Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanon miehelle järkyttäviä asioita riidan aikana

Vierailija
14.12.2016 |

En edes viitsi laittaa tähän, että mitä. Haukkumista, mollaamista, hänen ulkonäkönsä päivittelyä yms.

En osaa riidellä yhtään rakentavasti. Äiti jos isälle yritti jostain sanoa isä vain raivosi, että ole hiljaa. Olen samanlainen.

Pakko saada viimeinen sana ja "voittaa". Olen riitojen aikana aivan raivona. Tuntuu, että voisin tappaa miehen ja joskus sanonkin jotain sen suuntaista ja rumasti...

On hirveän huono omatunto joistain sanomistani asioista. On hirveän vaikeaa elää itsensä kanssa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että nyt sanoit paljon sellaista mitä et tarkoittanut

Vierailija
2/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä käy kun patoaa asioita sisälleen.

Itsekin aina räjähdän silmittömästi, koska en halua koko ajan nalkuttaa ja naputtaa pikkuasioista.

Nyt on tosin ihanaa, kun elän yksin. Ei ole kukaan viemässä hermojani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että nyt sanoit paljon sellaista mitä et tarkoittanut

Olen sanonutkin kyllä ja olen luvannut, että en sano enää noita asioita riidan aikana. Olen vain sanonut asioita, jotka ovat niin törkeitä etten olisi voinut ikinä kuvitella, että suustani voi tulla jotain sellaista.

Vierailija
4/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se paska ja haasta oikeuteen. Huomenna soitat heti asianajajalle. Jos lapsia niin muuta heti hotelliin ja hommaa prepaid liittymä.

Vierailija
5/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siinä käy kun patoaa asioita sisälleen.

Itsekin aina räjähdän silmittömästi, koska en halua koko ajan nalkuttaa ja naputtaa pikkuasioista.

Nyt on tosin ihanaa, kun elän yksin. Ei ole kukaan viemässä hermojani.

Meillä on kommunikaatio-ongelmaa. En ole niinkään tyyppiä, joka räjähtää pikkuasioista, koska olen suht suurpiirteinen. Mies on enemmän tarkka. Räjähdän ennemmin kun koen joutuneeni jonkin oletetun epäoikeudenmukaisuuden uhriksi. Sitä on hankala selittää.

Ap

Vierailija
6/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on valinnan paikka: joko pilaat oman mielesi ja puolisosi mielen kerta toisensa jälkeen, ja pahimmillaan parisuhteesi, tai sitten mietit miten sanot mielipiteesi ihmiselle joka jakaa elämänsä kanssasi ja jota kaiketi rakastat. Kukaan muu ei voi sitä valintaa tehdä, miten puhut. Mieti jo etukäteen miten voisit toimia rakentavammin. T. Pariterapeutti :)

Vierailija
7/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, taitaa mies olla tyypillinen kiltti suomalainen "tasa-arvomies". Remmiä takapuolelle sietäisit saada kunnon mieheltä.

Vierailija
8/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se paska ja haasta oikeuteen. Huomenna soitat heti asianajajalle. Jos lapsia niin muuta heti hotelliin ja hommaa prepaid liittymä.

Kiitos, tämä oli ketjun paras neuvo :-D

Vierailija
9/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menkää juttelemaan jos laajempi ongelma

Vierailija
10/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on valinnan paikka: joko pilaat oman mielesi ja puolisosi mielen kerta toisensa jälkeen, ja pahimmillaan parisuhteesi, tai sitten mietit miten sanot mielipiteesi ihmiselle joka jakaa elämänsä kanssasi ja jota kaiketi rakastat. Kukaan muu ei voi sitä valintaa tehdä, miten puhut. Mieti jo etukäteen miten voisit toimia rakentavammin. T. Pariterapeutti :)

Kiitos. Ihan OT, mitä pariterapia maksaa?

Ap

Vierailija
11/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet rauhoittunut, niin tuntuuko sinusta vielä siltä, että koit vääryyden? Unohtuvatko tai vääristyvätkö tosiasiat, kun voimakas tunne muokkaa ajattelua? Osaatko pyytää anteeksi, jos tajuat käyttäytyneesi kohtuuttomasti?

