Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaikki ahdistaa

Vierailija
15.12.2016 |

Miksi kaikki yhtäkkiä ahdistaa? Pelkään epäonnistua lähes kaikessa nykyään. Työssä jossa olen ennen pitänyt itseäni hyvänä on jotenkin muuttunut ahdistukseksi. Pelkään hoitotyössäni tekeväni virheitä lähes joka päivä. Mietin ja epäröin monta vuotta sitten tekeväni työtä ja jos olen tehnyt tjotain väärin. Pelkään jopa että olen tartuttanut vakavia tautia jollekin vaikka tiedän että näin ei ole tapahtunut. Mistä tämä johtuu? Olen huolissani omasta jaksamisesta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus johtuu stressistä. Hyggeile.

Vierailija
2/5 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti voi johtua stressistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemii! Oon 18-vuotias tavallinen "nainen", abiturientti, ja marras- ja joulukuussa kaamosmasennus stressin kanssa saa minulle samoja fiiliksiä aikaan, tuntuu että kaikki epäonnistuu ja mikään ei nappaa. Kirkasvalolamppu ja mukava puuhailu kuitenkin auttavat. Tuo kuulostaa myös huonolta itsetunnolta. Tärkeintä on ajatustyön tekeminen ja pikku hiljaa päästä ahdistavista ajatuksista pois ja kiinnittää huomio muihin asioihin. Se voi kuulostaa nyt vaikealta, mutta on mahdollista, nopeastikin, kunhan on motivaatiota, ja uskon että on varmasti!

Oletko ylisuorittaja ja haluat tehdä asiat mahdollisimman hyvin ja et ole tyytyväinen itseesi? Olet hyvä tyyppi, mutta ole armollisempi itsellesi! Mikään ei ole täydellistä!

Tai sitten oot ylikierroksilla stressaantuneessa tilassa? Sulla voi olla myös ahdistuneisuusiriö. Ahdistavat ajatukset on saatava loppumaan, muuten sun mieli eikä kroppa ei kestä. Mulla itsellä toimi se, että omassa päässä mietin asioita ja purin niitä myös läheiselleni. Ajatusmalleja pystyy muuttamaan, pikku hiljaa positiivisemmiksi. Sen sijasta että mietit ettet onnistu, huomaa edes ne pienet hyvät asiat! Hyväksy myös vanhat ajatukset, ettei niistä tule pakkoajatuksia. Ajatuksista voi myös miettiä: ok, minulla on tällainen ajatus, mutta se on vain ajatus, eikä totta.

Vaikka tuntuisi, että on vaikea saada ajatuksia suulliseen muotoon tai psykologi tms. ei auta, on ehkä hyvä käydä juttelemassa jollekin. Kun uskoo apuun, niin siitä voi myös olla hyötyä!

Vierailija
4/5 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 3. 😍

Olet niin oikeassa. Osuit ihan nappiin siitä että olen ylisuorittaja ja on huono itsetunto. Työssä ei kuitenkaan aina ei näin ole ollut vaan olen omasta mielestäni ollut todella hyvä. Stressiä on ollut paljon ja nyt kun stressiä on vähemmän saan stressiä siitä että jos kuitenkin olen epäonnistinut vaikka en silloin sitä huomannut

Ap

Vierailija
5/5 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hej!

Tämä kirjotus on kun olisin sen itse kirjottanut. Ihana kuulla että muillakin on samanlaisia oloja. Onko olisi ollenkaan helpottanut?