Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Intia on superbakteerien pesä

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrsa voi kuule olla kenellä tahansa meistä. Sen verran "saastuneita" tuolla kylillä kulkee.

Kun ensimmäiseen kantajaan törmäsin, työ puolesta, hysteerisenä aloimme asiaa selvittää, esim miten pitkään pöpötti elää pinnoilla, lopulta keskusairaalan hygieniahoitaja tiesi kertoa että jopa puoli vuotta, vaikkapa päiväpeitossa.

Eli peskää niitä käsiä ja välttäkää turhia antibiootin syömisiä.

Vierailija
2/4 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyksissä ollessani näin siellä lapun, että siellä pitää ilmoittaa jos on ollut hoidettavana Helsingin tai ulkomaiden sairaaloissa juuri noiden superbakteerien takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intia tuo luvattu maa, jossa kuka tahansa voi ostaa antibiootteja katuapteekista. Siellä syödään niitä vaivaan kuin vaivaan ja kuurit jää tietty kesken. Superbakteereille unelma mas muhia.

Vierailija
4/4 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta niin on moni muukin maa. Toisaalta Intian tilanne on vakavampi kuin monen muun maan massiivisen lääketeollisuuden vuoksi.

En ikinä haluaisi matkustaa Intiaan tai muihin erittäin korkean riskin maihin, sillä vaikka olen perusterve, kärsin vaivoista, joiden vuoksi on syytä olettaa, että olen herkempi saamaan vakavan infektion, mikäli saisin superbakteerin elimistööni. Erikoislääkärinikään ei suosittele minulle matkustamista näihin maihin.

Olen töissä alalla, jossa matkustustarpeita tulee myös Intiaan ja muihin samankaltaisiin maihin. Edellisessä työpaikassani onnistuin välttämään Intian matkan menemällä rehellisesti esimiehen juttusille ja saimme sovittua, että he matkustavat tänne päin. Teen edelleen matkatyötä ja nyt uudessa työpaikassa olisi useampikin maa, johon pitäisi matkustaa...  joudun matkustamaan erääseen toiseen maahan, jossa on myös korkeampi riski, mutta ei niin korkea kuin Intiassa. Kollegani hoitaa Intian.

En ole yhtä huolissani kuin Intiasta, mutta katsottuani tuota Ylen karttaa, niin eipä hyvältä näytä. En ole kuullut kenenkään sairastuneen ko. maassa pahasti, mutta superbakteerien kantajuus ei terveellä ihmisellä mitenkään ilmenekään. Pitänee käydä konsultoimassa lääkäriä ennen matkaa, jos saisin Suomesta antibiootit varan vuoksi mukaan; tietäisimpähän sitten edes, mitä syön. Nuo "katukaupan" tai vapaan kaupan lääkkeet ovat riski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi