Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä matkii minua JOKA ASIASSA

Vierailija
15.12.2016 |

minulla olisi pienimuotoinen ongelma joka menee näin:
Ystäväni matkii minua joka asiassa, mitä tulee pukeutumiseen,meikkiin,hiuksiin, asunnon sisustukseen, harrastuksiin, mielenkiinnon kohteisiin ja niin edelleen!
Taustatietona ystäväni kokoaa esimerkiksi samanlaisia asuja kuin minulla, ostaa jopa täysin samoja tuotteita jälkeeni, vaikka tietää sen haittaavan ja ärsyttävän minua, sillä olen sanonut asiasta.
Värjäsin ja leikkasin vasta hiuksiini uuden mallin ja ystävä laittoi täysin samanlaisen perässä!
Muutin myös vasta uuteen kämppään jonne hommasin muutamia uusia sisustusjuttuja, kaveri hommasi samanlaiset perässä..
Niin ärsyttävää! Mitä voisin tehdä? Ja mistä tuollainen kopioiminen voisi johtua? Koska tämä on huonontanut minun ja kaverin välejä! en halua nähdä häntä niin usein, ettei vaan keksi uutta matkittavaa! Muuten hän on todella ihana ihminen ja tullaan hyvin juttuun, mutta tämä matkiminen, ihan niinkuin hän haluaisi olla minä?

Kuinka toimia?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sairasta..

Ehkä sun pitäisi vain laittaa välit poikki tai uhata ainakin tekeväsi niin ellei lopeta matkimista.

Vierailija
2/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita peruukki kun näet häntä, julkaise feikki sisustuskuvia, meikkaa oudosti pari kertaa, keksi ruokia joita vakuutat syöväsi (ruokasoodaa suoraan purkista tms) eli tee vähän jäynää. Luulis että tajuaa lopettaa tai jättää matkimisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika sairasta..

Ehkä sun pitäisi vain laittaa välit poikki tai uhata ainakin tekeväsi niin ellei lopeta matkimista.

Ehkäpä? Asiasta olen maininnut ja ystävä omien sanojensa mukaan ei tiedosta matkimista.. voisiko olla näin? Voiko joku olla näin typerä?

-ap

Vierailija
4/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAMALAA!! Ystävälläsi voisi olla joku alemmuu kompleksi seurassasi? Ehkä hän haluaa olla kuin sinä

Vierailija
5/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että kaverillasi ei ole omaa persoonaa tai hänellä olisi huono itsetunto?? Voisitko kertoa kaverillesi että tämä huonontaa teidän välejä entisestään jos jatkaa kopioimista...

Vierailija
6/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit otettu että hän haluaa olla kuin sinä!

Vierailija
7/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joo. Olet Bridget Fonda ja kaverisi on Jennifer Jason Leigh. Muutkin on nähneet sen saman leffan.

Vierailija
8/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samppis95 kirjoitti:

Kuulostaa siltä että kaverillasi ei ole omaa persoonaa tai hänellä olisi huono itsetunto?? Voisitko kertoa kaverillesi että tämä huonontaa teidän välejä entisestään jos jatkaa kopioimista...

Voisiko olla? Mutta olen pohtinut, että voisiko ystävälläni olla jotain ongelmaa esim. itsetunnon kanssa, sillä hänellä tosiaan ei tunnu olevan sitä omaa "tyyliä" ja omaa "juttua" vaan kopioi niin paljon minua?

-ap

Vierailija
9/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että kaverillasi on tosi huono itsetunto, ja tekee tuota kopiointia osin huomaamattaankin siksi, että haluaa olla enemmän kaltaisesi. Tavallaan siis ihailua, mutta varmasti ihan helkkarin kiusallista. Istu alas ja puhu asiasta ajan kanssa ystävällesi. Kerrot tosin, että olet maininnut asiasta jo aiemminkin, mutta jos alkaa tuntua, että viesti ei mene perille, niin ota etäisyyttä. Etenkin jos olet kaverisi ainut tai tärkein kaveri, niin on syytä ottaa vähän välimatkaa, jotta kaverisi havahtuu siihen, ettei sinun elämäsi ole hänen elämäänsä.

Vierailija
10/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä yhteisiä kavereita/tuttavia? Tiedätkö tekeekö ystäväsi muille samaa?

Vierailija
11/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit otettu että hän haluaa olla kuin sinä!

