Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa turha kirppisreissu. Oli pöytä viikon. Hyvää, suurin osa liki uutta vastaavaa tavaraa ja

Vierailija
17.12.2016 |

halpaa sellaista. Kallein tavara taisi olla 5€. Mutta 2 kauheaa laatikollista sain kantaa takaisin. Täytin pöytää sitä mukaan kun jotain lähti ja vaihdoin tavaraa. Onko ihmisillä kuitenkin nyt joulun alla niin paljon rahaa että ostavat vallan uutta. Hinnoista ja tavaran kunnosta siis ei voinut olla kyse etteikö olisi kelvannut.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tyyppistä tavaraa sinulla oli myynnissä? Vaatteita, astioita, leluja, kirjoja vai mitä? Vai vähän kaikkea? Ehkä joulun alla ei osteta siksi, että kirppiksilta ostetaan usein itselle, vaikka just vaatteita, tai omille lapsille. Ja nyt ostetaan lahjoja muille. Käytetyn ostaminen lahjaksi on kai aika harvinaista, tai epäsuosittua, vaikka voisi olla ihan hyvä vaihtoehto sekin.

Vierailija
2/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että just ennen joulua ihmiset ei käy kirppiksillä, mutta säästä tavarat ja yritä vaikka keväällä uudelleen. Mä myin kesällä joulukoristeetkin kaikki pois eli kyllä ihmiset ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen sillä lailla, että enhän minäkään enää tätä halunnut, olin valmis luopumaan siitä, joten en voi valittaa, ellei kukaan muukaan ollut siitä kiinnostunut. :) Mutta onhan se tosiaan ärsyttävää kantaa samoja laatikoita kotiin sitten. Etenkin jo näki vaivaa pöydän eteen, järjesti ja lisäsi tavaroita, laittoi hintalaput nätisti ja muutenkin yritti parhaansa. 

Vierailija
4/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista tavaraa? Ihmiset ei enää osta krääsää. Parilla eurolla tuskin mitään helmiä myynnissä! Aikuiselle, lapselle, teinille?

Homeen haju? Kosmetiikkaa? Nuo saa nopeasti ihmiset pois..

Vierailija
5/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan kukaan tarvinnut sun tavaroita.

Kannattaa vähentää omaa ostamista jos ei pysty kuluttamaan kaikkea ostamaansa.

Miksi jonkun pitäisi ostaa ne jotka ei sulle enää kelpaa?

Vierailija
6/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myynnissä oli mm. laukkuja, elokuvia, luettavaa lähinnä aikuisille, jokunen lautapeli, kenkiä, joitain astioita. Ei mitään merkkikamaa, mutta todella hyvä kuntoisia. Paljon sellaisia joita käytetty kerran tai ei ollenkaan. Joka kerta kun pöydän kävin katsomassa kuntoon niin aina oli autoja kirpparin pihassa. Ehkä ihmiset sitten vain kiertävät katselemassa. Tai minulla tosiaan ei ollut juuri mitään mitä kukaan haluaisi/tarvitsisi. .

Vierailija
7/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista tavaraa? Ihmiset ei enää osta krääsää. Parilla eurolla tuskin mitään helmiä myynnissä! Aikuiselle, lapselle, teinille?

Homeen haju? Kosmetiikkaa? Nuo saa nopeasti ihmiset pois..

Ei ollut mitään käytettyä kosmetiikkaa. Ei tulisi mieleenkään sellaista myydä kenellekään. Vaatteitakaan ei ollut kuin muutama ja millekään ihmeelliselle ne ei haise. Ihan puhtaita olivat ja siistejä nekin. Ei mitään lumppuja. Sisällä kuivassa siististi säilytettyjä.

Vierailija
8/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKS MUN VÄHÄN PASKASET KALSARIT EI KÄY KELLEKKÄÄ SOSSUPUMMILLE???

-ap

Vierailija
9/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvat on vissiin nyt aika hankala saada kaupaksi. DVD:t eivät vaan kierrä. Voi olla, että  muutaman vuoden päästä ne ovat taas kiinnostavampia, kun Netflixin ja muiden vastaavien käyttäjät ovat huomanneet, ettei siellä tosiaankaan olekaan aina ne lempparit nähtävillä ja olisi se tietty leffa sittenkin kiva omistaa. Nyt kun kaupoissakaan on enää murto-osa elokuvia myynnissä siitä kuin vaikka vielä viisi vuotta sitten oli, voi kirppismyynti niiden osalta virkistyä uudelleen. 

Vierailija
10/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että parhain kuhina käy "yhden aiheen pöydissä". Siis vaikka kokonaan lastenvaatteisiin, leluihin tai astioihin keskittyneissä pöydissä. Etenkin astioiden kanssa on niin, että pitää olla joku teema, vaikka emaliastiat, tai lasisarjat, tai keittoastiat. Ei kaikkea sikin sokin, ei liikaa kerralla. Kauniisti kirjoitetut hintalaput, asettelu pöydällä sellainen, että kaiken näkee kerralla, eikä tarvi pelätä, että tutkiakseen jotain esinettä, pitää kaivella se esiin ja kenties pudottaa jotain muuta ja rikkoo sen. Ei mitään kololaitoja, ei mitään kannettomia purkkeja. 

