+++++++ELOVAUVOJEN MAANANTAI+++++++++
Kommentit (7)
Kylläpä tulee hyvälle tuulelle heti kun näkee et ulkona on ihana aurinkoinen päivä. Ihan alkaa itseä hymyillyttämään. Mä oon niin odottanut kevättä, ihanaa kun se on just täällä! Eilen ulkoiltiin koko perhe, käytiin kävelyllä (en ees muista milloin viimeeksi oon saanu miehen mukaan houkuteltua). Aurinko lämmitti ja linnut lauleli. Mä en tiedä johtuuko se tuosta auringosta, kun mulla on nykyään paljon enemmän energiaa tehdä kaikkea kuin ennen. Eilen leivottiin pullia, siivottiin yms. Tai ehkä se johtuu noista monivitamiineista joita olen alkanut syömään... tai sit tästä hyvästä mielestä kun paino on alkanut laskemaan.. tai ehkä niistä kaikista. Miehen kanssakin menee ihan kivasti, joten elämä vaan on IHANAA!
Ava herätti viime yönä vasta klo 6, joi 170ml maitoa(annoin maidon kun en jaksanuta nousta puuroa keittämään niin aikasin) ja sit söikin puuron vasta klo 9. VOISIN LAITTAA GALLUPPIA: PALJONKO TEIDÄN VAUVELIT NUKKUU VUOROKAUDEN AIKANA? Meillä nukutaan päiväunia max. 3 tuntia ja yöunet kestää 20-07 eli vuorokaudessa unta neiti nukkuu 14 tuntia. Mites muilla?
Nyt pyykkikonetta täyttämään.
Galluppiin vastailen tässä ensin, eli meillä nukutaan yöllä 20-08 ja päivällä n.3h eli 15 tuntiahan se tekee. Joskus on kyllä vaihtelua noissa päiväunissa, eilenkin kun oltiin liikkeellä, niin viivi ei nukkunut toisia päikkäreitä kuin vartin, eli vähän vajaaksi jäivät unet.
Muuten tänne kuuluu hyvää, eilen otettiin ensimmäiset konttausaskeleet eteenpäin, ryömien kuitenkin pääsee nopeempaa, joten sillä tyylillä jatketaan;)
Viime viikko meni ihan harakoille, kun mies oli lomalla, haahuiltiin pitkin ja köllöteltiin, ja kämppä onkin kuin pommin jäljiltä. Great!
Täytyy varmaan alkaa tuhoamaan tota pyykkivuorta ja ottaa lumilapio kouraan, tossa auringonpaisteessa on kyllä omakotiasujille yksi tosi ärsyttävä juttu.... LUMET TIPPUU KATOLTA, ETTÄ RYMISEE!!!! Että ei kun kimppuun vaan:( Ja hiki valuu kun ulkona on lämmin, no jos vaikka sais pyllyn piukeeks niissä hommissa, ainut hyvä asia minkä tästä keksin...
Joo, ei kun ylös-ulos ja hommiin.
Pysyisköhän mun silmät auki tän viestin kirjottamisen ajan? Kokeillaan...
Eli meillä poikanen könyää sängyssään öisin eikä tämä äippä saa siinä sitten nukuttua. Poika kääntyilee ja yrittää puskea päätään pinniksestä läpi (vaikkei eteenpäin vielä osaa mennäkään). Muutama yö on mennyt nyt taas tosi levottomasti, heräilyjä 1-2 h välein. Oltiin kyllä viikonloppu pojan mummolassa, mikä osaltaan laittoi päivä- ja yöunirytmit sekaisin. Ärsyttää kun pitää taas väsyttää niin mielettömästi ettei jaksa tehdä yhtään mitään, hyvä kun pojan jaksaa hoitaa.
Poitsu oli elämänsä ensimmäisissä hautajaisissa viikonloppuna. Vähän jännitin, että mitä jos poika alkaa itkeä kesken siunauksen jne. Turhaa jännitin, sillä poika oli kuin pieni aurinko koko tilaisuuden ajan. Joku nainen tuli mulle muistotilaisuudessa sanomaankin, että voiko olla noin kilttiä vauvaa olemassakaan, kun ei ole ollenkaan kitissyt tai itkeskellyt. Kirkossakin nukahti mun syliin, mitä ei normaalisti ikinä tee.
Niin siitä UNIGALLUPISTA: tavallisesti poju nukkuu päivällä n. 3 h ja yöllä klo 21-22 - 7.30. Eli yhteensä n. 13-14 h. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä paremmin on alkanut nukkua päiväuniaan. Pienenä vauvana kun ei tahtonut nukkua niitä oikein lainkaan.
Ihana ilma, oltiin järven jäällä vaunuilemassa.
Poika menee ensi yöksi porukoille hoitoon, mua ei jännitä muu kuin syöminen, poika syö huonosti muiden kuin mun tai miehen syöttämänä. No eiköhän se syö sit kun nälkä.
