Oletteko nähneet kenenkään koskaan ostavan tuota "Iso numero' -lehteä noilta kaupustelijoilta?
Minä en. Silti myyjät tuntuvat vain lisääntyvän.
Kommentit (70)
Mieheni on ostanut useita kertoja. Minusta tämä on ihan järkevä vaihtoehto kerjäämiselle, kunhan myyjät eivät myy liian agressiivisesti. Lehdessä on oikeasti mielenkiintoisia juttuja.
Englannissa ollessani ostin joka numeron. Suomessa en osta koska myyjät eivät ole kotimaisia.
Ne myyjät on niin ärsyttäviä, ainakin Kaisaniemessä. En halua ostaa.
Hieno idea, mutta myyntitapa ja ehkä myyjätkin (romanikerjäläiset) p-stä.
Olen ostanut monta kertaa junalukemiseksi, kun olen matkustanut Hgistä Ouluun. Olen samaa mieltä kuin vastaaja 3: fiksu vaihtoehto tehdä edes vähän rahaa omalla (myynti)työllä, ja lehti on oikeasti hyvä. Mielenkiintoisia, laadukkaita juttuja monista eri kulttuuri- ja muista erikoislehdistä.
Tätä lehteähän saa alkaa myymään kuka tahansa lisätienestin tarpeessa oleva, ei tarvitse olla "kerjäläinen".
Vierailija kirjoitti:
Englannissa ollessani ostin joka numeron. Suomessa en osta koska myyjät eivät ole kotimaisia.
Ei näytä kotimaisia sossupummeja kiinnostavan edes tämänvertainen työnteko. Taitaa olla niissä piireissä noloa ansaita itse omia rahojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä kotimaisia sossupummeja kiinnostavan edes tämänvertainen työnteko. Taitaa olla niissä piireissä noloa ansaita itse omia rahojaan.
Suomalaiselta voisin tuon lehden ostaakin mutta ulkolaisille en rahojani anna. Harmi että kotimaisia myyjiä ei ole.
Olen nähnyt pari kertaa kun joku on ostanut. Olen myös nähnyt muutaman kerran kun samat myyjät diilasivat suomen heimolaisilleen jotain lääkelätkiä. Mielestäni tämän porukan mitään bisneksiä ei tulisi tukea.
Miksi niitä kotimaisia myyjiä ei ole, mitä luulette?
Minä ostan aina, kun joku myy uutta numeroa. Lehti on oikeasti hyvä, siinä on kiinnostavia ja hyvinkirjoitettuja artikkeleja eikä hintakaan huimaa päätä. Arvostan myös tätä konseptia vaihtoehtona kerjäämiselle. Totta kai ostan mieluummin hyvän lehden, jonka hinnasta suuri osa menee jollekin tarvitsevalle kuin jonkun paskalehden, josta hyötyy ennestään sikarikkaat suurten lehtitalojen omistajat.
Vierailija kirjoitti:
Sossu vähentää tukia jos saa tietää että tienaa ylimääräistä?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiseen kulttuuriin ei ole perinteisesti kuulunut kaupuatelu ja tyrkytys, luulisin.
En ole kertaakaan vaikka joka päivä kun seison odottamassa sporaa sitä myyjä tyrkyttää.
Kerran töissä luin tuota lehteä en tykännyt.
Voi siinäkin tilanteessa pikkusen rahaa antaa, ei tarvitse lehteä ostaa.
Kerjääminen kaduilla pitäisi kieltää. Romaniaa ei olisi koskaan pitänyt päästää EU:n jäseneksi.
En koska en halua tukea kerjäämistä ja järjestäytynyttä rikollisuutta. Lehdet ostan lehtipisteestä tai vastaavasta.
Ei ne Helsingissä ole lehtien myynnin takia vaan ne myyjät myy huumeita. Siitähän on ollut uutisissakin. Eli siksi myyjiä on niin paljon vaikka kukaan ei lehtiä osta.
Lehdet oli hyvä idea Iso-Britanniassa kun myyjät oli kodittomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän johtuu siitä ettei ne saa. Helsingissä myyjät on romanikerjäläisiä ja ne on jakaneet alueet hallintareviireihin, kukaan muu ei alueelle saa tulla. Ja oikeasti ne kerjäläiset myy huumeita, lehdet on vain kulissi. Sehän on kaikki organisoitua rikollisuutta.
Olen ostanut kerran ja työkaveri on myös.