Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäisitkö 1200€:lla kuukauden?

Vierailija
16.12.2016 |

Riittäisikö kysinen summa kattamaan teidän perheen ruokakulut yms? Jos vuokrat ja muut laskut olisivat jo maksettu ja käteen jäävä summa olisi 1200 euroa.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäisi 3-4kk :D mutta asunkin yksin.

Vierailija
42/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet jäisi säästöön niin aika hyvinkin pärjäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin rikas.

Vierailija
44/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl kymppitonni pitää olla.

T. Junger, SDP

Vierailija
45/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä saanut noin paljon ja silti on ollut pakko porskuttaa eteenpäin kun en uskalla itseäni tappaakaan.... eli todellakin pärjäisin tuolla summalla; tuntisin itseni miljonääriksi!

Vierailija
46/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän meillä mene nytkään noin paljon rahaa kuukaudessa ja tässä on nyt siis mukana ihan kaikki menot. Eli hyvin pärjättäisiin, 2 aikuista ja 1 lapsi.

47/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin arviolta neljäsosalla tuosta jos vuokrat ja laskut on maksettu. Pärjään siis jo nyt, kaikki ylijäämä menee sukanvarteen.

This is how I roll. A natural twenty every time.

Vierailija
48/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen tuolla toimeen jatkuvasti ja maksan siitä auntolainaa ynnä muut kulut. Saan säästöönkin n. 100 euroa/kk. Olenkin yksineläjä mutta lapsenlapsille pistän rahaa säännöllisen epäsäännöllisesti.

Vierailija
49/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te alapeukutatte ihmisiä, joiden menot ovat korkeammat kuin omanne?

Mikä oikeus teillä on paheksua sitä, että ihmisillä on erilainen elämäntilanne kuin teillä itsellänne?

Se, riittääkö 1200 kuussa kun riippuu todella monesta muuttujasta: perheen koosta, lasten iästä ja menoista (juu, ihan inasen kuulkaa joku opiskeleva teini maksaa kuin taapero), työmatkakuluista, sairauskuluista jne. Ei, ei välttämättä ole ollenkaan huikentelevainen tai huono ruuanlaittaja, vaikka 1200 ei kuussa riitä!

Vi..ttaa katsella tätä epäempaattisuuden huipentumaa. 

Suomalaisten vähäosaisten elämä ei tule koskaan kohenemaan, kun köyhät kokee oikein ylpeyden aiheeksi sen, miten niukilla tulevat toimeen. Tässäkin ketjussa moni kokee olevansa Hyvä Ihminen, koska ei syö kunnolla ja on karsinut pois kaikki harrastukset.

Vi..u teidän kanssanne, ei voi muuta sanoa. Alapeukuttakaa nyt ihan vapaasti, koska olette vaan niin yksinkertaista sakkia, ettei mitään rajaa.

Vierailija
50/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 kuukautta varmaan menisi tuolla summalla kun elelen :D eikä tarvitsisi edes kitsastella :D no yksin kyllä asun.

Vierailija
51/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani on 1050€/kk. Pärjäisin erinomaisen hyvin.

Vierailija
52/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyesti.Nytkin tulot osa-aikatyön tekijänä suunnilleen 1200€/kk(sisältää sovitellun päivärahan).Tosin avopuolisoni maksaa vuokran,koska tulot hänellä isommat kokoaikaisena työntekijänä.

Minä maksan aina netti-,vesi-ja sähkölaskut.Meillä ei tosin ole lapsia,eikä mulla omaa autoa,koska en tarvitse(työpaikka niin lähellä).

Vierailija
53/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

49, ymmärrän kyllä pointtisi. Noinhan se tuppaa olemaan. Aina kun jossain lehdessä joku kertoo köyhyydestään, täällä alkaa akkain nalkutus, että ei se mitään köyhä voi olla, kun mä tulen niin ja niin paljon vähemmällä toimeen. Paras kommentti, jonka olen lukenut, oli, että jonkun mielestä yhdessä Hesarin jutussa pienituloisuudestaan avautunut haastateltava on teeskentelijä siksi, että valokuvassa sen lapsilla näkyi olevan Marimekon lakanat ;-DDD

Mä tulen toimeen 500 eurolla kuussa, mutta mä olenkin sinkku. Jos mullakin olisi nelihenkinen perhe, niin tuskin pärjättäisiin 1200 eurolla, jos miehellä ois sama menorakenne ja lapsilla vaikka nyt just niitä opiskelumenoja.