Neocate on auttanut meillä ainakin öihin, ei heräile koko ajan eikä itkemään. Jos herää niin usein jokeltaa. Viime yönä oli vain 2 herätystä siitä huolimatta että konttausasentoa harjoitellaan ahkerasti. Päivisinkin on paremmalla tuulella ja viihtyy itsekseenkin. Nyt vain pitäisi saada kela vakuutettua ilman lisäaltistuksia, kun noi oireet kumminkin tulee niin hitaasti.
Meillä vurokautinen unimäärä on...hmm...keskimäärin varmaan 12-14h, tosin viime yönä nukkui vain 8h ja aamulla tirsasi puoli tuntia, sitten olikin aika kiukkunen aamupäivän, mut väsyhän se kai sitte oli, kun nukkui päikkärit 3 tuntia!!!
Nyt maitoa lämmittään.
piti iha tulla kurkkaamaan mitä teille muille elokuisille kuuluu :) myö tultiin eilen hiihtolomilta takaisin kotia. Mukava loma oli ja varsin vauhdikas meitin Ronjan osalta. Ronja nimittäin oppi istumaan, konttaamaan ja nousemaan tukea vasten polvilleen (muutaman kerran myös ihan jaloilleen) viikon aikana 8-O Oudolta tuntuu nyt istua täällä kotona ku tyttö vipeltää mennä ympäri asuntoa, vaikka vain reilu viikko sitten kotona ku oltiin osasi vain ryömiä taaksepäin ja kieriä paikasta toiseen. Ronja on siis nyt 6,5kk vanha.
Kiinteitä maistellaan yhä. Kovin suuria määriä ei vielä mene, varmaan vajaa puoli desiä vuorokaudessa. Annan kiinteitä 3 päivässä: noin klo.11 maissia ja perunaa, päiväunien jälkeen mustikkaa ja illalla kahdeksan aikaan maissipuuro mustikan kanssa. Ronja on siis maistanut tähän mennessä bataattia (ei sopinut), maissia, mustikkaa, luumua ja perunaa. Nyt ois tarkoitus aloittaa naudanliha perjantaina.
Eipä tässä muuta tällä kertaa :)
tary ja Ronja 6,5kk
Galluppiin: Meillä nukutaan yöllä 20-21 - 9-10 ja päivällä kolmet päikkärit yhteensä n. 4h.
Täällä Etelä-Savossakin on ollut kauniskaunis päivä. Käytiin piiitkällä lenkillä, jonka päätteeksi kaverin luona kahvilla. Vauveli nukkui rattaissa koko kyläreissun ajan ulkona, mikä oli tosi outo juttu, koska tyttö ei yleensä suotu nukkumaan, jos on ensin liikuttu :0)!
Lauantaina ei uskallettukaan vauvauintiin, kun oli vielä hieman nuhaa. Äitini siis käy tytön kanssa uimassa, mutta ilmoitti aamulla, että ei uskaltanut lähteä. Olipahan tyttö kumminkin mummin luona yökylässä ja aamupäivän lauantainakin.
Tosi mukavalta tuntuu, kun tyttö viihtyy niin hyvin mummulassa. No, tuleehan pienen oltua siellä aina kerran viikossa yökylässä, kun käyvät aina lauantaisin normaalisti siellä uimassa :0)!
Kuulemisiin!
Heather ja Neiti-Nessukka kohta 7kk
Nyt on sitten palattu arkeen kun mies lähti töihin. Onneksi nyt ollaan kaikkia terveinä niin päästään ulkoilemaankin, mikäli tuo pakkanen tuosta laskee.
Meidän poitsu oppi tossa viimeviikolla ryömimään(eilen täytti 7kk)ja nyt on kaikki johdot ja esikoisen palapelit tulilinjalla...eli koneella istuminen vähenee aika lailla:) niin ja seinille kiipeily yrityksiäkin edelleen, siis mahallaan maassa ja kädet seinillä niinku muka pääsis kiipeämään:)
yöt meillä menee päin peetä, herätyksiä sata ja aina tissille rauhoitutaan. Pitää vissiin viikonloppuna aloittaa jonkunlainen unikoulu, alan nimittäin olla jo aika sippi....:/ mieskään ei näytä tajuavan että se voi väsyttää jos joutuu 5-6 kertaa syöttämään yöllä ja sitten kun koittaa heiluttaa niin että vauva parkuu niin johan alkaa ukkoki peiton alta karjumaan, opettas perhana pullolle niin sais iteklki syöttää. Kuitenkin aamulla lapset herää siihen kun mies lähtee töihin klo 6.30 niin ei se paljo naurata meikäläistäkään. Pitää vissiin ukko ajaa hiiteen ens viikonloppuna niin saa yksin unikoulutella tota poikaa. joo tulipa tähänkinn valivali pätkä
joo mutta nyt päivävaatteet päälle ja kartanolle, jos vaikka sais silmät kokonaan auki:)
parempaa viikkoa kaikille:) :)