Sovitaanko niin, että pidetään kaikenlaiset asiaankuulumattomat asiat poissa joulusta?
Kaikki jeesukset ja jumalat ja muut höpönlöpö, jolla ei ole perinteisen joulun kanssa mitään merkitystä! Kaikki mukaan, otetaan joulun oikea henki takaisin!
Kommentit (14)
Sovitaanko että vedät vitun päähäsi ja painut vuorille.
-agnostikko
Eikä sovita. Sovitaan mieluummin niin, että jokainen saa viettää tai olla viettämättä joulua juuri sellaisin traditioin kuin itse kokee hyväksi, eikä märise muiden erilaisista traditioista.
Okei sitten. Meidän perheessämme on ollut tärkeitä nämä asiat, mutta jos sinua loukkaa, niin luovumme näistä vääristä asioista. Emme ole kyllä ketään häirinneet näillä asioilla, mutta jo pelkkä tieto että sinua voi haitata omassa kotonamme tekemämme asiat, saa meidät kananlihalle.
Anteeksi.
Allekirjoitan tämän sopimuksen: 16.12.2016 Porvoo, Pirkko Lammaspammasmäämää
Pakanallinen joulu ei ollut 24.12.
Sovitaanko ettei ketään saisi Jouluna nussia puolisoaan. Tämä on lastenjuhla.
Sovitaanko, että tänä vuonna keksitään parempia jouluprovoja.
Noup, mun joulun ehdoton juttu on valvoa ja katsoa keskiyön messu, siitä en luovu!
Sopii, tänä vuonna ei ripusteta serpentiinia ja ilmapalloja jouluna, ei tehdä tippaleipiä, eikä piiotella suklaamunia, mämmiä ei tarjota, eikä polteta kokkoa. Myöskään ei pistetä ylioppilaslakkia päähän tai vaihtoehtoisesti murjoteta, että mikä se ylioppilas nyt muka on, ei yhtään mikään, perkele. Simaa ei juoda, eikä laiteta lapsia sen enempää virpomaan kuin karkki-tai-kepposkierrokselle.
Sovitaanko niin, että tärkeintä joulussa on jatkossakin raha, lahjat, materia ja kulutus. Ja käytetään kaupoissa tavaran perässä juoksemiseen se aika minkä muuten kuluis hukkaan läheisten ihmisten kanssa olemiseen.
Kauan eläköön tavara, aito joulun sanoma!
Täähän oli ihan yllätys. Olin 100 varma et tää on taas alkoholinurinaviesti. Jossa valistetaan että joulu on pilalla jos juot lasin viiniä tai yhden oluen jouluruuan kanssa. Lapset vaan peloissaan itkee pöydän alla kun mamma örveltää ja mölisee kännissä. Siitä yhdestä viinilasista.
Jeesus oli ihan piristävää vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jeesukset ja jumalat ja muut höpönlöpö, jolla ei ole perinteisen joulun kanssa mitään merkitystä! Kaikki mukaan, otetaan joulun oikea henki takaisin!
Kyllä sovitaan! Jeesus hiuksista vittuun joulusta!
Tämä. Jouluna kaadetaan hautakiviä!
Mä Oon sopinut jo monta vuotta, että pystyn jouluna pois pöllöpalstalta.
Tämä joulu vietetään kaupassa! Vihdoinkin auki kun ei ikinä ehdi. Siellä istutaan cittarin kahviossa aattoiltana kuomat hiestä märkänä. Rahaahan ei ole mutta mitä sitä muutakaan keksis tai ehtis.
Näin se on, jos Joulupukki suo.