Vierailija
54/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

53, hyvä, sentään yksi ymmärsi, mitä tarkoitin. Olen äimissäni siitä, miten vähän solidaarisuutta naiset tuntevat toisiaan kohtaan ja varsinkin köyhät naiset.

49

Vierailija
55/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla tuu nettopalkkaakaan kun muutama satanen tuota enemmän. Siitä kun maksaa laskut ja asumisen niin aika lailla jää käteen ehkä 400€, joka pääosin menee ruokaan ja kulutustuotteisiin.

Vierailija
56/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla kuukauden ruoat just ostaa. Perhe 2 aikuista, lapset 21/19 vielä kotona.

Vierailija
57/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei riittäisi mihinkään, vaikka lapset ovat jo lentäneet pesästä. Onneksi on ihan kohtuuhyvät tulot, että voidaan nauttia elämästä, matkustella, harrastaa jne. Jos kaikki eläisivät niukasti, ei olisi palvelualojen työpaikkoja, eikä nykyisenlaista sosiaaliturvaa, koska ei olisi verotulojakaan.

Mieheni maksaa kuukaudessa veroja 3.500 ja minä 1.200. Tuolla 4.700 eurolla moni opiskelija saa opintorahansa ja asumistukensa.

Vierailija
58/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te alapeukutatte ihmisiä, joiden menot ovat korkeammat kuin omanne?

Mikä oikeus teillä on paheksua sitä, että ihmisillä on erilainen elämäntilanne kuin teillä itsellänne?

Se, riittääkö 1200 kuussa kun riippuu todella monesta muuttujasta: perheen koosta, lasten iästä ja menoista (juu, ihan inasen kuulkaa joku opiskeleva teini maksaa kuin taapero), työmatkakuluista, sairauskuluista jne. Ei, ei välttämättä ole ollenkaan huikentelevainen tai huono ruuanlaittaja, vaikka 1200 ei kuussa riitä!

Vi..ttaa katsella tätä epäempaattisuuden huipentumaa. 

Suomalaisten vähäosaisten elämä ei tule koskaan kohenemaan, kun köyhät kokee oikein ylpeyden aiheeksi sen, miten niukilla tulevat toimeen. Tässäkin ketjussa moni kokee olevansa Hyvä Ihminen, koska ei syö kunnolla ja on karsinut pois kaikki harrastukset.

Vi..u teidän kanssanne, ei voi muuta sanoa. Alapeukuttakaa nyt ihan vapaasti, koska olette vaan niin yksinkertaista sakkia, ettei mitään rajaa.

Ja sinua näköjään ärsyttää kun joku voi olla köyhä mutta onnellinen? Jostainhan sitä iloa on pakko repiä, olkoon vaikka sitten siitä että tulee toimeen vähällä.

On varmasti käsittämätöntä edes kuvitella olevansa siinä tilanteessa, että joutuu karsimaan kuluistaan. Kyllä se köyhää potuttaa nähdä toinen täysin samassa tilanteessa oleva, jolla on enemmän rahaa ja varaa kaikkeen mahdolliseen ja siltikin itketään että kun ei riitä rahat. Tämä turha itkeminen ärsyttää kun on itse opetellut elämään köyhyytensä kanssa. Minä olen kiitollinen että saan edes yhteiskunnalta rahaa enkä ala valittamaan että lisää pitäisi saada, vaan mitoitan elämäni tämän minulle suodun etuoikeuden mukaan.

Joten joo, ärsyttää kun joku tienaa monta tuhatta enemmän kuin minä ja tulee itkemään kun ei riitä kalleimpaan puhelimeen rahat vaan pitää ostaa se toiseksi kallein.

Vierailija
59/59 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tietäisikään mitä tuollaisella summalla tekisi. Puolet säästöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi