Asiakkaat käyttävät ostoskärryjä näpistämiseen
Tätä pitäisi oikeasti vahtia. Ostoskoreissa ei ole samaa mahdollisuutta kun ne jätetään hihnan alkupäähän. Kärryt työnnetään hihnan läpi ja auki olevan lastenistuimen alle jätetään tuote tai tuotteita, jonka jälkeen maksetut tuotteet ladotaan takaisin kärryyn ja saadaan maksamaton, kärryyn jäänyt tuote vaivihkaa tuote ilmaiseksi.
Oletteko huomanneet?
Kommentit (13)
Ei portilla hälytä kuin isot hälyttimet mitä on vaatteissa ja viivakooditarrat, joissa on hopeaa. Aina ei nekään toimi. Kerran oli myyjä jättänyt tuotteeseen hälärin, mutta ulos mennessä ei piipannut. Vasta toisen kaupan porteilla piipitti.
Piti vielä mainita että auki olevan lastenistuimen alle on siksikin helppo jättää tuote, kun jos joku, vaikkapa takana oleva asiakas sen huomaa, voi esittää ettei huomannut tuotetta. Jep jep... Rehellinen asiakas tarkistaa ettei kärryyn jää mitään "vahingossa" auki jääneen lastenistuimen alle.
Ap
Luuletko, ettei sitä yritettäisi vahtia? Kyllä se hävikki tuotteiden hinnoissa näkyy. Ennen kaikkea pitäisi kasvattaa lapset kunnolla. Moraali on rappiolla, jos tuollaista ihmiset harrastavat.
Vierailija kirjoitti:
Piti vielä mainita että auki olevan lastenistuimen alle on siksikin helppo jättää tuote, kun jos joku, vaikkapa takana oleva asiakas sen huomaa, voi esittää ettei huomannut tuotetta. Jep jep... Rehellinen asiakas tarkistaa ettei kärryyn jää mitään "vahingossa" auki jääneen lastenistuimen alle.
Ap
Tuo on hyvin tiedossa oleva "kikka", jota kassamyyjät osaavat kyllä tarkkailla. Ja muut jonottajat kyllä näkevät ja tarkkailevat niitä toisten ostoksia kun ei siinä muutakaan tekemistä oikein ole.
Huono puoli tässä on se, että jos jollekin jää vahingossa jotain sinne alle, niin vartijoilta ei pahemmin heru sympatiaa vaan syyte näpistyksestä napsahtaa automaattisesti. Valitettavaa, mutta hyvä esimerkki siitä miten näpistäminen vahingoittaa myös niitä muita viattomia asiakkaita.
Tarkistan nykyään aina edelläni olevan kärryn kun kerran näin erään jättävän juuri kalliimmanpuoleisen ostoksen lastenistuimen alle nurkkaan. Tästä lähtien olen alkanut syynätä ihan jokaisen edelläni olevan kärryn. Jostain syystä se huomaamatta jäänyt tuote ei ole koskaan mikään 30 sentin viilipurkki vaan yli kympin maksava pakastekakku tai muu kalliimpi tuote.
Ap
Ihan sama. Olen iloinen kun tyhmää ja rikasta kauppiasta jymäytetään
Kaupassa monesti pelottaa, että vahingossa jää kärryyn jotakin ja sitten syytetään varkaaksi. Onneksi yleensä käytänkin koria, mutta toisinaan on niin paljon ostettavaa että pakko ottaa se kärry.
Viimeksi kun ostelin alennushousuja ja olivat niin halpoja, että epäilytti, niin varmuuden vuoksi tarkistutin hinnan kaupan työntekijältä ennen kassoille menoa, että onhan varmasti kyseessä oikea alennus, eikä niin, että joku on lätkinyt alennustarroja vääriin tuotteisiin huijausmielessä ja sitten itse saisin kassalla syyt niskoilleni. Tuolloin oli hinta ihan oikea.
Tällä palstalla näemmä paljon varkaita kun näinkin asiallista ja hyvän asian puolesta olevaa keskustelua alapeukutetaan.
Ap
Aika usein sinne jää joku ripsiväri tms pieni, pakastekakku jos menee tuollain kassan ohi, niin vika on kyllä kassassa eikä yritteliäässä.asiakkaassa.
Olen mä joskus unohtanut sinne kärryyn maksettuja tuotteitakin...eikä se mitenkään tarkoituksella käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti vielä mainita että auki olevan lastenistuimen alle on siksikin helppo jättää tuote, kun jos joku, vaikkapa takana oleva asiakas sen huomaa, voi esittää ettei huomannut tuotetta. Jep jep... Rehellinen asiakas tarkistaa ettei kärryyn jää mitään "vahingossa" auki jääneen lastenistuimen alle.
Ap
Tuo on hyvin tiedossa oleva "kikka", jota kassamyyjät osaavat kyllä tarkkailla. Ja muut jonottajat kyllä näkevät ja tarkkailevat niitä toisten ostoksia kun ei siinä muutakaan tekemistä oikein ole.
Huono puoli tässä on se, että jos jollekin jää vahingossa jotain sinne alle, niin vartijoilta ei pahemmin heru sympatiaa vaan syyte näpistyksestä napsahtaa automaattisesti. Valitettavaa, mutta hyvä esimerkki siitä miten näpistäminen vahingoittaa myös niitä muita viattomia asiakkaita.
Kassan asiallinen suhtautuminen asiaan on mielestäni viisaanpaa. Toisinaan kun sen unohtuneen asia huomaa tavaroita pakatessa sen haluaa itsekin nostaa kassalle jälkeenpäin. Kovin tympeälle kassalle joka vielä tietäisin varmasti soittavan vartijan paikalle en kyllä haluaisi mokaani paljastaa.
Hyvä asiakaspalvelu tuo asiakkaat takaisin ja siitä kerrotaan myös muille. Nuiva suhtautuminen ja varkaaksi leimaaminen valitettavasti vie kaksin verroin asiakkaita muualle.
Tai vielä parempi jos oot iha kunnollisen näköinen ihminen ja ostat suuria määriä, sitten ne on valmiiksi pakattu kylmälaukkuihin niin että kassalla vilautat että "kuusi näitä, kahdeksan näitä ja 6 tämmöistä" *sit se piippaa yhen jokaisesta* ja siellä pohjalla voi olla melkein mitä vain...
Eikö se hälytä?