Somekiusaamisesta...siihen täytyy puuttua!!
Olen nyt jonkin aikaa seuraillut esim. tätä palstaa ja huomannut miten paljon jotkut julkkikset(nuoret, kauniit naiset yleensä) saavat ihan järkyttävät määrät haukkumista ja mustamaalaamista osakseen. Minulle on jostain tullut käsitys, että näiden (ainakin aloitusten tekijöiden) taustalla saattaisi hyvinkin olla ihan vain muutama, ellei jopa vain yksi ihminen. Sillä nyt kun esim. Saara Aaltoa on haukuttu ovat muut julkkisnaiset saanet jäädä rauhaan (siis ainakin täällä vauva-palstalla).
Tästä pääsenkin siihen, miten yksi ihminen voi oikeasti sairaalla käytöksellään vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin aika vahvastikin. Kiusaaminen siis onnistuu!!
Tämä taas johtuu ensinnäkin siitä, että kiusaamisviestejä ei poisteta ja toisekseen siitä, että ihmiset hyvin helposti uskovat, mitä lukevat. Kriittisyys puuttuu!!
Nettikiusaaminen on minusta sinänsä vakavaa, että sitä ei oikein pääse pakoon! Kiusattu ei voi tehdä mitään sille mitä joku päättää hänestä kirjoittaa!!
Miettikää omalle kohdallenne. Teistä ja perheestänne kirjoitettaisiin aivan perättömiä juttuja ja vaikka itse tiedät, ettei niissä ole mitään perää, niin kyllä sitä varmasti miettii, että mitä jos jotkut uskovat. Ja jotkuthan aina uskovat!
Nettikiusaajat täytyy saada kuriin! Sakkoa ja jos ei lopu, niin vaikka linnaan. Tällä hetkellä somessa vallitsee aivan villin lännen meininki ja sen täytyy muuttua, sillä sitä käyttävät monet niin väärin ja omiin tarkoitusperiinsä!
Älkää ihmiset ainakaan lähtekö mukaan haukkumisiin ja puuttukaa! Tehkää asiattomista kirjoituksista ilmoitus. Muuten kiusaaminen vain jatkuu!!