Vierailija
11/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myynnissä oli mm. laukkuja, elokuvia, luettavaa lähinnä aikuisille, jokunen lautapeli, kenkiä, joitain astioita. Ei mitään merkkikamaa, mutta todella hyvä kuntoisia. Paljon sellaisia joita käytetty kerran tai ei ollenkaan. Joka kerta kun pöydän kävin katsomassa kuntoon niin aina oli autoja kirpparin pihassa. Ehkä ihmiset sitten vain kiertävät katselemassa. Tai minulla tosiaan ei ollut juuri mitään mitä kukaan haluaisi/tarvitsisi. .

Krääsää jota kukaan ei todellakaan halua. Ehkä jos maksettais ottaisin ja veisin ongelmajätteeseen

Vierailija
12/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. Ei pidäkään. Kunhan ihmettelen "ääneen" miksi ei kelpaa. Ei kaikilla kuitenkaan ole varaa ostaa uutta. Itsekään en kylve rahassa niin olisi ollut mukava saada edes sen verran rahaa, että jonkun laskun olisi voinut maksaa pois.

ap

Vierailija
13/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No. Ei pidäkään. Kunhan ihmettelen "ääneen" miksi ei kelpaa. Ei kaikilla kuitenkaan ole varaa ostaa uutta. Itsekään en kylve rahassa niin olisi ollut mukava saada edes sen verran rahaa, että jonkun laskun olisi voinut maksaa pois.

ap

Juuri nyt ei varmaan osteta tosiaan itselle mitään erityistä, jos rahat on tiukalla, rahat käytetään niihin uutena ostettaviin lahjoiksi meneviin juttuihin. Ei se sen kummempi ole. Tai vaikkei olisikaan rahasta kiinni, moni juuri joulun alla pistää muuta kulutusta vähemmälle ja panostaa jouluun. Ei silloin katsella käytettyjä laukkuja. Tai ehkä siis vaan katsellaan.

Vierailija
14/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina, siis viimeiset 10 v ostanut hyvän ja kerran vuodessa käyn ystäväni kanssa Hietsussa.

Voitin nyt viikon itsepalvelukirppiksestä paikan ja tein ison työn, jotta sain 2 IKEAn kassillista kerättyä. Niistä puolikas kassillinen tuli töistä.

Sain 90 euroa. Ok, kyllä sillä köy kaupassa ja tulipahan siivottua, mutta ei meidän tavaramäärällä itsepalvelukirppis ole hyvä vaihtoehto.

Olenkin käyttänyt lähialueen fb.tä enemmän ja sinne laitoin nytkin kaikki loput joulukoristeet myyntiin. Sain niistä 5 e ja myyntiaika oli 30 min.

Vierailija
15/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas meni yllättävän hyvin tavaraa: barbit, lasten kirjat, luistimet ja ulkovaatteet,astiat ja liinavaatteet. Tosin on joskus parempiakin myyntejä ollut. Tuotto 125€ + pöydän hinta 30€.

Tampereella meillä menee, yllättävää kyllä myös käytetty laatukosmetiikka (itse en ostais, tosin en kyllä juuri käytäkään) hajuvedet, jopa ysl: n pari kertaa käytetty huulipuna meni kaupaksi 2€. Saan näitä lahjaksi ( ehkä vinkkinä, että pitäisi käyttää...)

Vierailija
16/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vielä lisätäkseni:

"Ei vaan kukaan tarvinnut sun tavaroita.

Kannattaa vähentää omaa ostamista jos ei pysty kuluttamaan kaikkea ostamaansa."

Hyvin pienen murto-osan olen noista itse ostanut. Lähinnä lahjaksi tai muuten saatuja minulle tarpeettomia tavaroita.

Ja kuten jo mainitsin. Kävin pöydän laittamassa joka päivä ja mielestäni tavaraa ei ollut liikaa. Juuri siksi pidin sen kohtuullisena koska itseänikään ei kiinnostaisi alkaa penkomaan ja sekava pöytä ei muutenkaan ole huomiota herättävä.

ap

Vierailija
17/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös siitä, mille kirpputorille viet. Jollakin kirpputorilla menee hyvin naisten vaatteet, jollakin miesten vaatteet, jollakin lastenvaatteet ja jollakin tuollainen sekalainen tavara... Kantsii vähän selvitellä etukäteen, mikä olisi potentiaalinen omille myytäville.

Vierailija
18/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan ennemmin jollekin ilmaiseksi, kuin näen vaivan kirpparipöydän pitämisestä, josta se muutama kymppi ehkä vaivanpalkkaa tulee. Kerran kokeillut ja never again.

Vierailija
19/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kirjoitit että lähes uutta tai kerran pari käytettyä vaatetta.

Olisit jättänyt ostamatta ja maksanut niitä laskuja.

Ihmettelen minäkin logiikkaasi.

Vierailija
20/37 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole ihan tavallista, että osan tavaroista joutuu roudaamaan takaisin? Näin ainakin meillä on ollut aina itsepalvelukirpparilla.

Mulla viime viikon tuotto 45€. Ajattelin tällä kertaa pitää pöytää niin kauan kuin tuotto ylittää pöytävuokran edes parilla eurolla. Tuottoa sekin.

Mulla kaikki myynnissä olevat 0,5 - 1 €, joten ei niistä valtavia summia voi edes kertyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi