***Suurperhekuumeilijat viikkoon 11***
Huomenta. Huomasin, ettei meidän pinoa ollut vielä avattu, joten päätin kokeilla miten tämä onnistuu. Tervetuloa.
Kommentit (24)
Ei sitten ottanut tuulta purjeisiinsa vauvaprojekti meillä. Tosin pienihän se mahdollisuus olisi ollutkin. Rätti pöksyissä siis kuljeskellaan ensimmäistä päivää. Oma aika menee normaalin huushollin pyörityksen lisäksi nyt 100% Vaaka ry:n Taaperokassikeräystoiminnassa. Liityin viime vuoden puolella jäseneksi, toiminta kun on aina kiinnostanut, mutta ennen ei ole ollut mahdollisuutta. Tiedonkulkuongelmia nimittäin, Vaaka tiedottaa vain netissä eikä meillä sitä ollut ennen viime vuotta.
Eilen oltiin koko perhe pilkillä, ilma oli aivan upea. Itse hiihtelin järven jäällä ja pilkkimiseen kyllästynyt toiseksi nuorin liittyi seuraan jossain vaiheessa. Tasaisessa maastossa hiihtoharjoituksia onkin hyvä tehdä. Nuorin nukkui päiväunia puolet ajasta ja taaperteli sitten lopun aikaa lumihangessa. Saivat kaksi isompaa muutaman pikkukalan, ei siis ihan totaalinen turhautuminen päässyt yllättämään.
joten kävin äsken lukaisemassa tuon viime viikonlopun pinonkin. Kyllä nuo Levinian oireet on tosiaan lupaavat. Tulehan sitten kertomaan miten käy. Jännätään kuiteskin täällä.
Tänne ei mitään ihmeellistä kuulukaan. Ulkona on aivan ihana ilma. Äsken nukutin kuopuksen vaunuihin ja sitten oltiin nelosen kanssa pulkkamäessä ja vähän lumileikkejä muutenkin. Ihan itsekin nautin siitä touhusta.
Minulla oli eilen synttärit (35v tuli täyteen). Mies oli laivalla ja kotiutui eilen aamulla kymmeneltä, ja sitten NUKKUI koko päivän! Kyllä harmitti. No toi sentään tuliaisiksi ja synttärilahjaksi hajuvettä, mutta silti.. Olisi sentään ollut kiva jotain touhuta. No ehkäpä tuo tänään sitten on pirteänä:)
Lattiat tarttis pestä, mutta kun ei yhtään huvita. Täytyy varmaan ottaa itteään niskasta kiinni. On niin harmittavan tahmeat, kun tuliais karkkeja on lapset syöneet ja tuo kuopus 1v. sitten aina välillä löytää jostain namin niin voitte vaan arvailla lopputulosta.
Medison+5
Aamu on menny touhutessa keittiossa; tein paivaruuan ja valmistelin illallisen ' tekovalmiiksi' (lasagnea). Mies kun aamusta tiedusteli olisko mahdollista saada useampi ruokalaji paivalla kuin sita samaa lounaaks' ja illalliseks' ! Paiskasin siihen etta kun tuo ruuankary saa mut voimaan pahoin jo toistaviikkoa - ihmetteli sitten hoo-moilasena etta voitko sitten odottaa? On niilla sitten joskus pitkat piuhat, miehilla, kun viime viikolla vihjailin sille mahdollisuudesta!! Mutta oli niin onnellisen nakonen, etta oli pakko pudottaa se maanpinnalle, etta voi olla vaan hormoonien heilahteluja kun testi naytti negaa...
Sellasta meilla - paata sarkee riivatusti, kun nuo 2 ja 3 tappelivat oikein kunnon nyrkkitappelua asken! Kai purkavat viikonlopun stressia kun piti perati kaks' paivaa olla ihmisten ilmoilla kunnolla!! Mutta kylla se tasta taas, koko naapurusto kyl kuulee ett' meilla tapellaan!!
Medisonille myöhästyneet synttärionnittelut!
