Kun jotkut ihmiset harrastaa piilovittuilua
Jotkut on siinä tosi taitavia ja itse tajuan seuraavana päivänä, että vittuili.
Tekeekö ne sen tarkoituksella ja yrittää tulla pään sisään ja mietin heidän sanomisiaan?
Kommentit (42)
Minulla tällainen kaveri. Sitten kun asiasta jotain sanoo, väittää vain että on kaikkihan ok vain läppää eikä siitä siis voi suuttua!
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on siinä tosi taitavia ja itse tajuan seuraavana päivänä, että vittuili.
Tekeekö ne sen tarkoituksella ja yrittää tulla pään sisään ja mietin heidän sanomisiaan?
Ei ne sitä tiedä. Itse teet heistä mielessäsi taitavia.
Mun mielestä nää piilovittuilijat suuttuu, jos heittää takaisin samalla mitalla 😊
Turkulaisten perinneominaisuus. Ovat jopa ylpeitä siitä. Kertoo kuulemma älykkyydestä. Että näin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nää piilovittuilijat suuttuu, jos heittää takaisin samalla mitalla 😊
Näin on! Tällaisilla on yleensä todella heikko itsetunto. Heidän pitää hyökätä ennen kuin joutuvat itse yliajetuiksi. Jatkuva puolustus päällä. Ja negatiivinen maailmankuva. Lisäksi ovat kateellisia ja onnettomia ihmisiä, paha olo pitää oksentaa muiden päälle.
Minulla on tällainen sukulainen ja odotankin "innolla" joulua. Tyyppi miettii aiheet jo etukäteen, että pääsee X:ttuilemaan kaikesta elämääni liittyvästä. Ja toki puhuu asioista muka yleisellä tasolla.
Mä kuulen usein tuota vittuilua, niin pitääkö sanoa takaisin vai antaa mennä toisesta korvasta ulos?
Vierailija kirjoitti:
Mä kuulen usein tuota vittuilua, niin pitääkö sanoa takaisin vai antaa mennä toisesta korvasta ulos?
Tehokkainta on ottaa asiasta "vilpittömästi" kiinni, esimerkiksi (no tätmä nyt ei ole piilovittuilua) jos tulee jotain kommenttia "kireä paita, onko jo joulutortut maistuneet?" niin alkaa sitten selittää jotain kuinka tänä vuonna ei joulutortut onnistuneet, "ostan aina Myllyn taikinaa, mutta ovat varmasti muuttaneet sen reseptiä, tai sitten uuni on rikki, mutta eivät nousseet yhtään!". Jatkaa tätä hetken ja pohtii tomusokerinkin koostumusta oman aikansa. Joka vittuiluun vastaa samalla tavalla, niin kyllä lopettaa, ei vaan jaksa toisen "yksinkertaisuutta" enää ja lopulta saakin olla aina rauhassa ;)
Vierailija kirjoitti:
Turkulaisten perinneominaisuus. Ovat jopa ylpeitä siitä. Kertoo kuulemma älykkyydestä. Että näin.
Niinkuin kaikessa, tässäkin voi olla monentasoista toimintaa. Turkkuses se on niin läpinäkyvää, että sille voi nauraa, jolloin saattaa aiheuttaa suuttumista. Älykkäänä siitä voi huomata, kuinka naurettava itse kohde on. Siis oppia nauramaan itselleen, niin että sivulliset eivät huomaa mitään. Ihan tilanteeseen sidottua ja omien tekojen seurauksia.
Isäni oli sellainen, ja opin näkemään sivustakin, kun joku joutui "uhriksi" mutta oli kyllä jo itse ansainnut näpäyksen. Juttuhan menee hukkaan, jos ei ymmärrä sitä huomenna. Siis tarvitaan älyä, siihen että arvioi oikein kohteen ymmärryskyvyn.
Maalaisten ja muiden nurkkakuntaisten osaamisaluetta taitaa tosiaan olla? Jos muutat kauempaa johonkin stadiin, ouluun tai tampereelle ja piilovittuilet siellä, tulokas saakin pian viettää sitten lauantai-iltansa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Kertoohan se, kun savolaisetkin sitä niin mielellään harrastaa...
(Piilo-)vittuilu on taitolaji. Kuka tahansa osaa vittuilla ilkeästi. Moni osaa myös piilovittuilla, mutta läheskään kaikki ei ole siinä hyviä. Lisäksi tuossa on eroa hyväntahtoisen ja ilkeiyksissään tehdyssä vittuilussa.
Itse käytän paljon tuota numero 10 taktiikkaa. "Oletko vähän blondi?" "Ei, en enää. Nykyään tukkani on enemmänkin ruskea. Mutta lapsena minulla oli vaaleat hiukset, tosi harmi että tummenivat. Äidilläni ja siskollani on aina ollut tummat hiukset. Serkullani sen sijaan..."
Pitää vaan oppia nauttimaan siitä kun pään aukoja luulee olevansa fiksumpi kuin sinä.
Joku jo mainitsi että nämä piilokettuilijat ovat itse tosi onnettomia, kateellisia ja negatiivisen maailmankatsomuksen omaavia; nämähän eivät mitään ystäviä ole eikä niistä sellaisia tule, mikäli suinkin mahdollista on niin vähän tekemisissä kuin vain mahdollista ja jos pakko ignooraa täysin. Työpaikalla voi kysyä onko työasiaa ellei sanoo että pitää antaa työrauha ja voi passittaa matkoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Kutsutaan myös huumorintajuksi.
Ei kutsuta. Piilovittuilu on ilkeilyä, koska siinä pyritään nolaamaan vittuilun kohde muiden silmissä. Sellainen vittuilu, jossa kohde tajuaa pointin ja hyväksyy sen huumorina, on huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on! Tällaisilla on yleensä todella heikko itsetunto. Heidän pitää hyökätä ennen kuin joutuvat itse yliajetuiksi. Jatkuva puolustus päällä. Ja negatiivinen maailmankuva. Lisäksi ovat kateellisia ja onnettomia ihmisiä, paha olo pitää oksentaa muiden päälle.
Minulla on tällainen sukulainen ja odotankin "innolla" joulua. Tyyppi miettii aiheet jo etukäteen, että pääsee X:ttuilemaan kaikesta elämääni liittyvästä. Ja toki puhuu asioista muka yleisellä tasolla.
Moni näyttää sotkevan asian ilkeämielisyyteen, sitä se onkin, kun joku suoltaa sellaista ulospäin itsestään. Siis sillätavoin että kohde itse, ei ole ensin aloittanut. Kuten huonot vitsitkin, ne voi opetella ulkoa.
Taidetta se on, kun tilanteenmukaisuus otetaan mukaan.
Mulla on Facessa pari kaveria, joilla on keskenään isomman ringin kesken huvittava vittuilu- ja sydänhymiökierre. :D Hauska seurata heitä, jokainen visiitti täytyy välittömästi tilittää sydämien ja kiitosten kera Faceen, sitten kuitenkin heillä on tapana käydä kuittailemassa toistensa päivityksiin "hyväntahtoisesti", silti kommenteista aina näkee, että tunteisiin meni. Aina pitää olla pikkuisen parempi kuin toinen. Kyseessä siis 24-26-vuotiaiden naisten porukka.
Anoppi tälläinen piilovittuilija,myös lapsenlapsilleen,ei tarvitse ihmetellä kun kukaan ei käy hänen luonaan,oman typeryytensä vain osoittaa
Tiedän tunteen. Multa kysyi kerran yksi nainen että oletko vähän blondi ja tajusin vasta myöhemmin että sehän taisi kettuilla :D Olen siis mies itse.