Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähiomainen

Vierailija
14.12.2016 |

Naimisiin mentäessä, tuleeko puolisosta automaattisesti lähiomainen?

Esim. Onnettomuuden sattuessa ilmoitetaanko puolisolle ensimmäisenä, vaikka häntä ei olisi koskaan sairaalassa määrittänyt lähimmäksi omaisekseen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan vähän siitä kuka ilmoittaa. Ainakin poliisilla pitäisi olla (lähes) ajantasaiset tiedot perhesuhteista. Mutta minun tietääkseni sairaalaan saa ilmoittaa lähiomaiseksi kenet tahansa, ainakin minun äidilläni on lähiomaisena naapurin mies joka kuljettelee häntä autolla kauppaan ja lääkäriin, koska me "viralliset" lähiomaiset asumme satojen kilometrien päässä.

Vierailija
2/3 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan vähän siitä kuka ilmoittaa. Ainakin poliisilla pitäisi olla (lähes) ajantasaiset tiedot perhesuhteista. Mutta minun tietääkseni sairaalaan saa ilmoittaa lähiomaiseksi kenet tahansa, ainakin minun äidilläni on lähiomaisena naapurin mies joka kuljettelee häntä autolla kauppaan ja lääkäriin, koska me "viralliset" lähiomaiset asumme satojen kilometrien päässä.

Kiitos paljon vastauksestasi! Täytyy tarkistaa asia seuraavan kerran sairaalasta, että muuttuuko sinnekkin ajantasaiset tiedot vai täytyykö itse ilmoittaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Riippuu varmaan vähän siitä kuka ilmoittaa. Ainakin poliisilla pitäisi olla (lähes) ajantasaiset tiedot perhesuhteista. Mutta minun tietääkseni sairaalaan saa ilmoittaa lähiomaiseksi kenet tahansa, ainakin minun äidilläni on lähiomaisena naapurin mies joka kuljettelee häntä autolla kauppaan ja lääkäriin, koska me "viralliset" lähiomaiset asumme satojen kilometrien päässä."

"Kiitos paljon vastauksestasi! Täytyy tarkistaa asia seuraavan kerran sairaalasta, että muuttuuko sinnekkin ajantasaiset tiedot vai täytyykö itse ilmoittaa :)"

- Ei ne tiedot automaattisesti muutu, joten itse joudut, tai itse sanoisin mieluummin saat valita kenet ilmoitat lähimmäksi omaiseksi. - Toisinaan osa itsensä lähiomaiseksi kokevista saattaakin kokea järkytyksen, tai ainakin yllätyksen kun häntä ei ollakaan nimetty lähiomaiseksi.  Esimerkiksi vanhempi on saattanut mennä uusiin naimisiin, oltuaan sitä ennen monta vuotta leskenä tai eronneena ja merkitsee lähiomaisekseen uuden puolisonsa lähimmäksi omaisekseen, eikä lastaan....