Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalimmat ja oudoimmat taksikokemukset tähän

Vierailija
15.12.2016 |

Taksikuskien käytöksestä kohu - asiakkaalle tyly vastaus: "Mitä v****a se sulle kuuluu?" http://www.iltalehti.fi/uutiset/201612142200040820_uu.shtml

Oma kokemukseni on tämä:
Otimme ystäväni kanssa taksin ja sanoin kuskille, että minä maksan tämän ja ystäväni matkan kotiin (ystäväni kotiin on meiltä matkaa 700 m.). Kuski veloitti multa vähän ekstraa ja lähti viemään ystävääni kotiin. Ystäväni kertoi, että kuski ajoi sen 700 m ilman mittaria ja perillä alkoi vaatia häneltä rahaa. Ystävääni oli alkanut pelottaa kyseinen kuski ja peloissaan hän suostui vaatimukseen ja antoi kaikki käteisensä kuskille.

Eniten ärsyttää kuitenkin asiakaspalvelun vastaus joka oli tällainen: "Kuljettaja on käynyt selvittämässä kyseistä kyytiä ja kovin on eroavaisuutta kertomuksissa. Kuljettajan kertoo että on vienyt ensin teidät kotiin jossa matka maksettu ja ajanut toisen asiakkaan veloituksetta perille, koska matka oli niin lyhyt. Sanoi vielä, ettei ole pyytänyt mitään, eikä myöskään ole siis rahastanut asiakkaalta maksua."

Eli kuljettajat saavat siis ryöstää asiakkaita ilman seuraamuksia. Ok.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa mun kokemuksista on kyllä ihan mukavia. Paljon kun ajelee taksilla, niin osuuhan sinne outojakin juttuja. Mitään kovin pahoja ei kuitenkaan mun kohdalle tullut. Pahin kokonaisuus oli varmaan se, kun olin menossa junalle ja tilasin taksin hyvissä ajoin. Päivystin ovella koko ajan, mitään ei näkynyt. Meni puoli tuntia ja soittelin perään, vastaus oli että osoitteessa oli käyty ja ketään ei näkynyt. No, tässä naapurustossa on vähän samankaltaisia katujen nimiä, lienee käynyt jossain toisessa osoitteessa. Tilasin uuden taksin ja taas odottelin ovella, alkoi olla jo vähän kiire. Tämä tulikin sitten muutamassa minuutissa, mutta ajoi kauheeta vauhtia ohi, vaikka huidoin ulkona jo tässä vaiheessa. Sata metriä ja se lyö jarrut kiinni ja peruuttaa takaisin. Ja jos se mun ohi ajoi kamalaa vauhtia, niin se kiire loppui kyllä sillä sekunnilla, kun sanoin että juna lähtee ihan pian, pitäisi ehtiä asemalle. Sen jälkeen köröteltiinkin aika helvetin hitaasti. Asemalla maksoin kortilla (n. 30 sekuntia junan lähtöön tässä vaiheessa) ja siinä vaiheessa kun näytöllä lukee "hyväksytty" tämä sanoo mulle, että ei mennyt läpi, kokeillaanpas uudestaan. Totesin sille, että kyllä muuten meni, revin kortin sen kädestä ja lähdin menemään. Junaankin ehdin. Eli helpolla oon päässyt, mutta tää on jäänyt mieleen.

Vierailija
2/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain mieheni taksilla yksityiseltä lääkäriasemalta leikkauksesta (ammattiliiton tapaturmavakuutus korvasi)  niin taksikuski alkoi matkalla haukkua ihmisiä jotka käyttävät yksityisiä lääkäripalveluita... En tiedä unohtiko kuski sen mistä meidät haki vai oliko vain todella niin törkeä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin takavuosina tuolossa pikkujouluista kotiin ja sammahdin taksin etupenkille. Heräsin siihen että taksikuskin käsi oli reidellä. Ei ihan etiikan mukaan mennyt tuo.

Vierailija
4/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin taksin aamuyöllä lentokentältä kotiin. Perillä selvisi, että öisin takseissa ei ole turvallisuussyistä ollenkaan vaihtorahaa, joten käteisellä ei saanut maksaa. Noihin aikoihin minulla ei vielä ollut luottokorttia, joten kuskin mielestä olisi pitänyt lähteä ajelemaan jonkun tuttavan luokse korttia lainaamaan. Istuin hölmistyneenä takapenkillä rahat kourassa aika pitkään, ja lopulta siinä taksissa olikin vaihtorahaa. Nykyisin tuollainen ei enää onnistunut, mutta tuolloin olin varmaankin niin nuoren ja kokemattoman taksiasiakkaan näköinen, että kuskin teki mieli vähän hiillostaa.

