Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen elatukseen tulee olla n. 300€/kk, siksi yh- vanhempi ja kolme lasta saa tukia 2000€/kk

Vierailija
14.12.2016 |

Miksi meuhkataan että yh saa 2000€ tukia, siitä lähes puolet tuista tulee niille lapsille, ei sille äidille. Myös asumistuesta osa tulee lapsille, siinä mielessä että tuen määrä on laskettu neljälle hengelle, ei yhdelle, kuten se olisi jos yh olisi lapseton sinkku.
Lapseton sinkku saa sen vähän alle 500€/kk + asumistuen joka taitaa olla yleensä ainakin 250€. Neljällä hengellä on luonnollisesti isompi asunto kuin yhdellä, siksi asumistuki on yli 600€.

Tuo yh-perheen tapaus että rahaa tulee n. 2000€ on ihan normi. Äidille 500€, lapsille 900€ ja asumiseen 600€. Jos äiti menee töihin, tulee lapsille se 900€ joka tapauksessa, asumistuki pienenee ja äidin tukea ei tule, eli jos äiti tienaisi vaikka 1500€/kk käteen, perheen tulot lisääntyisivät aika kivasti koska asumistukea tulisi varmaan vielä jonkin verran.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan yrität. Tuossakin toisessa ketjussa joku vertasi tuota koko summaa pelkkän palkkaan, unohtaen täysin, että ne lapsilistä, elatustuet ja yh-korotukset tulee perheelle, vaikka vanhempi kävisi töissä, palkan tasosta riippumatta. Se on vaan kiva unohtaa ne itsensä saamat tuet, vain siksi, että on töissä käyvä. Itse olen ihan työssä käyvä aikuinen ilman mitään rahallisia tukia, joten en itke mitään, ihmettelen vain, miksi tällaista perusasiaa ei haluta tiedostaa, vaikka oikeasti kaikki sen tietävät. 

Vierailija
2/5 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen elättämiseen pitää olla 300€, siitä normaalisti kattaa n.100€ yhteiskunta, loput 200€ pitää löytyä puoliksi vanhempien pussista + katto pään päälle.

Jos lapsella on vain yksi huoltaja, tulee n. 150€ yhteiskunnalta lapsilisän muodossa, loput 150€ tulee joko toiselta vanhemmalta tai yhteiskunnalta elatusmaksun muodossa. Yksin koko perheen kuluista vastaava huoltaja vastaa siitä katosta pään päällä yhteiskunnan avustuksella asumistuen muodossa. Kyllä eläminen on kalliimpaa kun on yksi ihminen tienaamassa kahden sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan yrität. Tuossakin toisessa ketjussa joku vertasi tuota koko summaa pelkkän palkkaan, unohtaen täysin, että ne lapsilistä, elatustuet ja yh-korotukset tulee perheelle, vaikka vanhempi kävisi töissä, palkan tasosta riippumatta. Se on vaan kiva unohtaa ne itsensä saamat tuet, vain siksi, että on töissä käyvä. Itse olen ihan työssä käyvä aikuinen ilman mitään rahallisia tukia, joten en itke mitään, ihmettelen vain, miksi tällaista perusasiaa ei haluta tiedostaa, vaikka oikeasti kaikki sen tietävät. 

Niin, se tuntuu tosi isolta summalta kun vertaa neljän ihmisen tuloja yhden ihmisen tuloihin. Onhan täällä ollut monta kertaa tietoja mitä tienaa työssäkäyvä yksinhuoltaja.

Vierailija
4/5 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin yh, en saanut mitään tukia, en edes asumistukea tai elareita. Ihan itse elätin täydellisesti itseni ja lapseni. Joten voisi lopettaa nuo tukaiapuheet. Lapsettomat nuoret sinkkumiehetkin saavat enemmän tukia kuin minä sain yh:na.

Vierailija
5/5 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh saa korotukset, eli jokaiselle lapselle n.350 ja äidille 600. Se tekee kolmen lapsen kanssa jo 1650. Siis asumisen JÄLKEEN. Kuinka monella jää asumisen noin paljon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi