APUA!! Mitkä mahdollisuudet olla raskaana?
Olin ensimmäisen kerran suojaamattomassa yhdynnässä joko heinäkuun viimeisinä päivinä tai elokuun ensimmäisinä päivinä (en muista tarkkaan, mutta suunnilleen 1.8.). Sen jälkeen olen ollut suojaamattomissa yhdynnöissä n. 1-2 kertaa joka viikko syyskuussa, yhden kerran lokakuun ensimmäisinä päivinä, SAATOIN olla ihan lokakuun viimeisinä päivinä myös, ja sen jälkeinen ja viimeisin suojaamaton yhdyntä oli pari päivää ennen marraskuun puolta väliä.
Tässä kohtaa huomauttaisin, että ainoastaan yhtenä tai kahtena kertana minulla on ollut eri kumppanit (yksi on tuo lokakuun lopussa jossa en muista olinko yhdynnässä vai en, ja toinen kesällä), muutoin kokoajan sama.
Minulla on tullut jonkinlaista veristä vuotoa suunnilleen kuukausittain noiden jälkeenkin, mutta jossain vaiheessa (elokuussa? syyskuussa? lokakuussa? En ole varma) se on muuttunut hieman erilaiseksi kuin normaalit kuukautiseni. Tämän lisäksi minulla on aika paljon raskausoireita, kuten lievää pahoinvointia (oksentanut en kyllä ole kertaakaan), jatkuvaa pissahätää (ennen olen käynyt vessassa ehkä n. 3 kertaa päivässä, nyt tuntuu että joka toinen tunti täytyy ravata vessassa), hieman aristavat nännit, ruokahalun lisääntymistä, uupumusta ja paljon mielialanvaihteluja.
Lisäksi tämä nyt on varmaan aika outoa, mutta vatsani on kasvanut jonkin verran ja olen lihonut lyhyessä ajassa 5 kiloa (ennen 159 cm ja 54 kg, nyt 60 kg). Ennen kaikki läskini on ollut rinnoissa, reisissä ja lantiolla, mutta nyt sitä on tullut hieman myös alavatsaani. Myös rintani ovat kasvaneet, ennen kuppikoko 70F ja nyt 70G.
Ja olen tässä koko aikana siis juonut tasan yhden siiderin, mutta muutoin en ole käyttänyt yhtään alkoholia (juon yleensä harvemmin kuin kerran vuodessa). Yhden tupakan olen polttanut elokuun puolessa välissä ja toisen lokakuun loppupuolella. Jos olenkin raskaana, niin voiko tästä olla mitään haittaa?
Olisi erittäin huono tilanne itselleni olla raskaana (sinkku, erittäin nuori, koulu kesken, ei työpaikkaa, ei rahaa tai kunnon tukiverkkoja), mutta oma vikanihan se on. Kuitenkin, tehty mikä tehty, saa nähdä teenkö abortin (joka olisi outoa, koska kyseessä on minun itseni aiheuttama tilanne) vai pidänkö lapsen (joka saisi todennäköisesti aika huonot lähtökohdat elämälle).
Raskaustestiä en ole uskaltautunut tekemään.
Kommentit (42)
Ja tukeakin löytyy jos olet raskaana. Ainakin täällä meillä päin on yksin odottavien vertaisryhmiä ja sitten on Ensikoti.
Sä kyllä pärjäät. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Ja tukeakin löytyy jos olet raskaana. Ainakin täällä meillä päin on yksin odottavien vertaisryhmiä ja sitten on Ensikoti.
Sä kyllä pärjäät. Tsemppiä!
Ensikotikin saattaisi olla tässä tapauksessa paras vaihtoehto, jos siis olen raskaana. Kiitoksia!
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2677 kirjoitti:
En tiedä mikä on riskisi olla raskaana, mutta riskisi sairastaa sukupuolitautia on varmasti suurempi.
Jos AP:lla on ollut vain 2-3 eri kumppania, niin sanoisin kyllä että hänen riskinsä olla raskaana on suurempi kuin sairastaa sukupuolitautia.
Montako kumppania niillä 2-3 on ollut? Entä heidän kumppaneillaan? Hölmöä ajatella että jos itsellä on vain muutama kumppani niin riskiä ei olisi, sillä koskaan et tiedä kuinka monen muun kanssa nuo sinun kumppanisi ovat seksiä harrastaneet...
Jos et ole ollut hyväksi käytettynä tai sinua ei ole raiskattu noina seksikertoina, niin todellakin olet idiootti ja sulle pitäisi tehdä pakkosterilisaatio.
Jos on huono aika (ikä, suhde, työ, opiskelu jne) olla raskaana ja yleensäkin tarkoituksena ei lapsen yrittäminen, niin silloin ei panna ilman ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole ollut hyväksi käytettynä tai sinua ei ole raiskattu noina seksikertoina
Nimenomaan oli tuollaista. Alussa yksi kiristys, sen jälkeen hyväksikäyttö syyskuusta marraskuuhun, välissä yksi raiskaus.
Oma vikani (kuten aloituksessa sanoin) on, että annoin hyväksikäytön tapahtua. Ja että pyörin tuollaisissa piireissä. Nykyään en pidä enää kehenkään noista ihmisistä yhteyttä.
Ajattelin, että vaikka tunnistamisvaara on niin en minä tällä käyttäjällä muualle ole kirjoittanut kuin tähän yhteen keskusteluun, että tuskinpa se haittaa.
Miten niin APUA? Sinähän selvästi suoraan kerjäät tai toivot raskautta, mitä tulee toimintaasi. Taidat olla tyhmä tai mt-ongelmainen. Ei jatkoon.
