Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa turha kirppisreissu. Oli pöytä viikon. Hyvää, suurin osa liki uutta vastaavaa tavaraa ja

Vierailija
17.12.2016 |

halpaa sellaista. Kallein tavara taisi olla 5€. Mutta 2 kauheaa laatikollista sain kantaa takaisin. Täytin pöytää sitä mukaan kun jotain lähti ja vaihdoin tavaraa. Onko ihmisillä kuitenkin nyt joulun alla niin paljon rahaa että ostavat vallan uutta. Hinnoista ja tavaran kunnosta siis ei voinut olla kyse etteikö olisi kelvannut.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan kukaan tarvinnut sun tavaroita.

Kannattaa vähentää omaa ostamista jos ei pysty kuluttamaan kaikkea ostamaansa.

Miksi jonkun pitäisi ostaa ne jotka ei sulle enää kelpaa?

No. Ei pidäkään. Kunhan ihmettelen "ääneen" miksi ei kelpaa. Ei kaikilla kuitenkaan ole varaa ostaa uutta. Itsekään en kylve rahassa niin olisi ollut mukava saada edes sen verran rahaa, että jonkun laskun olisi voinut maksaa pois.

ap

Kirjoitit että lähes uutta tai kerran pari käytettyä vaatetta.

Olisit jättänyt ostamatta ja maksanut niitä laskuja.

Ihmettelen minäkin logiikkaasi.

Jos lukisit tarkemmin! Itse olen tavaroista ostanut murto-osan.

Vierailija
22/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No. Ei pidäkään. Kunhan ihmettelen "ääneen" miksi ei kelpaa. Ei kaikilla kuitenkaan ole varaa ostaa uutta. Itsekään en kylve rahassa niin olisi ollut mukava saada edes sen verran rahaa, että jonkun laskun olisi voinut maksaa pois.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos lukisit tarkemmin! Itse olen tavaroista ostanut murto-osan.

HEITÄ ROSKIIN SE SAASTA SEN SIJAAN ETTÄ PÄRRYYTTELET EESTAAS ROSKAKUORMASI KANSSA JA TÄRVELE VÄHEMMÄN LUONTOA

Vierailija
24/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista polttaa/kierrättää jätteesi?

Vierailija
25/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kirppistoiminta ole mielestäsi kierrättämistä?

ap

Vierailija
26/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiertelen itse kohtalaisen usein kirppareilla.Lähinnä niissä kaikissa näyttää olevan aika lailla yhteistä että myyjillä on liian usein tapana hinnoitella liikaa tunnearvoa tavaroihinsa.Usein näkee tavaroita jotka maksaa kaupassa uutena vähemmän kuin kirpparilla rähjäisenä kasana. Paljon on myös semmoista retrotavaraa joka on nyt vain so last season kuin jotkut vhs videot....

Vierailija
27/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo joulun aikana aikaa tai voimia kierrellä kirpparilla. Keväällä sitten taas.

Vierailija
28/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kirppikseltä myös joululahjoja. Kiva kun ei ole lähipiirissä mitään eliittiin kuuluvia nirppanokkia, joille kelpaa vain uututtaan kiiltävät tavarat :) Varsinkin lapsille voi aivan hyvin ostaa kirppikseltä, eivät välitä tippaakaan siitä onko tavara uutta vai vanhaa.

Vierailija
29/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ihan sitäkään että kaikki pitäisi antaa ilmsiseksi pois. Täällä on tosi vilkas paikkakunnan Roskalava-fbpalsta ja omasta mielestäni aivan liian arvokasta/ käyttökelpoista heitetään pois. Pahin esimerkki oli ehkä noin 15 pihavalaisinta, malli edelleen myynnissä ~100€/kpl ja näissä vielä mukana betonivalut. ILMAISEKSI! Siinä oli sitten minuutissa 25 jonottajaa, mäin ilmon 5min liian myöhään :(

Sama ilmiö on kirppiskamassa -juuri nämä itselle ylimääräiseksi jääneet jutut- kirppispalstalla saati itsepalvelukirppiksellä ei liiku edes eurolla; ilmaiseksi annettuna on jono tappelemassa. En tiedä mustä kertoo; ahneudesta ja yltäkylläisyydestä ainakin.

