Mulle ei myyty olutta, kun olin kassalla vähän yli kello 21 jälkeen
Olin ottanut ne kaapista hyvin ennen yhdeksää ja sitäpaitsi asioinnissa kesti vain siksi, koska kaupan pullokone oli täynnä! Laitonta?
Kommentit (33)
Saat ostaa jos olet jo kassajonossa kun kello lyö 21. Et vissiin ollut?
Vierailija kirjoitti:
Olin ottanut ne kaapista hyvin ennen yhdeksää ja sitäpaitsi asioinnissa kesti vain siksi, koska kaupan pullokone oli täynnä! Laitonta?
Hahah ihan oikein sulle.
Ne kaljat pitää olla siinä kassalla klo 21 mennessä
Tottakai Riistäjäkapitalistien kassakoneet ei voi joustaa ollenkaan. Tämä on just sitä natsirasismia.
Jos kaljahylly ei ole ovilla suljettu,silloin ei myydä. Jos hyllyt suljetaan niin silloin pitäisi myydä, koska olet ottanut ne hyllystä ennen yhdeksää.
Kun laki sanoo 21:00, se on ihan selvä sääntö. Sitten ei enää saa myydä. Ei ollut sulla oikea janokaan, kun et ollut ajoissa liikkeellä. Mä en ole ikinä jäänyt ilman.
Meillä ohjeistus on sellainen, että jos asiakas on tullut kauppaan ennen yhdeksää, niin pitää myydä.
Saahan sieltä ykkösolutta. Mitäs vikaa siinä on ? Usein paremman makuista kuin keppana.
Isommissa marketeissa on usein myös hyviä alkoholittomia oluita. Niissä ei ole myyntirajoituksia.
Parempi sitten rikkoa kaupan ikkuna kostoksi.
Jos ne kaljat on lukkojen takana ja ne on otettu sieltä ennen yhdeksää, niin sillon ne voi vielä ostaa vaikka kello olis pari minuuttia yli yhdeksän. Kunhan siitä juomahyllyltä nyt suoraan kävelee jonoon/kassalle. Mutta jos kyseessä on sellainen kauppa, että kaljat ei ole lukkojen takana, niin alkoholin myynti loppuu tasan kello yhdeksän, olit jonossa ennen yhdeksää tai et.
Kassa ei anna meillä enää hintaa klo 21 jälkeen joten tuotetta ei voi myydä/rahastaa/antaa kuittia. Kannattaa siis mennä ajoissa kaljaa ostamaan, koska monesti siinä ennen yhdeksää on ruuhkaa, varsinkin jos koko pulju menee silloin kiinni.
-ärrän täti
Vierailija kirjoitti:
Ei ole laitonta. Näin se nykyään menee. Kassajärjestemät eivät enää anna myydä olutta, jos sitä ei maksa ennen 21. Todella monessa kaupassa asiasta on kyllä kylttikin. Ei ole kassan tai kaupan päätettävissä tämä asia.
Useimmat järjestelmät (en sano kaikki, koska en ole kaikkien kanssa ollut tekemisissä) kyllä antavat myydä olutta ihan mihin aikaan vaan. Tuota selitystä kuitenkin käytetään, koska silloin harva asiakas alkaa enää vääntämään asiasta tai vittuilemaan myyjälle.
Joissain kaupoissa on muuten ohjeistuksena, että alkoholijuomat myydään asiakkaalle vähän yhdeksän jälkeenkin, koska niitä juomia ei pitäisi päästä enää yhdeksän jälkeen ottamaan hyllystä. Eli asiakkaan on siis täytynyt olla kaupassa ja alkoholihyllyllä ennen yhdeksää, jos hänellä on kassalle tullessaan esim. olutta mukana.
Se nyt vain on laitonta. Jos viranomaiset saa tietää nii myyjä saa maksaa siitä kalliisti.
Kaljakauppaan pitää mennä ajoissa.
Ei ole laitonta. Näin se nykyään menee. Kassajärjestemät eivät enää anna myydä olutta, jos sitä ei maksa ennen 21. Todella monessa kaupassa asiasta on kyllä kylttikin. Ei ole kassan tai kaupan päätettävissä tämä asia.