Lapsia4:lle rutkasti plussasäteitä =)
Vauhtinelikolle pahoittelut puolukkapäivistä :(
Meillä oli rauhallinen viikonloppu. Pojat olivat taas isällään joten ei tarvinnut huolehtia kuin vain tytöistä (ja miehestä... ;)). En saanut oikeastaan mitään aikaiseksi. Tarkoitus oli tehdä vähän perusteellisempi siivous mutta enpä saanut aikaiseksi kuin pyyhkiä pölyt ja imuroida. Ihanan keväinen ilma oli viikonloppuna ja on edelleen =) Ihanaa kun aurinko paistaa mutta se ei ole kovin kivaa kun likaiset ikkunat näkyy niin hyvin... Tarttis pian pestä taas ikkunat ja se on homma mitä inhoan yli kaiken.
Esikoisen silmäkulma ei ole enää juuri yhtään turvonnut mutta mustelma siinä on ja ISO sellainen. Mustelma on levinnyt nyt myös silmän alapuolelle ja on sellainen kauniin kukertava, sini-puna-musta-vihreä-keltainen :) Poika ei olisi halunnut mennä kouluun mustelman takia mutta pitkän keskustelun jälkeen suostui lähtemään. Mustelmahan saattaa olla silmässä vielä muutaman viikonkin, pakkohan sitä on kouluun mennä...
Tytöt nukkuvat ja pojat ovat vielä koulussa, taidan mennä keittämään kupposen kahvia =)
Mukavaa viikonalkua kaikille!
Tansku & katras
Eli eka yrityskierto joulukuisen keskenmenon (rv 14+0) jälkeen takana ja yrityksiä tasan yksi " suunnilleen oikeisiin aikoihin" , kun miehellä oli polvileikkaus otolliseen aikaan..ja menkat siis alkoivat tänään. Keskenmenon tuska ja suru hulvahtivat päälle oikein urakalla ja vaikka järki (ja mies!) sanovat muiuta, itsellä nostaa päätään jo epätoivo ja epäusko sen suhteen, että enkelivauvan jälkeen saamme enää vauvaa ollenkaan..ikinä.. Neljästä aiemmasta raskaudesta kolme lähtenyt käyntiin ekasta kierrosta (tosin touhuttukin ollaan silloin ahkerasti, paitsi viimeisimmässä), kolmatta neitiä sitten houkuteltiin mukaan vähän pidempään. Mutta siksi siis odotukset olivat ehkä korkella, että jospa nytkin olisi tärpännyt heti. Mutta ei ja nyt sitten sureskelen täällä.. Enkä jaksa uskoa uuteen tärppiin enää ollenkaan..
Tytöt kaikki kuumetaudissa, sekin tietty verottaa voimia.. Onneksi aurinko on sentään paistanut ja kevät tekee tuloaan..
Mittumaari, kp 1
Mittumaari: Olen elänyt tuon saman jonkinlaisena versiona nyt näiden kaksien kuukautisten alkaessa; vaikka mulla on tuossa välissä yksi onnistunut raskauskin. Pikkuneitiä odottaessa olin ihan vauhko. Raskausviikolla 6 oli minulla muutamana päivänä tuhruvuotoa. Pettymys ja pelko lamauttivat ihan kokonaan; puoliso hoiteli väkeä kun minä itkin ja oksensin; luulin pahoinvoinnin johtuvan kohdun supisteluista. Toisen kerran vuotoa tuli viikolla 17. Pikkuisen liikkeitä ei tuntunut ja sain lähetteen polille. Siellä odotusaulassa vauveli alkoi potkimaan ikäänkuin kertoakseen, että hei, täällä ollaan. Ja kunnossahan kaikki oli.
Olen monta kertaa miettinyt olisinko lähtenyt tuohon rumbaan jos olisin tiennyt miten vaikeaa siitä tulee. Vastaus on, että olisin. Mutta helppoa se ei totisesti ole. Voimia ja iso virtuaalihali sinulle.
Niin se piinaviikkohan on nyt minullakin alkamassa. Mutta toiveita raskautumisesta ei ole. Ihan hyvä välillä näinkin.
Myöhästyneet synttärionnittelut Medisonille. Odottelemme jännittyneenä Levinian kuulumisia.
Mittumaarille voimahaleja!