Vierailija
30/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kiertelen itse kohtalaisen usein kirppareilla.Lähinnä niissä kaikissa näyttää olevan aika lailla yhteistä että myyjillä on liian usein tapana hinnoitella liikaa tunnearvoa tavaroihinsa.Usein näkee tavaroita jotka maksaa kaupassa uutena vähemmän kuin kirpparilla rähjäisenä kasana. Paljon on myös semmoista retrotavaraa joka on nyt vain so last season kuin jotkut vhs videot....

Vaikea niin sanoa oliko tavarat siltikin liian kalliita. Esimerkkinä vaikka lautapeli Buzzer puhuva monipeli. 2krt pelattu. Eli pelin kunto uutta vastaava. Samanmoinen maksaa kaupassa n.30€. Pyysin sellaisesta 5€. Uudenveroisia farkkuja. Mistään ei näe, että muutaman kerran olleet päällä. 3€/kpl. Jne jne.

ap

Vierailija
31/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kenen sitten kannattaisi ostaa halvallakaan, sellaista mikä ei mitenkään sovi ? Kenkiä, vaatteita väärää kokoa, elokuvia tai kirjoja joista ei tykkää yms.  Pitäisi olla valtavat määrät ihmisiä, että paikalle osuu se, jolle tavaralla on käyttöä.  Tai sitten tavarat sellaisia, joissa maku tai koko ei ole vaikuttavin tekijä.

Vierailija
32/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kirppistoiminta ole mielestäsi kierrättämistä?

ap

Jäte=Käyttökelvoton tuote..ja kun sitä ei kukaan osta ei se ole kierrätystä.

Vierailija
33/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen sivusta, mutta tällä paikkakunnalla on kierrätyskeskuksessa kovemmat hinnat kuin kirppareilla...

Vierailija
34/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän aiheen sivusta, mutta tällä paikkakunnalla on kierrätyskeskuksessa kovemmat hinnat kuin kirppareilla...

Sama täällä. Ja yleisesti paljon huonompaa tavaraa kuin kirpparilla jossa minulla pöytä oli.

ap

Vierailija
35/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut kirppikseltä myös joululahjoja. Kiva kun ei ole lähipiirissä mitään eliittiin kuuluvia nirppanokkia, joille kelpaa vain uututtaan kiiltävät tavarat :) Varsinkin lapsille voi aivan hyvin ostaa kirppikseltä, eivät välitä tippaakaan siitä onko tavara uutta vai vanhaa.

Mä laitoin just yhdelle lastenvaatekirpparille todella hyväkuntoisia lastenkirjoja myyntiin ja myös pokkareita. Kyllä kirpparilta voi löytää joululahjojakin. Myös leluja, koruja jne.

Vierailija
36/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea niin sanoa oliko tavarat siltikin liian kalliita. Esimerkkinä vaikka lautapeli Buzzer puhuva monipeli. 2krt pelattu. Eli pelin kunto uutta vastaava. Samanmoinen maksaa kaupassa n.30€. Pyysin sellaisesta 5€. Uudenveroisia farkkuja. Mistään ei näe, että muutaman kerran olleet päällä. 3€/kpl. Jne jne.

ap

Pelistä ei voi tietää, toimiiko se. Menisi ehkä paremmin kaupaksi fb-kirppiksellä, jossa voisit kuvata siitä vaikka videon ja todistaa näin kunnon. 5 e ei ole kallis toimivasta ja siististä pelistä, mutta lottoamiseen 5 e on paljon.

En itse osta kirppikseltä vaatteita, joita tarvitsee sovittaa (sovituskopissa), kuten housuja.

Vierailija
37/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita uudelleen myyntiin; aina ei vaan osu sopivaa ostajaa kohdalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän