Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen ja köyhä joulu tulossa

Vierailija
17.12.2016 |

Onko täällä muita jakamaan samaa kokemusta? Yksinäisyyteen jo tavallaan tottuu, mutta se että tässä joulun lähestyessä joutuu ottamaan pikavippejä että saisi ruokaa kirpaisee hieman. Iltasanomissa oli juuri artikkeli että vähävaraisille "perheille" on satanut lahjoja ja siinä tuntee olonsa vähemmän arvokkaaksi. Jotenkin sitä ei edes kehtaa pyytää apua jos on nuorehko yksin elävä naishenkilö. Ja työtön sekä työkyvytön. Silloin vasta kokeekin olevansa alinta pohjasakkaa koska ei ole "hyödyllinen". Pikavippien otto johtuu siitä että olin odottanut kuukauden verran että saan sairaspäivä rahaa, mutta väistikään sain selville että en tule saamaan mitään koska minun tuloni vuodelta 2014 alittaa tietyn summan. Ihan vain jos joku saa sen kuvan että olen typerästi käyttänyt rahaa ja sen vuoksi pikavipit.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun en osaa ottaa kantaa kuin tuohon, että sinkku ei kehtaa pyytää apua. Joulua pidetään edelleen erityisesti lasten juhlana ja sen vuoksi lapsiperheet helpommin pyytävät apua ja heille myös tarjotaan helpommin apua. Missään ei kuitenkaan sanota, että joulu olisi vain lapsia varten tai että sinkut eivät saisi pyytää avustuksia. Minä laitoin juuri tällä viikolla 100 € ruokakaupan lahjakortin tuntemattomalle työttömälle sinkkumiehelle enkä todellakaan ajattele, että hän olisi alinta pohjasakkaa. Hän on ihminen siinä missä minäkin, mutta työttömyytensä vuoksi vain vähävaraisempi. 

Vierailija
2/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa ihan kauhealta. Ei kenenkään pidä joutua ottamaan pikavippejä saadakseen ruokaa! Oletko kysellyt ruoka-apua seurakunnalta, järjestöiltä, leipäjonosta tms?

Minä olen jouluna yksin mutta en köyhä. Ostelen liikaa ruokaa ja voisin hyvin antaa kassillisen jollekulle, jolla on pulaa ruoasta, mutta en tunne ketään sellaista. Millä paikkakunnalla asut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa ihan kauhealta. Ei kenenkään pidä joutua ottamaan pikavippejä saadakseen ruokaa! Oletko kysellyt ruoka-apua seurakunnalta, järjestöiltä, leipäjonosta tms?

Minä olen jouluna yksin mutta en köyhä. Ostelen liikaa ruokaa ja voisin hyvin antaa kassillisen jollekulle, jolla on pulaa ruoasta, mutta en tunne ketään sellaista. Millä paikkakunnalla asut?

Asun Kirkkonummella. Lähetin s-postia paikalliselle seurakunnalle sillä en voinut käydä heidän ruoka-avussaan lääkärikäynnin vuoksi, mutta he eivät ole vastanneet vielä mitään. En oikein tiedä onko täällä lähistöllä muita vähävaraisille tarkoitettu järjestöjä.

Ap

Vierailija
4/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä muita jakamaan samaa kokemusta? Yksinäisyyteen jo tavallaan tottuu, mutta se että tässä joulun lähestyessä joutuu ottamaan pikavippejä että saisi ruokaa kirpaisee hieman. Iltasanomissa oli juuri artikkeli että vähävaraisille "perheille" on satanut lahjoja ja siinä tuntee olonsa vähemmän arvokkaaksi. Jotenkin sitä ei edes kehtaa pyytää apua jos on nuorehko yksin elävä naishenkilö. Ja työtön sekä työkyvytön. Silloin vasta kokeekin olevansa alinta pohjasakkaa koska ei ole "hyödyllinen". Pikavippien otto johtuu siitä että olin odottanut kuukauden verran että saan sairaspäivä rahaa, mutta väistikään sain selville että en tule saamaan mitään koska minun tuloni vuodelta 2014 alittaa tietyn summan. Ihan vain jos joku saa sen kuvan että olen typerästi käyttänyt rahaa ja sen vuoksi pikavipit.

Mikä on 

A) se tietty summa?

B) säädös, jonka perusteella sinulle ei makseta edes minimipäivärahaa, jonka saa täysin tuloton? Vihje: se on siinä päätöksessä.

Vierailija
5/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuhun en osaa ottaa kantaa kuin tuohon, että sinkku ei kehtaa pyytää apua. Joulua pidetään edelleen erityisesti lasten juhlana ja sen vuoksi lapsiperheet helpommin pyytävät apua ja heille myös tarjotaan helpommin apua. Missään ei kuitenkaan sanota, että joulu olisi vain lapsia varten tai että sinkut eivät saisi pyytää avustuksia. Minä laitoin juuri tällä viikolla 100 € ruokakaupan lahjakortin tuntemattomalle työttömälle sinkkumiehelle enkä todellakaan ajattele, että hän olisi alinta pohjasakkaa. Hän on ihminen siinä missä minäkin, mutta työttömyytensä vuoksi vain vähävaraisempi. 

Kiitos :)

Vierailija
6/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita sähköpostiosoitteesi, jotta saan yhteystietosi ja voi lähettää sinulle paketin.