Onhan se toki kiva että joku pitää tyylistäni, mutta liika on liikaa!! Kuvitelkaapa esimerkiksi kun käymme yhdessä kahvilla niin näytämme aivan samalta... samat asut, samallainen meikki ja hiukset! Ihan kuin yrittäisimme olla toistemme kopiot, vaikka asia ei todellakaan ole niin! Häititsee itseäni ainakin paljon!

-ap

Vierailija
12/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi sairasta ,ite en olis tollaisen kaveri edes.

Vierailija
13/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Single White Female

Vierailija
14/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä yhteisiä kavereita/tuttavia? Tiedätkö tekeekö ystäväsi muille samaa?

On meillä, muitakin on hieman myös matkinut, eli juuri "harrastanut" tätä perässä ostamista ja muiden tavaroiden hankkimista. Mutta minusta tuntuu, että olen hänen "pääkohteensa"

Myös kaverini ovat tuleet kysymään asiasta,että olenko huomannut tämän yhden ystävän kopioinnin!

-ap

Vierailija
15/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tiedostaa. Haluaa olla kopio sinusta. Ihailee sinua jo sairauteen asti. Ystävällekin parempi jos vaikka laittaisit ystävyyssuhteen hetkeksi tauolle. Selitä, että et voi muuta kun matkiminen vain jatkuu jatkumistaan.

Vierailija
16/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Itselläni oli kaksikymppisenä samantyylinen ystävä. Monesti osti samanlaisia vaatteita. En siitä kyllä mitään ikinä sanonut. Uskon että matkiminen kumpusi hänen epävarmuudestaan. Nyt vanhempana hän matkii jonkin verran sisustamisessa. Eipä siinäkään mitään. Mutta tuntuu ehkä hieman "kierolta", että hän ei ikinä minun luona ollessani kehu näitä sisustusratkaisuja, joihin sitten selkeästi on tykästynyt. Mutta sitten seraavaksi, kun menee hänen luokseen niin voi löytyä samanlaisia tavaroita. Ei siinä kai mitään pahaa mutta ymmärrän kyllä sinua, on se ärsyttävää. Kyllä aikuisella ihmisellä pitäisi olla jo omaa makua ja mielipiteitä, eikä kopioida toisilta.

Vierailija
17/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette? Itselläni oli kaksikymppisenä samantyylinen ystävä. Monesti osti samanlaisia vaatteita. En siitä kyllä mitään ikinä sanonut. Uskon että matkiminen kumpusi hänen epävarmuudestaan. Nyt vanhempana hän matkii jonkin verran sisustamisessa. Eipä siinäkään mitään. Mutta tuntuu ehkä hieman "kierolta", että hän ei ikinä minun luona ollessani kehu näitä sisustusratkaisuja, joihin sitten selkeästi on tykästynyt. Mutta sitten seraavaksi, kun menee hänen luokseen niin voi löytyä samanlaisia tavaroita. Ei siinä kai mitään pahaa mutta ymmärrän kyllä sinua, on se ärsyttävää. Kyllä aikuisella ihmisellä pitäisi olla jo omaa makua ja mielipiteitä, eikä kopioida toisilta.

Tämä juuri, kanssasi olen samalla kannalla! Ja tosiaan parikymppisiä olemme.

-ap

Vierailija
18/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli pari vuotta takaperin ystävä joka käyttäytyi samalla tavalla. Jossain vaiheessa "sekosi" ja alkoi esittää somessa minua erilaisin feikkiprofiilein ja tuntui kehittäneen jonkin pakkomielteen minuun/kuvitteli olevansa minä tms en tiedä mutta jotenkin vinksahti. Laitoin välit poikki ja myöhemmin olen kuullut yhteisiltä tutuilta että joku mielenterveysongelma sillä diagnosoitiin vuosi sitten, en tiedä mikä kun en ole kysellyt tarkemmin.

Vierailija
19/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako hän saada vaikutteita juurikaan muualta, vai oletko hänelle lehtien lukemisen ja muun nykymaailmanmenon seuraamisen korvike, jolta kopioidaan kun ei muutakaan osata?

Vierailija
20/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että on joku muuki... hei, mä oon 40. Ystävällä sama takki, kengät, kampaus, verhot... jne VTTU. Siistii mennä lenkille samassa kampauksessa (mulla lenkillä hiukset kiinnitetty tietyllä lailla, eikös kaverillakin).. sama takki, kengät. Järkyttävää, naurettavaa jos en olis minä toisena.

En voi sille näyttää mitä ostan koska ostais samat. Onneks vähän eri elämäntilanteet niin ei kaikkeen samaan taivu. Mutta iha htin ärsyttävää. Joo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän