1,5 -vuotiaiden sairastelu ja töistä poissaolo
Hei,
puranpa täällä nyt oloani tilanteesta, joka jonakin päivänä menee ohi, mutta on nyt akuutti.
1,5 -vuotiaat kaksoset aloittivat päiväkodin syksyllä ja sairastelua on ollut jonkin verran ja viime aikoina olen aika usein joutunut olemaan töistä pois.
Yövalvomiset, lääkärissä ramppaaminen ja töistä poissaolo (tulee syyllinen olo, vaikka pomot ovat olleet ymmärtäväisiä - onneksi) ärsyttävät.
Muuten menee ihan mukavasti ja yritän ajatella positiivisesti, että onneksi nämä lastemme sairaudet eivät ole vakavaa sorttia, vaikka voimia vievätkin.
Kommentit (3)
Kotona olen nytkin sairaan 1v8kk kanssa. Meillä hoito alkoi tammikuussa ja tämä on neljäs kerta kun olen poissa töissä. Yleensä on selvitty parin päivän poissaololla. Eihän se kivaa ole, mutta tilanteelle ei oikein voi mitään. Täytyy toivoa että työnantajan myötämielisyys kestää vielä vähän ja kesähän helpottaa asiaa.
; )
Oli hoidossa 5kk ajanjakson ja olin joka kuussa 2 viikkoa kotona häntä hoitamassa ja itsekin vielä olin raskaana, mutta OMIA poissaoloja oli ehkä 2pv..! Oli varmaan seitsemän mahatautia ja flunssia ja muuta sellaista " normaalia" . :( Siitä pitäen kun hän jäi taas kotiin uuden äitiysloman alkaessa, niin on ollut koko aika terveenä tähän asti ainakin, vain yksi vauvarokko oli alussa. Kasvukin alkoi jo häiriytyä selvästi, kun aina oli sairaana jossain mahataudissa, mutta nyt on kirinyt kummasti taas! Että näin, mutta ehkä se oli vaan sitä alkua, ja kaikki oisi mennyt paremmin tuon ekan puolivuotisen jälkeen hoidossakin sairasteluiden suhteen. Meillä työnantaja jo hieman mainitsi asiasta, että eikö vois mies tai joku jo hoitaa lasta välillä, mutta meidän perheessä ei ole muita vaihtoehtoja. Ja niin, työskentelen miesvaltaisessa työpaikassa, jossa miesten vaimot hoitaa ne lapset, joten heillä ei ymmärrys riittänyt että jos lapsi on kipeä, koska he itse ei koskaan jääneet niitä omiaan hoitamaan...
Oma lapseni aloitti päiväkodin 1 v ja syksy meni hyvin ilman sairasteluja. Viime kevät oli ihan kamalaa aikaa. Olin joka toinen viikko pois töistä ja sairaudesta riippuen jopa melkein viikon kotona hänen kanssaan. Tauteja oli rotaviruksesta keuhkokuumeeseen. Tämä talvi on mennyt hyvin ja en ole joutunut olemaan päivääkään hänen takia pois töistä. (kops kops puun koputusta).
Ensimmäinen aloitusvuosi päivähoidossa menee yleensä sairastaessa varsinkin pienillä lapsilla mutta ensi talvena toivottavasti teilläkin helpottaa:)
Voimia sinulle, tiedän miten raskasta se on.