زايدة kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole ollut hyväksi käytettynä tai sinua ei ole raiskattu noina seksikertoina
Nimenomaan oli tuollaista. Alussa yksi kiristys, sen jälkeen hyväksikäyttö syyskuusta marraskuuhun, välissä yksi raiskaus.
Oma vikani (kuten aloituksessa sanoin) on, että annoin hyväksikäytön tapahtua. Ja että pyörin tuollaisissa piireissä. Nykyään en pidä enää kehenkään noista ihmisistä yhteyttä.
Ajattelin, että vaikka tunnistamisvaara on niin en minä tällä käyttäjällä muualle ole kirjoittanut kuin tähän yhteen keskusteluun, että tuskinpa se haittaa.
:(
Voimia ap! Hae itsellesi keskusteluapua raiskattujen tukipisteestä tms. Äläkä välitä noista idioottikommenteista.
Vierailija kirjoitti:
Hei! Minusta oireesi kuulostaisivat siltä, että voisit olla raskaana. Yritä selvittää asia mahd pian, jotta pääset tarvittaessa neuvolaan ja saat äitiyspäivärahaa lapsen synnyttyä.
Tulin raskaaksi lokakuun alussa ja nyt menossa rv12. Mulla on ollut kahteen kertaan veristä vuotoa, ensin 4-5 viikoilla ja sitten noin 8 viikolla. Eli siis silloin kun kuukautisten olisi pitänyt olla. Ultrassa kävin pari päivää sitten ja vauva voi oikein hyvin eikä selvinnyt mistä vuoto peräisin. Meille tämä oli toivottu raskaus joten tein testin heti 4. Viikolla eli tiesin olevani raskaana. Jos en olisi tehnyt testiä niin periaatteessa olisin voinut luulla vuodon olevan niukat kuukautiset. Sinuna tekisin todella pian testin! Voi olla että abortin teko olisi jo liian myöhäistä jos sitä mietit. Jos vauvan pidät niin paras että saat tietää mahd pian missä mennään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei! Minusta oireesi kuulostaisivat siltä, että voisit olla raskaana. Yritä selvittää asia mahd pian, jotta pääset tarvittaessa neuvolaan ja saat äitiyspäivärahaa lapsen synnyttyä.
Tulin raskaaksi lokakuun alussa ja nyt menossa rv12. Mulla on ollut kahteen kertaan veristä vuotoa, ensin 4-5 viikoilla ja sitten noin 8 viikolla. Eli siis silloin kun kuukautisten olisi pitänyt olla. Ultrassa kävin pari päivää sitten ja vauva voi oikein hyvin eikä selvinnyt mistä vuoto peräisin. Meille tämä oli toivottu raskaus joten tein testin heti 4. Viikolla eli tiesin olevani raskaana. Jos en olisi tehnyt testiä niin periaatteessa olisin voinut luulla vuodon olevan niukat kuukautiset. Sinuna tekisin todella pian testin! Voi olla että abortin teko olisi jo liian myöhäistä jos sitä mietit. Jos vauvan pidät niin paras että saat tietää mahd pian missä mennään!
Oho väärää viestiä lainasin. Mutta aloittajalle siis tuo viesti tarkoitettu
Mikä ehkäisy oli käytössä,pillerit vai kondomi.
Yhen siiderin oot juonu mutta et muista olitko yhdynnässä? Miksi et muista?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2677 kirjoitti:
En tiedä mikä on riskisi olla raskaana, mutta riskisi sairastaa sukupuolitautia on varmasti suurempi.
Jos AP:lla on ollut vain 2-3 eri kumppania, niin sanoisin kyllä että hänen riskinsä olla raskaana on suurempi kuin sairastaa sukupuolitautia.
Todennäköisesti kumppaneiden lukumäärä on kuitenkin tuota huomattavasti suurempi.
En minä nyt kutsuisi noita huonoiksi lähtökohdiksi elämälle.
Jos päätät pitää lapsen, selviät varmasti.
Lapsia syntyy kaatopaikoille ja slummeihin, vanhemmilla ei rahaa, ei ruokaa eikä tietoa miten hoitaa lasta.
Sinä voit opiskella siihen asti että jäät äitiyslomalle, olet sen 9 kk lapsen kanssa kotona ja sitten lapsi hoitoon ja sinä palaat koulunpenkille.
Valmistut ja menet töihin.
Pienestä vauvasta/taaperosta ei tule isoja kuluja, kaikki vaatteet, tarvikkeet jne. saa ja kannattaa ostaa käytettynä(vaikka ei edes kärsisi rahapulasta).
Tee abortti. Etkai halua lapselle raiskaaja isää?!?!?!?!
Vierailija kirjoitti:
En minä nyt kutsuisi noita huonoiksi lähtökohdiksi elämälle.
Jos päätät pitää lapsen, selviät varmasti.
Lapsia syntyy kaatopaikoille ja slummeihin, vanhemmilla ei rahaa, ei ruokaa eikä tietoa miten hoitaa lasta.
Sinä voit opiskella siihen asti että jäät äitiyslomalle, olet sen 9 kk lapsen kanssa kotona ja sitten lapsi hoitoon ja sinä palaat koulunpenkille.
Pienestä vauvasta/taaperosta ei tule isoja kuluja, kaikki vaatteet, tarvikkeet jne. saa ja kannattaa ostaa käytettynä(vaikka ei edes kärsisi rahapulasta).
Höpö höpö. Ihan puppua on tämä. Lapsia ei pidä tehdä huonoihin olosuhteisiin kärsimään.
Kiitos vastauksesta!
Aion nyt piakkoin selvittää asian. Ja elämäni on hyvinkin erilaista nykyään kuin kuukausi sitten, joten jep, nyt ei "tapahdu" enää mitään tuollaista.