Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outoa häirintää yliopistossa – muilla kokemuksia?

Vierailija
13.12.2016 |

Olen nyt vähän päälle parikymppinen, toista tutkintoa yliopistossa tekevä nainen. Aiemman tutkinnon tein eri tiedekunnassa, siellä kaikki sujui hyvin. Tänä syksynä uudelle kampukselle siirryttyäni "ongelmat" kuitenkin alkoivat. Olen tässä muutaman kuukauden aikana ollut useammissa tilanteissa, joissa täysin tuntemattomat (mies)opiskelijat suhtautuvat minuun tavalla, jota en täysin ymmärrä. Erityisesti mieleeni on jäänyt yksi kolme-nelihenkinen kaveriporukka, jonka kohtaan ruokalassa suunnilleen kerran viikossa. Joka ikinen kerta heidät nähdessäni he katselevat minua keskenään hymyillen ja kuiskien – siis aivan kuin tietäisivät minusta jotain, jota en tiedä heidän tietävän. Minulla ei ole mitään ideaa siitä, miksi he käyttäytyvät niin. Omasta mielestäni olen sekä habitukseltani että historialtani aivan normaali.

Onko muilla samankaltaisia kokemuksia selittämättömästä "häirinnästä" yliopistossa? (Häirintä lainausmerkeissä, koska tiedostan kyllä ettei tässä nyt oikeasti mitään kovin pahaa tapahtu, asia lähinnä hämmentää.) Jos, mitä olette tehneet? Olisiko kovin typerää mennä vain yksinkertaisesti kysymään pojilta, mitä he oikein ajattelevat? Häirintäyhdyshenkilöitähän yliopistolla riittää, mutta heitä tuskin kiinnostaa näin pienet ja epämääräiset kohtaamiset.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ap voi tuijottaa takaisin ja hymyillä? Ota tuijotuskilpailu?

Vierailija
22/26 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tiedekunta kyseessä? Missä aiemmin olit? Miltä sä sit näytät? Voiko olla, että olet itse tuijotellut ensin heitä?

Tuskin tiedekunnilla on kauheasti väliä. Aika tavallisena itse itseni näen, niin erottuvuus- kuin viehättävyysasteikollakin. Ainoiksi vähääkään huomiota herättäviksi ominaisuuksiksi nimeäisin pituuden (176) ja isot rinnat. Hankala uskoa, että pelkästään nuo tekisivät kovinkaan kiinnostavaksi kenenkään silmissä. Naama ei ole mitenkään kummoinen, joillekin ehkä jopa epäviehättävä.

Siitä olen kyllä aika varma, etten ole tuijotellut itse ensin. Kaikki alkoi jo ihan alkusyksystä, kun olin ruokajonossa ja vain eteeni katsomalla huomasin poikaporukan, joka tuijotti ja naureskeli. Siitä lähtien sama meno jatkunut sitten koko syksyn. En ehkä osannut aloituksessa kertoa tarpeeksi selvästi, kuinka kummalliselta se tuntuu. Aluksi tuli siis pari kertaa olo, että minussa ON jotain naurettavaa (perus ruokaa paidassa tai sepalus auki ja mitä näitä nyt on) mutta kun katsoin peiliin, mitään ei koskaan ollut. Enää en vaivaudu katsomaan, kiusaannun vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tiedekunta kyseessä? Missä aiemmin olit? Miltä sä sit näytät? Voiko olla, että olet itse tuijotellut ensin heitä?

Tuskin tiedekunnilla on kauheasti väliä. Aika tavallisena itse itseni näen, niin erottuvuus- kuin viehättävyysasteikollakin. Ainoiksi vähääkään huomiota herättäviksi ominaisuuksiksi nimeäisin pituuden (176) ja isot rinnat. Hankala uskoa, että pelkästään nuo tekisivät kovinkaan kiinnostavaksi kenenkään silmissä. Naama ei ole mitenkään kummoinen, joillekin ehkä jopa epäviehättävä.

Siitä olen kyllä aika varma, etten ole tuijotellut itse ensin. Kaikki alkoi jo ihan alkusyksystä, kun olin ruokajonossa ja vain eteeni katsomalla huomasin poikaporukan, joka tuijotti ja naureskeli. Siitä lähtien sama meno jatkunut sitten koko syksyn. En ehkä osannut aloituksessa kertoa tarpeeksi selvästi, kuinka kummalliselta se tuntuu. Aluksi tuli siis pari kertaa olo, että minussa ON jotain naurettavaa (perus ruokaa paidassa tai sepalus auki ja mitä näitä nyt on) mutta kun katsoin peiliin, mitään ei koskaan ollut. Enää en vaivaudu katsomaan, kiusaannun vain.

AP

Vierailija
24/26 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene istumaan heidän pöytäänsä tai heidän viereensä ja aloita keskustelu normaalisti. Jos he keskustelevat kanssasi ongelmaa ei ole.

Jos yhä koet että ongelma on olemassa ja "sinua katsotaan" käy terveydenhoitajalla juttelemassa. Tuo on yleinen mt-ongelma ja alkava oire jostain muusta.

Vierailija
25/26 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat opintoni päättyivät pari vuotta sitten mutta muistan kyllä kuinka opiskelijaruokaloissa tuli tiirailtua hyvännäköisiä naisia. Niin yksin kuin porukallakin. Kuiskimiset ja osoittamiset saattoivat tulla kuvaan siinä vaiheessa jos jotain tyttöä oli yritetty (tai parhaimmassa tapauksessa saatu) jossain bileissä. Lapsellista mutta luonnollista. Enää en moista tosin tekisi.

Jos olet varma ettei sinulla ole minkäänlaista historiaa noiden poikien kanssa niin vaihtoehtoja on aika lailla kaksi: 1. joku on (kenties kateuksissaan) keksinyt sinusta niin meheviä juoruja että tuntemattomatkin kiinnostuvat tai 2. pojat vain pitävät ulkonäöstäsi. Jälkimmäinen vaihtoehto on ihan todennäköinen pitkälle ja isopoviselle tytölle.

Vierailija
26/26 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muru, ne on ne rinnat mitä ne tuijottaa. Koska ovat vielä lapsellisia, naurattaahan se kun naisella on isot rinnat ja yhdessä niitä katsellaan. Miehet.