Voi olla, että todella koet pieniä mutta merkitseviä kaltoinkohteluita, joista on vaikea saada otetta, tai sitten voit olla sellainen, joka tulkitsee neutraalit asiat hetipaikalla tai jälkeenpäin vihamielisiksi. Jos tuota on ihan suvussa, niin luultavasti jälkimmäinen on totta.

Vierailija
12/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tyypillinen suomilehmä, ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
13/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos miehesi suostuu ottamaan sen vastaan niin mikä on ongelma? Oma mieheni ei suostuisi. Jos sanoisin hänelle "järkyttäviä asioita" tai uhkaisin erolla tms. niin hän kertoisi, missä on lähin ovi. Sen takia pystynkin arvostamaan häntä ja rakastaa voin vain ihmistä, jota myös arvostan.

Vierailija
14/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltäsi pitäisi kysyä onko se mies vai hiiri kun sietää tuollaista naiselta.

Vierailija
15/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos miehesi suostuu ottamaan sen vastaan niin mikä on ongelma? Oma mieheni ei suostuisi. Jos sanoisin hänelle "järkyttäviä asioita" tai uhkaisin erolla tms. niin hän kertoisi, missä on lähin ovi. Sen takia pystynkin arvostamaan häntä ja rakastaa voin vain ihmistä, jota myös arvostan.

No se on teidän kannaltanne oikein hienoa, mutta en nyt ihan tajua mitä tämä auttaa tilanteessa, jossa maito on pitkin lattioita. Tuo neuvo on kuin sanoisi, että mitäs kaadoit, jos olisit arvostanut lattiaa et olisi kaatanut sille maitoa.

Ap

Vierailija
16/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tyypillinen suomilehmä, ei siinä sen kummempaa.

Sinähän kuulostat ihan minulta riidan keskellä. Äidiltäkö opit?

Ap

Vierailija
17/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi neuvot ihmisiä miettimään, eli esittämään, eikä olemaan omia itsejään parisuhteessa? Eihän tuo tervettä ole, mutta jos olet terapeutti niin eikö sun pitäis osata parantaa ihmisiä eikä neuvoa itsestäänselvyyksiä, joita kukaan ei voi noudattaa tai jos voisi niin noudattaisi jo?

Vierailija
18/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samanlainen. Muistan kaikki pahat sanomani asiat varsin hyvin ja vieläkin koen huonoa omaatuntoa vaikka asiat on pyydetty ja saatu anteeksi.

Olen muutenkin hyvä ilmaisemaan itseäni kielellisesti, ja se valitettavasti tulee esiin noissa riitatilanteissa...

Olen vähän myös taipuvainen siihen, että pidän asioita sisälläni enkä välttämättä osaa ilmaista tunteitani kauhean hyvin. Sitten vaan jossain vaiheessa kiehuu yli ja se kaikki tulee ulos kerralla... Hyvä neuvo olisi että riidan ollessa päällä mieti ensin mielessäsi mitä aiot sanoa ja sitten jätä sanomatta se. Se on toki vaikeaa kun kiehuttaa...

Tulee mieleen PMMP:n Henkilökohtaisesti-biisi:

Taas sanottu on liikaa:

se kaikki paha, mikä kasvaa

sun mahanpohjassa

ja kai sydämessä sittenkin.

Noissa tunnelmissa olen valitettavasti itsekin ollut liian monta kertaa...

Vierailija
19/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihanhallinta.fi

Vierailija
20/32 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olet rauhoittunut, niin tuntuuko sinusta vielä siltä, että koit vääryyden? Unohtuvatko tai vääristyvätkö tosiasiat, kun voimakas tunne muokkaa ajattelua? Osaatko pyytää anteeksi, jos tajuat käyttäytyneesi kohtuuttomasti?

Voi olla, että todella koet pieniä mutta merkitseviä kaltoinkohteluita, joista on vaikea saada otetta, tai sitten voit olla sellainen, joka tulkitsee neutraalit asiat hetipaikalla tai jälkeenpäin vihamielisiksi. Jos tuota on ihan suvussa, niin luultavasti jälkimmäinen on totta.

Kestää vastata tähän viestiin kun se mietityttää.

Minua on syytetty uhriutumisesta ja ihan syystä. Olen poisoppimassa siitä roolista sekä samalla muusta. Haluaisin varsinkin arjessa, että asiat "sujuvat" ja jos koen, että mies täyttää aikaani omilla suunnitelmillaan ja haluillaan se ärsyttää.

Ap