Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttöni luokalla (6lk) poikien ei tarvitse laulaa laulukokeessa

Vierailija
15.12.2016 |

Vaan vaihtoehtona on soittaa jotakin. Tytöillä tätä vaihtoehtoa ei ole vaan "vapaavalintainen lauluesitys" tada-arvoa? Mikä logiikka? Opettaja on nainen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään logiikkaa tai sitten kyseessä on väärinkäsitys. Itse kiltäydyin laulamasta luokan edessä 3 luokalla, joten minua laulatettiin arvosanan 6 edestä välinevarastossa. 4 luokalla sain jälki-istuntoa kuin kieltäydyin siitäkin. Seuraavana vuotena sain soittaa pianoa ja sain 9. :-)

Vierailija
2/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa on vielä nykyaika pakolliset laulukokeet? 90-luvun lapsi täällä ja olen äimänä. Kaunokirjoitusta ei opeteta eikä kohta varmaan tarvitse osata kirjoittaa ja laskea kynän ja paperin kanssa, mutta LAULUKOKEET järjestetään edelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkiluokilla ainakin on laulukokeita.

Vierailija
4/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluissa on vielä nykyaika pakolliset laulukokeet? 90-luvun lapsi täällä ja olen äimänä. Kaunokirjoitusta ei opeteta eikä kohta varmaan tarvitse osata kirjoittaa ja laskea kynän ja paperin kanssa, mutta LAULUKOKEET järjestetään edelleen. 

Mitenkä muuten oppiainetta voisi arvostella? Paitsi tietysti pärstäkerroimella, opettajan suosikeille hyvät arvostelut.

Vierailija
5/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä muuten oppiainetta voisi arvostella? Paitsi tietysti pärstäkerroimella, opettajan suosikeille hyvät arvostelut.

Laulutaidon arviointiin pärstäkertoin ei voisi vaikuttaa?

Vierailija
6/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikin arvioinnissa pitäisi huomioida molemmat sekä soitto- että laulutaito (yhteislauluihin osallistumine), lisäksi musiikin kuuntelu/arviointi sekä musiikin tunnistaminen.

Vierailija
7/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin kyseessä olevan väärinkäsitys.

Vierailija
8/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko mitenkään liittyä äänenmurrokseen tuossa iässä?

Vierailija
9/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt noita laulukokeita. Mielestäni verrattavissa nöyryytykseen.

Vierailija
10/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laulutaidon arviointiin pärstäkertoin ei voisi vaikuttaa?

Joo onhan se niinkin, en tullut ajatelleeksi.

Vierailija
11/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä. Mutta ei ole myöskään että 5 luokkalisten MOVE testissä on eri arviointi rajat tytöille ja pojille (pojille vaativammat), ja että tytöt saa tehdä punnerrukset polvet maassa kun pojat ei.

Vierailija
12/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, että osalla pojista on jo äänenmurros käynnissä. Mun luokalla oli 80-luvulla juuri näitä "luokan edessä" -laulukokeita, ja 6. luokalla sitten yhden pojan ääni karkasi laulun viimeisen sävelen kohdalla, ja opettaja ilkesi sitten vielä matkia sitä kiekausta :/

Vierailija
13/13 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko mitenkään liittyä äänenmurrokseen tuossa iässä?

Ei koska tytöilläkin on äänenmurros.