Vierailija
7/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä lahjoittajia on, jotka mielummin auttaisivat sitä yksinäistä. Kokemukseni mukaan kuitenkin yhteiskunta tukee heikko-osaisista kaikkein parhaiten lapsiperheitä (ja mitä useampi lapsi, sen tukevammin). Mutta mikä on tuo reitti auttaa heitä yksinäisiä vähävaraisia?

Vierailija
8/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioitu:

Hei,

15.11.2016 annetusta päätöksestä kopioitu:

Omavastuuajalta 1.11.2016 - 13.11.2016 ei makseta päivärahaa.

Sinulle ei voida maksaa päivärahaa ajalta 14.11.2016 - 26.12.2016, koska vuoden 2014 työtulostasi laskettu tulo 0,00 euroa jää alle 1409,00 euroa. Vaikka päivärahaa ei makseta, tämä aika lasketaan päivärahan enimmäisaikaan.

Päiväraha maksetaan vähimmäismäärän suuruisena sen jälkeen, kun yhtäjaksoinen työkyvyttömyytesi on kestänyt 55 päivää.

Ystävällisesti

Kela

Olen enimmäkseen ollut toimeentulon ja muiden tukien comboissa ennen tätä.

Spostini: leaflescat@gmail.com

Todella epätavallista minulta pyytää apua tällä tavalla. Mieluusti jopa maksaisin takaisin jos jossain vaiheessa pystyn.

Ap

Vierailija
9/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettiny muualle muuttamista? Ainakin keskisuomessa saa vielä hyvin ruoka-apua. Taitaa se Kirkkonummi olla varakkaiden seutua jossa ei köyhää auteta.

Vierailija
10/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettiny muualle muuttamista? Ainakin keskisuomessa saa vielä hyvin ruoka-apua. Taitaa se Kirkkonummi olla varakkaiden seutua jossa ei köyhää auteta.

Olen toki, mutta kun ei minulla ole varaa muuttakaan. Tarvitaan muuttoautot ja kantajat ym. Ap

Vierailija
11/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista sulle. Sinne kirkolle kannattaa vaikka soittaakin (tai käydä, jos mahdollisuus), voinevat olla nopeampia vastailemaan puhelimeen kuin sähköpostiin. Jotkut kuulemma tarjoavat lounastakin, jos oikein pahasti on tilanne.

Joissain kaupungeissa järjestetään yksinäisten jouluruokailujakin, kannattaa yrittää etsiä tietoja niistä. En valitettavasti tiedä Kkonummen tilannetta sen osalta. Haluan silti toivottaa sulle parempaa tulevaa vuotta, kyllä se siitä vielä kirkastuu, vaikka Kela nulju onkin. Noilta ajoiltahan voisit saada toimeentulotukea, hakea ainakin kannattaa.

Vierailija
12/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksamista sulle. Sinne kirkolle kannattaa vaikka soittaakin (tai käydä, jos mahdollisuus), voinevat olla nopeampia vastailemaan puhelimeen kuin sähköpostiin. Jotkut kuulemma tarjoavat lounastakin, jos oikein pahasti on tilanne.

Joissain kaupungeissa järjestetään yksinäisten jouluruokailujakin, kannattaa yrittää etsiä tietoja niistä. En valitettavasti tiedä Kkonummen tilannetta sen osalta. Haluan silti toivottaa sulle parempaa tulevaa vuotta, kyllä se siitä vielä kirkastuu, vaikka Kela nulju onkin. Noilta ajoiltahan voisit saada toimeentulotukea, hakea ainakin kannattaa.

:) kiitos. Tärkeintä oli ehkä päästä purkamaan tätä synkkyyttä ja ehkä jakamaan kokemuksia muilta. Kyllä minä ole aina onnistunut jotenkin asiani selvittämään. Olen aikaisemminkin ottanut hätäpikavippejä ja onnistunut maksamaan kaiken ajallaan. Arvostan jos joku haluaa auttaa konkreettisesti, mutta kyllä minä pärjään myös :)

ap

Vierailija
13/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ilmeisesti sitten ole sukulaisia jotka voisivat tai haluaisivat auttaa tai joiden luokse voit mennä jouluksi? Toivon että tilanteesi paranee tulevaisuudessa, voimia sinulle.

Vierailija
14/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n kaltaiset oliot saavat minut kannattamaan eutanasiaa.

Mikähän sinunkin kasvatuksessa on mennyt vikaan.

Vierailija
15/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän sinunkin kasvatuksessa on mennyt vikaan.

En tiedä, mutta on totta, että olen kusipää, julma ja tunteeton.

Vierailija
16/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kaltaiset kusipäät saa mut kannattamaan ajatuspoliiseja ja sananvapauden rajoittamista.

Vierailija
17/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän että internetissä voi sanoa mitä lystää, mutta silti loukkaavaa että tulet sanomaan noin kun minulla on jo muutenkin vaikeaa ja hävettää tämä kaikki. Ap

Vierailija
18/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keitettyyn riisipuuroon lisätä yksi keittämätön jyvä mantelin asemesta.

Vierailija
19/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täältä voi apua kerjätä.

Vierailija
20/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Kirkkonummella. Lähetin s-postia paikalliselle seurakunnalle sillä en voinut käydä heidän ruoka-avussaan lääkärikäynnin vuoksi, mutta he eivät ole vastanneet vielä mitään. En oikein tiedä onko täällä lähistöllä muita vähävaraisille tarkoitettu järjestöjä.

Ap[/quote

Soita heti kun mahd. Kirkkonummen seurakunnan diakoniatyöntekijälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän