Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kuorsaa – dealbreaker?

Vierailija
16.12.2016 |

Olen erittäin herkkäuninen ja alalla, jolla kunnon yöunet ovat ehdottoman välttämättömät. Olen muutaman kuukauden tavannut miestä, joka on osoittautunut kuorsaajaksi. Hän kuorsaa läpi yön, välillä erittäin kovaa ja lopun ajan kovaa.

Tähän mennessä olemme viettäneet yhteiset yömme (nukkuneet samassa vuoteessa) pelkästään hänen luonaan enkä ole kehdannut herättää häntä kesken unen kuorsaamisen takia hänen omassa kodissaan, joten en tiedä, miten hän reagoisi siihen.

Toisaalta niiden artikkelien perusteella, mitä olen kuorsaamisesta lukenut, ongelmaa ei voine korjata mitenkään. Kuorsaamista ei saa loppumaan, vaikka siitä keskustelisi kuinka paljon :(

Olen tullut siihen pisteeseen, että koska itselleni yöunet ovat todella tärkeät työkykyni, terveyteni ja kokonaisvaltaisen hyvinvointini kannalta, harkitsen jättäväni muutoin hyvän miehen pelkästään tämän ominaisuuden takia.

Kokemuksia vastaavasta? Neuvoja?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/13 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorsaus ois ainakin mulle este suhteen jatkumiselle. Ei  koskaan enää katuporaa viereen nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihana kuorsaava mies. Nukumme eri huoneissa. Siihen meillä on varaa hänen palkkansa vuoksi. Voin mennä yläkertaan nukkumaan, jos oikein hiljaisuutta kaipaan. Samoin huvilalla. Se on vain järjestelykysymys.

Vierailija
4/13 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuohonkin vaivaan olemassa apukeinoja. Ehkä kannattaisi ensin keskustella, olisiko mies halukas kokeilemaan niitä vai eroatteko.

Vierailija
5/13 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen asia ei ole "dealbreaker," johon ei itse voi vaikuttaa. Mies ei ole tietoisesti rikkonut mitään diiliä. Sinä sen sijaan suunnittelet diilin rikkomista, kun mies ei kelpaakaan sellaisena kuin on.

Vierailija
6/13 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kuorsaukseen apukeinoja on, mutta se keskustelu ei tosiaan paranna vaivaa. Itse muotoiltava kuorsauskisko ei paljoa maksa.

Vierailija
7/13 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu miehen kanssa asiasta. Ehkä hän ei edes tiedä kuorsaavansa.

Vierailija
8/13 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kuorsaava nainen. Ihan miehen itsensäkin takia asia kannattaa ottaa puheeksi, kuorsaajan omakin unenlaatu on nimittäin usein heikko.

Minulle avun toi suu- ja leukakirurgin tekemä apneakisko, joka vetää alaleukaa hiukan eteenpäin ja pitää hengitystiet avoinna. Itse muotoiltavia sellaisia voi ostaa apteekeista ja netistä, luultavasti ajavat saman asian. Kannattaa totutella kiskoon alkuun varovasti, hampaat siinä alkuun nimittäin kipeytyy. Niskanikin kipeytyi jossain vaiheessa kovasti kunnes opin jumppaamaan ja venyttämään sitä kunnolla.

Minä siis kuorsasin missä tahansa asennossa ja suu tiukasti kiinni ja oli hengityskatkoksiakin. Myös silloin kun painoin 55 kg. Uniapneaa ei kuitenkaan voitu todeta koska en pystynyt nukkumaan niiden tutkimushärpäkkeiden kanssa, joten tietenkään ei hengityskatkoksia saatu nauhalle. Mutta kisko on auttanut hirveästi.

Kuorsaus ei siis missään nimessä ole dealbreaker vaan vakava vaiva joka on hoidettavissa suhteellisen helposti.

Vierailija
9/13 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi varaa tarpeeksi isoon huusholliin, missä molemmille on kunnon makuuhuoneet kaukana toisistaan, en alkaisi. En suostu menettämään omia yöuniani mistään syystä. Joko sitten asutaan erillään jos ei omia huoneita voi järjestää.

Vierailija
10/13 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sille kuorsaukselle ei itse voi mitään. Laihduttaminen auttaa jos johtuu ylipainosta, mutta mitään ihmeparantumista on turha odottaa. Ja nuo kuorsauskiskot ja vastaavat, niin niiden kanssa nukkuminen on todella tuskallista. Uniapnean hoitoon tarkoitettu laite maskeineen on ainoa järkevä hoitokeino, mutta senkin kanssa nukkuminen on joillakin vähän niin ja näin.

Vierailija
11/13 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sille kuorsaukselle ei itse voi mitään. Laihduttaminen auttaa jos johtuu ylipainosta, mutta mitään ihmeparantumista on turha odottaa. Ja nuo kuorsauskiskot ja vastaavat, niin niiden kanssa nukkuminen on todella tuskallista.

Ei se kiskon käyttö mun mielestä mitenkään tuskallista ole alkuhankaluuksien jälkeen.

Vierailija
12/13 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuorsaukseen olisi pomminvarma parannuskonsti niin sitten jatkaisin suhetta, mutta jos ei, niin olisi pakko purkaa suhde. Unettomuus on terveysriski tutkimusten mukaan, se lisää monien sairauksien riskiä. En voisi uhrata omaa terveyttäni miehen takia.

Vierailija
13/13 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laihkarille. On kuitenkin selvästi ylipainoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä