Onko täällä mt-syistä osatyökyvyttömyyseläkkeellä olevia?
Miten tulette toimeen? Miten työyhteisö asian kokee?
Kauanko olit ensin sairaslomilla?
Kommentit (7)
Olen ollut jo 15 vuotta eläkkeellä. En tiedä miten työyhteisö reagoi, olin ollut sairaslomalla kuitenkin jo kauan.
Tulen hyvin toimeen, menot on pienet.
Vierailija kirjoitti:
Miten tulette toimeen? Miten työyhteisö asian kokee?
Kauanko olit ensin sairaslomilla?
Toimeentuloa on no ihan ok. Mutta ensi vuonna sitten luultavasti tapan itseni...
Kiitos takuueläkkeen, asumistuen leikkaamisesta sekä siirtymisestä lääkkeiden korvausmenettelyn siirtymisestä 1 kuukausi vain kerralla.
Joo olen 35 vuotias mies. Sairastuin 25 vuotiaana ja siitä kuntoutustuki mutta työkyvyttömyyseläke tuli 29 vuotiaana. Ei työeläketuloja koska olin töissä alle 23v. ja ei niistä hirveää summaa olisi kertynyt.
Työyhteisö tai muukaan yhteisö ei ole minusta kiinnostunut tai osoittanut mitään mielenkiintoa minua kohtaan.
Mitä tuo kontoutustuki oikein on? Onko se joku väliporras sairasloman ja sairaseläkkeen/osasairaseläkkeen välissä?
Mulla ahdistusta/paniikkia ym. ja pikku pätkiä sairaslomia kertyy vuosittain. Nyt ehkä jään pitemmälle sairaslomalle, jotta voisin rauhassa palauttaa työkykyä terapiassa/kotitehtävillä, perusarkijutuilla ym.
Ja kun palaan töihin ja jos käy niin, että töihinpaluu menee huonosti niin mitäs sitten tapahtuu?
Jatketaanko sairaslomaa yleensä vai kuinka helposti voi päästä osatyökyvyttömyyseläkkeelle? Täydelle eläkkeelle en halua. Yritän vaikka mitenpäin säilyttää jalan myös työelämässä.
Tämä on kurjaa, kun hyvinä päivinä/kausina työstään nauttii, mutta sitten tulee kausia, että töissä vaikea käydä :(
T. Aloittaja
Aloittaja kirjoitti:
Mitä tuo kontoutustuki oikein on? Onko se joku väliporras sairasloman ja sairaseläkkeen/osasairaseläkkeen välissä?
Mulla ahdistusta/paniikkia ym. ja pikku pätkiä sairaslomia kertyy vuosittain. Nyt ehkä jään pitemmälle sairaslomalle, jotta voisin rauhassa palauttaa työkykyä terapiassa/kotitehtävillä, perusarkijutuilla ym.
Ja kun palaan töihin ja jos käy niin, että töihinpaluu menee huonosti niin mitäs sitten tapahtuu?
Jatketaanko sairaslomaa yleensä vai kuinka helposti voi päästä osatyökyvyttömyyseläkkeelle? Täydelle eläkkeelle en halua. Yritän vaikka mitenpäin säilyttää jalan myös työelämässä.
Tämä on kurjaa, kun hyvinä päivinä/kausina työstään nauttii, mutta sitten tulee kausia, että töissä vaikea käydä :(T. Aloittaja
Ensin on se sairasloma.
Sitten tulee kuntotustuki joka on suoraan verrannolinen sen hetkiseen eläkkeekkeesen. Siitä sitten myönnetään jos tilanne vaatii työkyvyttömyyseläke.
Jokainen meistä haluaa olla työelämässä mutta kun sairastuu niin silloin ei voi valita sitä haluaako olla työelämässä vai ei.
Mitä se kontoutustuki oikein on käytännössä? Oonko vaan kotona vai voinko käydä välillä tekeen töitä vaikka edes muutamia päiviä kuukaudessa?
Tämän haluisin myös minä kuulla. Olen ollut vuodesta 2007 määräaikaisella eläkkeellä (kuntoutustuki) mutta olisi tarkoitus vielä työelämään päästä.