Eikö kenelläkään muka ole kotona enää kangaspuita?
Meillä tehdään itse kaikki matot. Olen yleensä joutunut pettymään kaupasta ostettuihin mattoihin, joten hankin kangaspuut ja opettelin käyttämään niitä. Kaveri ihmetteli sitä suoraan rasittavasti kun sai tietää aiemmin tänään. Eikö muka "kukaan" enää omista ja käytä kangaspuita?
Kommentit (13)
Mun mummolla ( s. 1915) oli kangaspuut kotona. En tosin koskaan nähnyt sen käyttävän niitä...ehkä mattoja oli jo tarpeeksi yhden talon tarpeisiin.
Ei ole tilaa. Muuten vois olla ihan hauska harrastus.
Meidän ihan lähellä, vajaan kilometrin päässä olisi joku kunnan tms kangaspuupaikka, siellä siis enemmänkin niitä ja saa vuokratata tai lainata ja tehdä itse maton. Olen joskus ajatellut että täytyy käydä tutustumassa mutta en ole saanut vielä aikaiseksi...
Meillä on ja äidilläni on. Kauhistuneen katselen nyt niin muodikkaita räsymattoja, jotka on niin rimpulaa tekoa, että sormen voi työntää läpi. Teen välillä mattoja, sitten vaihdetaan loimi ja teen ryijyjä/nukkamattoja ja vielä joskus kudon ihan oikeaa kangasta.
Minäkin haluaisin omat kangaspuut ja osaan kyllä kutoa matot, poppanat ja jopa villashaalit, mutta eipä ole reilu 50 neliön kaksiossa tilaa :) tädillä on kangaspuut, mutta eipä kyllä kellään mun kaverilla ole. Eli aika harvinaista varmaan nykyään.
T: N28
Mun tädillä on, mutta hänellä onkin iso talo ja ikää melkein 70v
Mulla on, ei tosin omat. Tilaa riittää, ja osaan kutoa.
Rakastan näitä "eikö muka"-avauksia. Niissä ei useimmiten ole mitään järkeä. :D :D
Todellakin. "Mikä on sinun paskavammainen syysi olla kutomatta omia mattojasi?"
vanhempien kotona on.Eivät vie juuri mitään tilaa kun ne puretaan säilytystä varten.
Mulla sattuu olemaan kahdet kangaspuut kotona (toiset purettuna varastossa) ja vielä kolmannet mökillä. Olen tehnyt mattoja ja poppanaliinoja itselle ja tilauksesta muille jostain 12-vuotiaasta asti, kaikki meidän matot on omatekoisia. Olen 28-vuotias. Koti on pieni, mutta täällä on käsityöhuone.
Vierailija kirjoitti:
vanhempien kotona on.Eivät vie juuri mitään tilaa kun ne puretaan säilytystä varten.
Ei, mutta mitä niillä tekee, kos ne ovat aina "purettuna säilytyksessä"? Käytössä olessaan ne vievät tilaa. Ja pölyävät. Voi hyvänen aika, miten ne pölyävät.
No ei, mitä? Kangaspuut wtf