Vierailija
5/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin takavuosina tuolossa pikkujouluista kotiin ja sammahdin taksin etupenkille. Heräsin siihen että taksikuskin käsi oli reidellä. Ei ihan etiikan mukaan mennyt tuo.

miksi sä etupenkillä olit? Ehkä se luuli et haluat seksiä.

Vierailija
6/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa taksikokemuksista on hyviä, mutta mukaan mahtuu muutama outokin. Kaikkein hyytävin oli se tapaus, kun yöllä yksin baarista kotiin matkatessani taksikuski ehdotti pysähtymistä kesken matkan jonnekin hevonkuusen pikkutielle tupakkatauolle ja kun en myöntynyt, niin seuraavaksi kylmäasemalle tankkaamaan. Siinä vaiheessa määränpäähän oli enää noin 5 min ajomatka ja kyseiset toimet olisi varmasti voinut suorittaa myös matkustajan poistuttua kyydistä. Hieman pisti epäilyttämään, vaikka saattoihan sillä kuskilla tietysti olla vaikka armoton kusihätä.

Vierailija
7/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuski ei ymmärtänyt eikä halunnut ymmärtää mitään minun puhumistani kielistä. Hän ajeli naapuristoa ristiin rastiin eikä piitannut vähääkään minun viittoilustani oikeaan suuntaan, vaan ajoi muun muassa kahdesti väärään ajosuuntaan ja kahdesti umpikujaan, kun ei navigaattorikaan puhunut hänen kieltään. Tai sitten hänen aivonsa vain eivät ottaneet vastaan naisen puhetta takapenkiltä eikä navigaattorista.

Vierailija
8/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta noista Hankasalmen takseista?

Vierailija
9/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin raskausaikana osallisena kolarissa (rv 28), mutta ihmeen kaupalla ainoa vaurio oli minulle pieni pintamurtuma sääreen (olin koittanut suojata vaistomaisesti mahaa ja jalka rusentui kojelautaa vasten), vauva oli kunnossa ja istukka ym ok niin että raskaus saattoi jatkua. Olin kuitenkin sairaalassa tarkkailussa viikon verran, ja kun pääsin pois, sovittiin mieheni kanssa että tulen taksilla kotiin. (Oma auto oli rutussa ja miehen sairasloman oli ohi.)

Taksikuski ajoi kuin heikkopäinen ja tekstasi koko ajan samalla. Koitin kerran varovasti sanoa että voisitko pistää puhelimen pois kun mulla on aika tuore kolaritrauma, mutta silloin kuski vempautti autoa vastaantulevien kaistan puolelle ja karjaisi että lakkaa häiritsemästä tai kolari tuleekin. Olin niin kauhuissani etten saanut sanaa suustani, ja kotona itkin koko illan. Normaalisti olisin tehnyt heti valituksen, mutta silloin ei vaan henkiset voimavarat riittäneet meillä kummallakaan. Nyt tästä on neljä vuotta, ja edelleen karttelen takseja jos vaan voin välttää.

Vierailija
10/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin naimisissa pyörätuolissa asuvan miehen kanssa ja kuljettiin inva taksilla. Tämä inva taksin kuljettaja sitten soi ettei ota enää silloista miestäni kyytiin koska tämä haisee niin pahalta.

Vierailija
11/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo vuosia aikaa, mutta vanhempi mies taxikuski otti mut ja ystävättäreni kyytiin Helsingistä kun oltiin 16-17 vuotiaita. Oltiin aivan juovuksissa ja tämä kuski sanoi, että voi heittää meidät ilmaiseksi kotiin, heillä on kuulemma kirkon kanssa tällainen kampanja, että viedään humalaisia nuoria kotiin ilmaiseksi.

Tyhmiä oltiin ja noustiin kyytiin. Itse olin sammumispisteessä matkalla mutta huomasin, miten kummallista reittiä taksi ajoi. Mulle tuli hirveän paha aavistus ja samalla todella huono olo, vaadin päästä pois kyydistä ja onneksi tämä mies päästi pois meidät mutta hyvin tympeän näköisenä ja sanaa sanomatta. Käveltiin loppu matka n. 5 km.

Joskus kyselin taksikuskeilta tästä "kampanjasta" ja olivat aivan ymmällään, eivät olleet koskaan kuulleetkaan.