Mä repesin runsas tunti sitten ihan täysin... Naurattaa vieläkin... Esikoinen tuli koulusta kesken päivän -ja KÄSI PAKETISSA! Jätkällä on nyt silmä mustana ja käsi siteessä :) Oli kaatunut koulun pihalla vasemman ranteensa päälle ja ranne oli jotenkin muljahtanut. Tuskin on murtumaa mutta pidetään side iltaan asti. Ihan uskomaton sählääjä... Viime keväänä oli nuorempi poika se tapaturma-alttein ja nyt on selvästi esikoisen vuoro ;)
Kävin tänään tyttöjen kanssa mun työpaikalla. Oli tosi kivaa nähdä työkavereita. Moni kyselikin että milloin palaan takasin, pomo toivoo että menisin takaisin jo syksyllä heti mammaloman jälkeen. Mutta kyllä mä olen vielä loppuvuoden hoitovapaalla, en raaski viedä nuorimmaista hoitoon alle vuoden ikäisenä.
Mies lähtee illalla poikien kanssa lätkämatsiin, sai yhdeltä asiakkaaltaan liput Jokerit-Kärpät peliin. Mun äiti tulee moikkaamaan sillä aikaa meitä tyttöjä. Täytynee tästä mennä ruuanlaittoon että jätkät ehtivät syömään ennen peliä.
Mukavaa tiistain jatkoa kaikille!
Tansku & katras
NO NIIN KIRJOITUSYSTAVAISENI; se vastaus on sitten NEGA!! En siis paassyt riemuitsemaan noitten onnellisten marrasmasujen joukkoon!!
Olin tanaan ultrassa - haamuraskaus loytyi, mutta senttikoko ei vastannut 5 viikon raskautta! Ts. alkua naytti mutta ei jaksanut sitten tama alkio elaa! Joten menin viela verikokeelle; etta saatiin taysi varmuus onko raskautta, ja negahan se tuli sitten sieltakin. Nyt odottelen ' niagaroitteni' alkamista pari paivaa, jolleivat ala perjantaina takas lekuriin ottamaan se kirottu hormoonikuuri: kyseli muuten ettenko haluis kaksosia, ei kuulemma vaikeeta vasata tarpeeks' hevoskuuri etta olis mahdollista, heh hee, niin sita meilla mennaan!
Ja piti mulle vartin luennon miten saada haluttu sukupuoli: oikein hermostui kun sanoin etten usko noihin poppajuttuihin! 83°/° vakuudella sanoi poikakuurin olevan n. 2kk ennen yritysta maitotuotteet jatettava pois!! Sitten apteekkiin(teitin kyl taytyy menna lekuriin) ostaan ALKAALI-pitoista jotain sisalaaketta, joka taytyy laittaa n.15min ennen aktia! Se edesauttaa Y :n(pojan) paremman kestavyyden! mitas se viela sano, ai niin, ja kortsua kaytettava muina aikoina kuin 12-15 pv kuukautisten alkamisesta; eli kun on ovis...
Nyt sitten alan meidan suurrellisten lisaks' lukea noita jouluntahtosia, vai mita nyt olivat nimeltaan! Hyvia oita kaikille; ja ps. oon ihan hyvilla mielilla vaikka pettynyt! Myos mies!!
levinialle pahoittelut ettei sitten tärpännyt tällä kerralla:(
Meille ei mitään ihmeellistä kuulu.
Ruokaa laittelen ja odotan ukkokultaa kotia.
Yritän olla ajattelematta tädin tuloa,mutta ei ihan onnistu.Kyllä sitä vaan yrittää jotain oireita etsiä kehosta jotka viittaisivat joko tädin tuloon tai sitten raskauteen.
Ei kyllä ole mitään oireita.Pissalla saan kyllä hypätä tiuhaan,mutta en ollenkaan uskalla ajatella,että liittyisi raskauteen.
No,kylläpä tou sitten selviää.
Nyt takaisin ruuanlaittoon.
Levinia, siis lääkäri/kätilökö sinulle sukupuolenteko-ohjeita antoi? Onko teillä kaikki samaa sukupuolta, vai mistä moiset neuvot? Enpä ole koskaan kuullut kenenkään " ammattilaisen" moisia puhuvan.. Meillä kolme tytärtä ja teko-ohjeena kyllä se, että mahdollisten tärppipäivien (aika vaikeat hahmottaa, kun minulla kierto vaihtelee 30-38:n välillä, mutta nykyään tunnistan oviksen aika hyvin) aikana ollaan vaan ahkeroitu reippaasti. Meille kun pääasia, että saadaan vauva, ei siis tyttö tai poika. :0)
Kuumetauti jatkuu, oma olokin huono, mutta kuume ei nouse, joten töissä paarustan puolikuntoisena..
