Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi tärkeimmät tieteenalat?

Vierailija
18.12.2016 |

Mitä tieteenaloja arvostat eniten ja pidät tärkeimpinä? Perustelut eivät ole pakollisia, mutta mielellään saa laittaa niitäkin. Itse arvostan eniten sosiologiaa ja filosofiaa, vaikka opiskelenkin työllistymisnäkymien vuoksi ihan eri alaa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historia ja sosiologia. Kuningastieteitä minun mielestäni.

Vierailija
22/23 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi arvostatte sosiologian niin korkealle?

Koska ihminen on sosiaalinen olento, ei esim. fyysinen tai biologinen

Olen sosiologi, ja minun näkemykseni mukaan ihminen on sosiaalinen, psykologinen, fysiologinen ja kehollinen olento. Tasapuolisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kukin tiede sopii omaan kontekstiinsa ja joistain pitää jokaisella olla tuntumaa ollakseen sivistynyt ihminen. Sivistyksen kannalta olennaisia tieteitä ovat esimerkiksi historia tai taidehistoria. Muuten kulkee maailmana aika lailla sokeana lepakkona ymmärtämättä mistään mitään. Kansaa johtamaan vaikkapa poliitikkona sopii yhteiskuntatieteilijä vaikkapa sosiaalipoliitikko. Rakennusalalla sopii vaikkapa arkkitehtuuri tai insinööritieteet. Luottaisin teknisten alojen tohtoriin enemmän vaikkapa ydinvoimalan suunnittelussa kuin historian tohtorin oppeihin. Liikeyrityksessä sen sijaan insinööriteteillä ei ole mitään jakoa ellei kyse ole jostain high tech alasta. Silloinkin kehitystöissä. Markkinoinnin osaaja varmasti osaa myydä paremmin ja hallintotieteilijä organisoida. Ja se sosiologiakin on ihan hyvä yleissivistystieteenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi