Outo vatsatauti - kohtalotovereita?
Neljättä päivää oksettava olo, viluinen ja kuumeinen olo vuorotellen. Ruokaa ei tee mieli, särkee niveliä. Viime yönä meinasin oksentaa mut meni sit ohi. Edelleen vaan huono olo. Onkohan tällasta liikkeellä?
Kommentit (31)
Mulla oli toi sama tänä syksynä (Hki). Oli tosiaan outo tauti. Kesti pari päivää, sitten meni pois kahdeksi viikoksi ja tuli uudestaan. Muut perheenjäsenet tai työkaverit ei sairastuneet. Oireet juuri nuo ap:n kuvailemat, ja todella huono olo.
Nro 20 jatkaa, nyt tunnin sisään on puolitoista viikkoa kestänyt nuhani äitynyt pahemmaksi kuin aiemmin, nenä ihan täynnä räkää ja limaa saa niellä niin paljon kuin kerkiää... Liittyneekö sitten jotenkin toisiinsa tämä nuha ja vatsavaivat.
Meillä lapsi (2v) näytti eilen ihan siltä, että alkaa flunssa. Yski ja aivasteli toisinaan, nenä vuoti.
Tänään aamulla valitti kurkkukipua, yski vähän, myöhemmin sitten oksensi ihan antaumuksella. Tämän jälkeen sanoi, että mahaan sattuu. Oksensi vielä n. 40 minuutin päästä uudelleen, sitten nukahti (ja nyt nukkunut noin 1h20min heräämättä).
Selkä ja vatsa tuntui ihan lämpimiltä, raajat taas viileiltä (en siis usko että oli kuumetta). Vatsa ei ole ollut löysällä, eilen oli ihan normaalikoostumus ja tänään ei ole käynyt edes kakalla.
En nyt oikein osaa sanoa, että mikä tämä tauti on tai on olematta. Ollako vai eikö olla.
Useamman tunnin ollut hyvä olo ja päiväkahveilla pystyin hyvin syömään tortun ja juomaan kupin kahvia, lisäksi pähkinöitä ja vähän suklaata. Äsken taas iski häiritsevä paha olo ja palelee. Alkoi ihan samaan aikaan kuin eilen. Parin tunnin sisään jouluruoka, saa nähdä syönkö vai jätänkö huomiselle.
Kumman sahaava juttu! En ihan ymmärrä, että miksi välillä on huono olo ja sitten se lähtee palatakseen taas tuntien päästä uudelleen...
Edellinen siis sama joka kirjoitti viestin 20.
Vierailija kirjoitti:
Useamman tunnin ollut hyvä olo ja päiväkahveilla pystyin hyvin syömään tortun ja juomaan kupin kahvia, lisäksi pähkinöitä ja vähän suklaata. Äsken taas iski häiritsevä paha olo ja palelee. Alkoi ihan samaan aikaan kuin eilen. Parin tunnin sisään jouluruoka, saa nähdä syönkö vai jätänkö huomiselle.
Kumman sahaava juttu! En ihan ymmärrä, että miksi välillä on huono olo ja sitten se lähtee palatakseen taas tuntien päästä uudelleen...
Mulla tismalleen sama! Keskiviikkoiltana oli kova mahakipu. Torstaina, perjantaina ja tänään on joka päivä alkanut iltapäivällä 15-16 aikaan etova olo ja lievä mahakipu, viluttaa myös. Maha toimii kuitenkin kutakuinkin normaalisti.
:/
Toissapäivänä alkoi vatsakipu ja huono olo.Sitä ennen päivän etova olo ja voimaton.En kyennyt edes lenkille, jollloin voi sanoa että en ole terve.Sitten aloin yöllä oksentamaan ja sitä kestikin koko yö, aivan karmee olo, ripuliakin muttei se niin paha kuin tuo oksentaminen.Ihan voimat meni, nyt vielä heikohko olo, en ole kunnossa.Päänsärky jatkuu ja jäseniä särkenyt.Mutta parempaan päin menossa.Päijät-Hämeessä asun.
Miksi pitää olla olemassa mitään vatsapöpöjä... Ärsyttävää. Flunssan nyt jotenkin vielä sairastaa ja lievässä flunssassa voi jotain tehdäkin, mutta pahoinvointi rajoittaa tosi paljon vaikka ei oksentelisikaan.
Viruksen nimi lienee adeno. Täällä 4hlön perhe kärvistellyt nyt viikon.
Mulla eniten kuvotusta, kaikilla flunssaa ja mahan turvotusta. Yök.
Minä olen sairastanut tiistaista lähtien. Oksensin yhden yön ja tosi hurja väsymys. Ruoka ei maistu päiväkausiin. Olin jo parempi, mutta nyt vklopun ihan vesiripuli. Mietin jo, pitääkö lähteä päivystykseen, mutta nyt on juotava pysynyt sisällä. Muu perhe (4hlö) sairastanut myös, mutta lievemmin. Yksi lapsi oksensi, mies ripuloi päivän jne. Kaikki olleet tosi väsyneitä ja kuumetta mitattu, mutta se ei ole vilutuksesta huolimatta kuitenkaan noussut. Pirkanmaalla ollaan.
Eilen alkoi, -nenä valuu ja aamulla oli vatsanpuruja jotka meni ohi. Nyt vaan silmiä kutittaa ja on duha. Hyvää joulua vaan jouluflunssaa tarjolla kaikille