Mittumaari
juttu on niin, etta oikea MIES-puolinen Gynis antoi ohjeita; vaikken edes halunnu niita, puhuttiin vaan yleisesti ' mahdollisuuksista' !
Mulla on nelja tytarta ja haaveillaan viidennesta, ja nuo lekurit kun ei ota uskookseen etta oisin ihan onnellinen uudesta tyttarestakin!!
Taa on jo KOLMAS gynis kun sanoo tuota samaa ' dieettia' ja oviksen seuraamista pojan puolesta!!!
Ilmottaudun ja poistun takavasemalle.
Meillä oli mukava laskettelureissu mutta paluu arkeen oli kova.
Lääkärin soitto riitti ja elämä meni uuteen uomaan.
Miehelle aloitettiin rankka lääkekuuri joka kestää useamman kuukauden ja raskautta ei saa yrittää sen aikana.
Ainoa mahdollisuus on jos nyt jostain kumman syystä olisin raskutunut(kuten aiemmin kerroin marrasvauvan mahdollisuudesta).Kuukautisia ei näy mutten ole testannutkaan koska olo on ihan normaali.Ja en jaksa uskoa raskauden mahdollisuuteen.
Itseasiassa näin on hyvä.Olemme kummatkin olleet hyvin väsyneitä,miehelle löytyi syykin.
Nyt ajattelin ihan oikeasti väistyä taka-alalle(olen niin sanonut ennenkin,tiedän.Mutta nyt on keskityttävä muihin asioihin)
Raskaus suunnitelmat eivät ole kadonneet ja varmasti niihin ryhdymme vielä.Aika vaan ei nyt ole suotuisa meille.Ja tarvitsen totisesti muuta ajateltavaa ja tällä palstalla se ei onnistu!
Toivon sydämestäni kaikille onnea yritykseen ja onnellista ja turvallista tulevaa odotusta!!!!
Palaan suotuisempien tähtien alla=)
Leanna ja viiden katras
Ps,jos nyt kuitenkin olisin raskaana(jota en kyllä USKO)ilmoittelen kyllä=)
Leanna: sinulle ja miehellesi toivotan koko sydämestäni hyvää jatkoa, voimia ja jaksamista! Plussaonnea teille kun sen aika on =)
Nyyh, missä meidän pieni vauva on?! Laitoin just tytön 60 senttiset vaatteet pois ja otin esille 68 senttiset. Tuntuu ihan hupsulle että tyttö käyttää jo 3kk ikäisenä noin " isoja" vaatteita, isosiskonsa kun käytti sen kokoisia vaatteita vielä viime syksynä ollessaan melkein vuoden ikäinen ;) Nuorimmainen menee kyllä nollakäyrällä, on siis " normaalitapaus" , siskonsa taas on mennyt koko ajan pituuden suhteen -20 käyrällä... Tytöt käyttävät samankokoisia vaippojakin, vaikka ikäeroa on tosiaan 1v 2kk =) Niin ne siskoksetkin voivat olla erikokoisia :)
Olipas jotenkin haikeaa katsella ihan pieniä vaatteita, saas nähdä onko niille enää käyttöä... Nyt on sellainen fiilis taas vaihteeksi että ne vois lahjoittaa pois kun me ei niitä enää tarvita. Huomenna voin taas ajatella ihan muuta ;) On tää vaikeeta...
Mukavaa torstaita kaikille!
Tansku & katras
Kävin täällä kurkkimassa kuulumisia...
Leannalle ihan hirmuisen iso hali!!! En osaa ees sanoilla sanoa mitä haluaisin,mutta halata voin,näin virtuaalisesti! Ja miehellesi lähetän kovasti parantavia säteitä!!!
Hönttä&pesue
Leannalle virtuaalihali täältäkin suunnalta! Jaksamistä ja toivottavasti miehesi paranee pian.
Itse olen ihan tarkoituksella yrittänyt pysytellä (paino sanalla yrittänyt) poissa täältä, mutta aika huonolla menestyksellä. Joka päivä olen käynyt viestit lukemassa vaikka en olekaan kommentoinut mitään. Parhaillaan tuo joulukuu tuntuu olevan niiiin kaukana. Melkein lasken päiviä sinne..
