Naisten takissa ei paikkaa heijastimelle
Pitäisi laittaa heijastin, mutta mihin sen kiinnitän.
Takissa ainut vetoketju on se normivetoketju, jolla takki laitetaan kiinni. Sekin on "listan"alla.
Mihin laitan heijastimen? Neulalla en ala takkiin reikää tekemään.
Klipsikiinnitys ei kestä menossa mukana, aina putoaa pois, kokeiltu on.
Kommentit (14)
Mulla on käsilaukussa, hupussa, polvipituisen takin helmassa olevassa kiristysnyörissä, sadetakin selässä olevassa somisterenkaassa jne. On totta, että joku järkevä systeemi pitäis keksiä, ne nipsut ei vaan toimi.
Ompelin heijastimen narun kiinni takin vuoriin sivusauman kohdalle. Siinä roikkuu, muttei yllä taskuun jemmaan. Taskun vieressä pitäisi olla joku paikka, mihin voisi kiinnittää hakaneulan tai klipsin tai vaikka ommella, mutta kangas ei kestä.
Kyllä sun pitää tehdä siihen takkiin reikä tai sitten hankkia sellainen käsivarsinauhaheijastin.
Minä olen laittanut roikkumaan toppatakissa helman kiristysnauhasta ja villakangastakin vyönlenksusta. Klipsiheijastin on pysynyt ihan hyvin vetoketjuttoman taskun reunassa (metalliklipsi). Jos näistä mikään ei käy, osta sellainen remmiheijastin, jonka voi laittaa vaikka käden ympärille.
Käytä sitten silloin jotain toista takkia,kun lähdet pimeään aikaan kävelemään .Problem solved.Hanki vaikka sellainen jossa on heijastinnauhaa itsessään kiinnitettynä siellä tehdasompelimossa jo valmiiksi.
Mä olen laittanut heijastimet taskun vuoriin kiinni, joten voin pistää heijastimen taskuun silloin kun en sitä tarvitse ja ottaa taskusta silloin kun tarvitsen. Tällöin ei myöskään rei'itä päällyskangasta.
Mulla roikkuu heijastin kaulakorunauhassa, joka on housujen sivulla vyölenksussa kiinni. Ei tarvi hakaneuloja ja saa taskuun, kun ei tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen laittanut heijastimet taskun vuoriin kiinni, joten voin pistää heijastimen taskuun silloin kun en sitä tarvitse ja ottaa taskusta silloin kun tarvitsen. Tällöin ei myöskään rei'itä päällyskangasta.
Tämä. Ja tosiaan voihan se heijastin olla laukussa tai housuissakun kiinni. Jos lyhyt takki niin helposti saat esim farkkujen vyölenksuun heijastimen roikkumaan, yhtä helposti sisätiloissa poiskin.
Laita hihaheijastin, eli sellainen venyvä nauha tai paikoilleen lätkäistävä, itsekseen olkavarren ympäri rullalle kiertyvä muovinen lärpäke. Ei tarvitse kiinnitystä.
Minulla on hihaheijastin, tai käsilaukun nauhassa heijastin. Eikä se hakaneula useimpiin talvitakkikankaisiin mitään ongelmareikää tee, toki poikkeuksia on. Kaulaliinan päähänkin voi kiinnittää heijastimen.
Käsivarsiheijastin on hyvä.
Entäs heijastuliivi ;)
Mulla on taskussa kiinni. Siä heijastin myös tallessa valosaan aikaan. Jos pidempää matkaa kuljen jalan, niin käytän heijastinliiviä (myös paremman takin kanssa), ostin Partioaitasta sellasen siromman "henkselimäisen", mahtuu hyvin laukkuun tai takintaskuun.
Jos ihmisellä on vain yksi heijastin, olisi ehkä syytä olla aika tarkkana siitä, mihin sen laittaa, että se roikuu siinä sitten varmasti yhtä lailla edestä kuin takaa lähestyvien autojen näkyvillä.
Itse olen yleensä ommellut takkeihin lenksun sivusauman kohdalle vuoriin. Sinne voi sitten ripustaa heijastimen narusta tai koukusta, irrottaa sen pesua varten ja vaihtaa toiseen jos on tarvis. Pidän niin lyhyttä narua tai ketjua, että ei takerru mihinkään eikä siksi tarvitse muistaa ottaa esiin tai työntää piiloon. Kuitenkin näkyy sivulta sekä eteen että taakse.
Mulla on heijastimia esim lenkkareissa, urheilutrikoissa, roikkumassa takin taskun vetskarista, käsilaukussa, repussa... En noita kaikkia vermeitä tietenkään käytä samaan aikaan ja jos ei muuta niin sitten laitan sellasen itsestään käsivarren ympäri kiertyvän :)
Jos kuitenkin hakaneulalla kiinni esim.taskun läpän alle, jos on tuollainen tasku tai helmaan vuoreen kiinni hakaneulalla?