että onko tuossa Classicin mukana tulossa jotain, mitä en virtual consolin kautta saa. Ilmeisesti siis ei muuta kuin se vanhan ohjaimen näköinen ohjain (joka ei mulle kyllä riitä perusteluksi hankintaan).

Monelle ihmiselle se että se on vanha ohjain ja se että konsoli näyttää alkuperäiseltä Nintendolta (vaikka pienemmältä) on enemmän kuin hyvä syy hankkia se. NES on täysin kiistattomasti tärkein pelikonsoli koko pelihistorian aikana. Moni joka sitä pelasi pienenä pitää sen peleistä enemmän kuin uusista peleistä.

Minäkin hanki PC:lle tuon näköisen ohjaimen jotta voin pelata Nintendon pelejä tietokoneella. Ne on parhaimmilaan alkuperäisen ohjaimen kanssa. Minulla sentään on kaksikin alkuperäistä Nintentoa.

Vierailija
56/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N 27 v kirjoitti:

Mass Effect 1, 2, 3 + kaikki tulevat

Dragon Age Inquisition + kaikki tulevat

Elder Scrolls: IV Oblivion ja V Skyrim + kaikki tulevat

Fallout 3 ja 4

Fable I, II, III

Gears of War 1, 2, 3 ja varmaan tulevaisuudessa muutkin

...ja alkuperäisellä NES:llä Super Mario 1 ja 3 + Duck Hunt, nämä lähinnä seurapeleinä

Nyt tuntuu, että jokin oleellinen tai useampikin on unohtunut, mutta ei se mitään.

Toimiiko sulla oikeasti Duck Hunt? Voi kateus. 

Omaan telkkariinihan tuo Duck Huntin ase ei toiminut yhteen ja kuvittelin, että sama pätisi kaikkiin nykytelevisioihin? Kun se ase kai toimii vain kuvaputki-tv:n kanssa?

Multakin löytyy kyllä alkuperäinen NES, peli ja tuo ase, mutta ainakaan 15 vuoteen en ole päässyt peliä pelaamaan :(

Siksi kannattaa olla kuvaputkitelevisio

Vierailija
57/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ggdfgdfg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä hemmetin vaikeat valinnat?

Vierailija
58/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

n31

Hipsterijuttuja siis. Kuka jaksaa pelata jotain ikivanhoja pelejä oikeasti? Aika kultaa muistot ja parin pelikerran jälkeen jää nurkkaan keräämään pölyä tuokin retroilulaite.

Erittäin , erittäin monet ihmiset pelaa vanhoja pelejä. Koska ne on yleensä paljon parempia kuin uudet pelit.

Uudet pelit on ensinnäkin aivan liian helppoja. Toiseksi en voi sietää niiden uusien pelien aivopesua.

Tietokoneellakin minä pelaan alkuperäistä Red Alerttia ja Total Annihilationia. Ne kun on parempia kuin nämä nykyajan pilipali pelit.

Vierailija
59/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ggdfgdfg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko esimerkin jostain 'vaikeasta, eettisestä valinnasta'?

Vierailija
60/73 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös segalta on tullut noita kokoelma pelikonsoleita:

https://www.verkkokauppa.com/fi/search/?query=sega