Vielä omaksi kiusakseni katselin tänään vanhoja äitiyskortteja ja se vauvan ja raskauden kaipuu iski oikein kovasti päälle. No täytyy vaan yrittää jaksaa. Eihän sinne joulukuun alkuun ole kuin noin 250 päivää, voih. No kyllä kai se tästä taas, onneksi on kevät tulossa niin jaksaa taas kummasti. Sitäpaitsi kesähän menee tunnetusti ihan hirmu vauhtia.
Plussaonnea kaikille jotka ovat jo siinä vaiheessa!
Medison+5
Ostin sitten apteekin oman raskaustestin ja tein se jo nyt vaikka oikeastaan huomenna pitäisi menkat alkaa.
Hätähousu kun olen:)
Ensin tuli vain yksi viiva,mutta vähän myöhemmin tuli toiseenkin semmonen hento viiva.Elikä ihan sen erottaa ilman että tarttee testiä kallistella ja arvuutella.
Heitin testin nimittäin roskiin heti kun sen olin tehnyt (kun ei heti tullut toista viivaa),mutta kävin kaivamassa sen jostain syystä pois sieltä ja sillä välin oli tämä toinen hento viiva ilmestynyt.
Vielä en ollenkaan usko,että todella raskaana tässä oltas vaan jos ei kuukautisia tule niin teen toisenkin testin ja jos siihen tulee kaksi viiva uskon olevani raskaana.
huh,olipas pitkä sepostus,mutta olen nyt hieman sekaisin!
Ja Lapsia4, pidetään peukkuja, että haamu vahvistuisi...
Levinia, hassua tosiaan, että sait pojanteko-ohjeita gyneltäsi!!! Itse kyllä uskon siihen, että sukupuolen määrää joku ihan muu kuin " poppaskonsti" ;0).. Meille kolmen tyttären vanhemmille ei ole teko-ohjeita tarjoiltu, mutta toki tivattu moneen kertaan, TEHDÄÄNKÖ vielä poikaa. Kakkosen jälkeen pahoitin moisista mieleni, kolmannen jälkeen olen ottanut huumorilla. Mutta jos neljättä vielä joskus saamme odottaa, osaan varautua siihen, että muusta eivät puolitutut puhukaan kuin vauvan sukupuolesta, vaikka etenkin keskenmenon jälkeen tuntuu aina vain vahvemmin, että kunhan vaan saataisiin ylipäänsä se vauva! Ja Neiti Nelonen olisi tasan yhtä ihana kuin hännänhuippu pikuveli. :0)
Mittumaari - äärimmäisen flunssaisena
Niin olin niin tohkeissani kun aikasempaa viestiäni kirjoitin,että unohdin aivan leannalle toivottaa jaksamista ja kaikkea hyvää koko perheelle!
Minä taidan varovasti kurkata tuonne suurperheiden odotuspuolelle.
Tein tänään toisen testin ja kyllä se plussaa näyttää:)
Vielä niin alussa,että yritän ottaa tämän ilman sen kummempia hössötyksiä,mutta sehän ei niin helppoa ole ja jos tämä viimenen raskauteni niin pitäähän siitä myös nauttia joka metreillä.
Emme aijo kertoa kenellekkään muulle tästä raskaudesta.
Tietenkin lapsille sitten myöhemmin kun raskaus on pidemmällä ja sehän tarkoittaa sitä,että sen jälkeen kaikki sen tietävät:)
Nyt toivotan teille kaikille plussaonnea!!
kaikille- täällä ollaan Suomenkamaralla!
Matka meni sopuisasti, vaikka 2 1/2-vuotiaalle matka oli pitkä.
Plussaonnea onnistuneille ja valittelut taka-alalle menevälle; sori että nimet jäi taka-alalle!
Meillä kaikki on ok, lääkekuuri päällä ja tädit ei oo alkanu viela... täytyy tää viikko ottaa loman kannalta muutenkin kun reissussa oon; ihana lumisade koko matkan Hesasta
Paljon terveisia kaikille
Minäpä ajattelin heti näin aamusta jotain kirjoitella.
Nyt tulevana viikonloppuna siis selviää tuleeko täti kylään vai ei.
Ei kyllä ole minkäänlaisia oireita mitkä viittaisivat raskauteen,mutta mene ja tiedä.
Touhuttu kyllä on;)
Näyttää olevan todella kaunis ilma joten taidamme lähteä kävelylle tyttöjen kanssa.
Aurinkoista maanantaita kaikille ja tietenkin plussaonnea niitä haluaville!