Lastensuojelun sossut unohtivat
Minulla oli varattu aika sossun tapaamiseen. Jouduin perumaan ajan sairastumisen takia, ja soitin henkilökohtaisesti sosiaalityöntekijälle. Hän harmitteli peruuntumista, kiitti soittamisesta ja sanoi laittavansa postitse uuden ajan.
Nyt tuosta on jo kaksi viikkoa ja mitään kirjettä en ole saanut. Normaalisti uudet ajanvaraukset ovat saapuneet parin päivän sisällä. Ensin ajattelin, että posti nyt vaan kulkee hitaasti. Nyt luulen, että sossu taisi unohtaa koko asian ja mitään aikaa ei ole järjestelmään varattu. Tarkoitus oli siis varata uusi aika mahdollisimman pian peruuntuneen ajan jälkeen, ja nyt perustuneesta ajasta on jo kaksi viikkoa. Jos posti olisi hukannut kirjeen ja ajanvaraus ollut ja mennyt, sossun olisi kuulunut soittaa ja kysellä miksen ole tapaamisessa.
Niin, normaali ihminen ei tekisi tästä sen kummempaa numeroa vaan soittaisi sossuun ja kysyisi mitä uudelle ajanvaraukselle tapahtui. Mutta paino nimenomaan sanalle "normaali ihminen". Minä en millään jaksaisi enää soittaa sinne ja kysellä perään, kun se tuntuu avun kerjäämiseltä. Mielestäni tällaisissa asioissa ei pitäisi sattua sossun osalta virheitä. Sellaisia, että unohdetaan kokonaan joku asiakas.
Ymmärrän oikein hyvin tuon ettet haluaisi sinne enää soitella, mutta pakkohan sun on jos todella tarviit sitä uutta aikaa. Tsemppiä, ja koita jotenkin ottaa tuo sossun uuden ajan antamisen unohtaminen, ja miltä se sinusta tuntuu puheeksi ettei enää kohdallesi sattuisi noin.