Vierailija
12/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on että taksikuskit ovat pelottavia liikenteessä? Ajavat ylinopeutta, kiilaavat eivätkä pysähdy suojateiden edessä?

Vierailija
13/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus taxikuski ajoi TODELLA kovaa ja jyrkkiä kaarteita, kyllähän siinä pelotti..

14/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Nuorena eräs tosi päällekäyvä taksikuski, tivasi mitä hajuvettä mä käytän, yritti koko ajan tyrkyttää seuraansa ja puhui taustapeiliin tuijottaen koko matkan. Ihme ettei suistuttu tieltä, tyyppi oli ihan maaninen...

-Toinen tapaus, vanha höhlän oloinen ukko, meinasi ajaa kaksi kertaa kolarin matkalla Helsingistä Espooseen keskellä kirkasta päivää. Jatkuva ylinopeus ja Tapiolan isossa risteyksessä ajoi punaisia päin. Siunaili vaan että ohhoh ja sus sentään, tuntui itsekin olevan ihan kauhuissaan, hyvä että selvittiin hengissä...

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
15/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos kuljette yksin taksilla meettekö taka- vai etupenkille?

Vierailija
16/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos kuljette yksin taksilla meettekö taka- vai etupenkille?

Taakse tietenkin

Vierailija
17/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menossa kaupunkiin taksilla ja poliisi pysäytti auton. Kävi ilmi että joku oli ilmoittanut kuskista. Kuski oli siis humalassa ja poliisi heitti minut kaupunkiin 😁 vähän ihmisiä ihmetytti kun nousin poliisin kyydistä torin laidalla 😂😂

Vierailija
18/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oikeesti kokemus sellaisesta "persu"kuskista, joka koko matkan paasasi suu vaahdossa maahanmuuttajista..ei antanut mitään suunvuoroa, vaahtosi ihan kiihkona koko matkan. Kun oltiin perillä, niin hyvä kun päästiin taksista ulos, kun ei malttanut lopettaa sitä saarnaansa.

Joku vitsi oli joskus tällaisesta "persu"kuskista jossakin sketsiohjelmassa, (olisko ollut Putous)niin tuli itselle heti mieleen, että niiden on täytynyt törmätä tähän samaan kuskiin. Tapahtui siis Helsingin keskustassa tämä.

Vierailija
19/24 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kokemukseni taksipalvelusta uuden taksilain astuttua on seuraavanlainen:

9.8.2018 olin ystävättäreni kanssa vierailemassa Espoon Petaksessa.

Tilasimme taksin kotimatkaa varten Espoon Lähderantaan klo 2:48. Lähitaksi tulikin

nopeasti ja ulkomaalaistaustainen kuljettaja  lähti yllättävästi ajamaan kohteeseen Viherlaakson kautta pitkin Vanhaa Turuntietä. Tokaisin siinä ääneen ystävättärelleni "ai hän ajaakin tätä kautta itse olisin ajanut suoraan Lippajärven kautta". Tämän kuultuaan taksinkuljettaja pysäytti auton ja sanoi että "ulos autosta,en aja enää metriäkään,soita vaikka poliisi,kolme kilometriä täynnä.

Siinä ei auttanut muu kuin lähteä autosta keskellä yötä pimeälle metsäiselle tielle .

Olimme aivan äimistyneinä moisesta kohtelusta jota emme kumpainenkaan missään koskaan olleet kohdanneet. Käyttäydyimme normaalisti ja rauhallisesti niinkuin asiakkaan kuuluukin.

Loppumatkaa varten tilasimme Helsingin taksista uuden auton joka vei meidät ystävällisesti ja turvallisesti koteihimme.

Vierailija
20/24 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa taksikokemuksista on hyviä, mutta mukaan mahtuu muutama outokin. Kaikkein hyytävin oli se tapaus, kun yöllä yksin baarista kotiin matkatessani taksikuski ehdotti pysähtymistä kesken matkan jonnekin hevonkuusen pikkutielle tupakkatauolle ja kun en myöntynyt, niin seuraavaksi kylmäasemalle tankkaamaan. Siinä vaiheessa määränpäähän oli enää noin 5 min ajomatka ja kyseiset toimet olisi varmasti voinut suorittaa myös matkustajan poistuttua kyydistä. Hieman pisti epäilyttämään, vaikka saattoihan sillä kuskilla tietysti olla vaikka armoton kusihätä.

No sehän halus seksiä pikaseen sivutiellä? Jos se ois ollu komea mies ketä oisit halunnu niin olisit halunnu kuitenki itsekkin? Onhan täällä niitä tarinoita paljon kun pantu taksikuskin kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi