Herkkänahkaiselle anopille ei kelvannut että katan hänelle istumapaikan keittiöön jouluna
Meillä on vain neljäpaikkainen niinsanottu juhlaruokapöytä ja meitä on perheessä neljä ihmistä. Miehen äiti pillastui viime vuonna kun laitoin hänelle istumapaikan keittiöön. Oven jos jätti auki sieltä pystyi ihan hyvin näkemään meidät peilin kautta ja kovemmalla äänellä huutamalla myös osallistumaan keskusteluun. Nyt sanoo ettei halua tänä vuonna viettää joulua meidän kanssa kun kuulemma "en kohdellut häntä hyvin". Mitä muuta olisin voinut tehdä ei pöydässä ollut tilaa.
Kommentit (40)
Meidän anoppi on ihan tyytyväinen kattaukseen joka on hänellä kesäkeittiössä ja sieltä hän voi katsoa meidän vilkutuksia.
Itkuhälytin kyllä olisi kiva jotta kuulisi myös puheen.
9-12 kuuden hengen pöydässä oli meille sukujuhlissa normi meno kun oltiin isovanhempien luona jouluja... 🙄 Ihan hyvin mahduttiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anopit on joskus hankalia. Yritä vaan jaksaa.
Sanoisin että harvinaisen vittumainen miniä tällä kertaa.
Ihan tavallinen
Laitappa omalle kohdallesi.. jos sinun miniäisi laittaisi sinut yksin keittiöön syömään ja muut syövät "juhlapöydässä". Meillä on 6 hengen pöytä ja tarvittaessa siinä istuu 10 henkeä vaikka on ahdasta. Ruuat voi kattaa noutopöytään sinne keittiöön. Yhdessä olo on tärkeintä eikä se, että minulla on tilaa. Anoppi ei varmasti asu teillä, joten ahtaus ei ole joka päiväistä.
Jos mun tuleva miniä laittaisi minut yksin keittiöön niin tulisin tuolini kanssa ihan oma-aloitteisesti siihen samaan pöytään.
LOL
"Oven jos jätti auki sieltä pystyi ihan hyvin näkemään meidät peilin kautta ja kovemmalla äänellä huutamalla myös osallistumaan keskusteluun. "
Mua jotenkin säälitti se pikkuinen juhlaruokapöytä. Ei edes jatko-osaa raukalla. Voi sitä.
Sano, että tänä vuonna pääsee oikein ulos syömään . Kata sitten takapihalle tai parvekkeelle hänelle ulkopöydälle. Tunnelmaa kohottaa jouluinen lyhty jonka voit sytyttäää anopin ruokaillessa. Ulos ei kannata parasta astiastoa viedä , partio- tai erähenkiset astiat sopivat ulos paremmin. Jos oikein on kylmä levitä jokin pihaviltti polvillensa.
Nyt väsäät anopille lahjaksi periskoopin. Tulee ruokailuunkin uusia ulottavuuksia, ei tarvi enää peilin kautta kurkistella.
:D
Ymmärrän ettei ole tilaa, mutta joulun kunniaksi voisit ostaa sille lahjaksi retkijakkaran, vois nököttää sen kanssa edes ruokapöydän läheisyydessä. Mä oon hellämielinen, tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Meidän anoppi on ihan tyytyväinen kattaukseen joka on hänellä kesäkeittiössä ja sieltä hän voi katsoa meidän vilkutuksia.
Itkuhälytin kyllä olisi kiva jotta kuulisi myös puheen.
Tää oli hyvä vinkki. Anoppi voi siellä samalla keitellä glögit valmiiksi, ettei lasten tarvi alkoholihöyryjä hengitellä. Tai sitten ei, jos anoppi on holisti.
Ystävällinen vinkki kaikille anopeille: Joulun kaltaiseen sesonkiaikaan kannattaa tehdä pöytävaraus etukäteen nettisovelluksen kautta
No eikö anopin rakastava poika voisi istua anopin sylissä? Vaikka anoppi ei pystyisi ehkä syömään näin (mikä on kyllä taloudellistakin), saisi anoppi taas kokea läheistä yhteyttä poikaansa. Kaikilla joulumieli :)
Meillä anoppi laitetaan parvekkeelle syömään. Olohuoneen ikkunan läpi näkee hyvin jos sille tulee joku hätä. Periaatteessa pöydän päähän saisi yhden paikan mut tää on todettu parhaaksi ratkaisuksi.
Jos se on siellä terassilla jotakin valittanut, niin rangaistuksena vasta loppiaisen aikaan se on päässyt pois kun on pudotettu alas joulukuusen kanssa yhtäaikaa. Valittamista oli tosin vain ekoina vuosina, iästään huolimatta oppi nopeasti tavoille
Vierailija kirjoitti:
Onko Porvoolainen jouluruokailu kyseessä?
Ilmeisesti
Minkä kokoinen teidän arkiruokapöytä on? Voisiko sen yhdistää siihen juhlaruokapöytään? Iso liina päälle, niin anoppi ei tiedä istuvansa arkipöydän ympärillä.