Emme laita lapsiamme milloinkaan yhdellekään leirille.
Sitten saavat mennä, jos koulussa on joskus leirikoulu.
Kommentit (23)
joista jaksetaan puhua sitten koko loppuvuosi odotellen jo seuraavaa kesää ja leiriä:)
Nytkin lasketaan enää öitä milloin leirille päästään...vielä on 6 yötä jäljellä...
kun kaikki kaverit käyvät leireillä ja puhuvat siitä, kuinka hauskaa leirillä oli; sipistiin yöllä, hiippailtiin, syötiin mahat kipeäksi sipsiä ja karkkia, ihastuttiin poikiin/tyttöihin jne.
Hienoa, että eliminoit lapsiltasi leireilyn!
Korkeasaaressa viikon eläinaiheisella päiväleirillä. Tosi paljon tykkäsi molemmista. Tuo korkeasaari on niin suosittu, että aina helmikuussa viikossa menee koko kesän paikat. Pitää kärppänä tarkkailla niiden netti-ilmoittelua, jos sinne haluaa.
Vanhempi tyttö menee jalkapalloleirille, nuorempi partioleirille.
Siis tämän aikakauden villitys vai mikä? Eikös tuollaiset leirit ole aika kalliitakin?
Ei omassa lapsuudessani leireilty...
pääsee lähelle lapsia. Vaikka vapaaehtoisperiaatteella ilman palkkaa.
t. ei ap.
pääsee lähelle lapsia. Vaikka vapaaehtoisperiaatteella ilman palkkaa.
t. ei ap.
Leirejä on niin kovin erilaisia. Jos siellä ei ole kuin lippukunnan omaa väkeä, niin mistä niitä pedofiileja sinne ilmaantuu. Hiukan rajaa näihin kauhukuviin.
edes viikoksi. Tai saada lapsi pois silmistä ja lomaa itselle. Tai, kuten uutisissa oli, vanhemmilla on morkkis, kun ei ole aikaa riittävästi lapselle tässä urajohteisessa maailmanmenossa, niin sitten rahalla ostetaan laatutekemistä lapselle. Ja voidaan kehuskella sitten muille, kuinka meidän nuppu on niin ja niin hienolla leirillä ja maksoihan se vaikka mitä, mutta mitä sitä ei lapsensa vuoksi tekisi (maksaisi).
ovat useinpien tutkimusten mukaan niitä turvallisiksi miellettyjä, tuttuja aikuisia.
ovat useinpien tutkimusten mukaan niitä turvallisiksi miellettyjä, tuttuja aikuisia.
Tervetuloa tutustumaan. Fiksumpia nuoria aikuisia en tunne. En ymmärrä,miten siellä joku pedofiili voisi lapsia ahdistella, kun kaikki nukkuvat samassa tilassa ja ryhmissä toimitaan. Ihan oikeastiko kaikin puolin fiksu, ystävällinen yli 10-vuotta lippukunnassa toiminut 20-vuotias nainen on sinun mielestäsi ihan oikeasti potentiaalinen pedofiili? Ei kaikkia voi tässä elämässä pelätä.
sit joskus olin jossain seurakunnan tyttöleirillä, omat poikani saavat ehdottomasti mennä joskus aikanaan leireilemään, jos huvittaa.
Eihän nää leirit ny mikään uus juttu oo, mun mielestä aina on ollu jonkinlaisia leirejä vähän joka lomalla. Urheilu- ja partioleirejä ainakin.
Saa mennä jos haluaa, mutta en pakota menemään tai kiellä menemästä. Itse vihasin aikoinaan leirejä, siksi saa itse tehdä valinnan.
Pääsenks mä ens vuonna uudestaan? :)
Meidän lapset ovat olleet koulujen järjestämillä leireillä, opettajakoulun järjestämällä leirillä ja kyllä, mun täytyy luottaa näihin aikuisiin, myös seuraavana lukuvuonna.
Meidän nuorempi poika on myös ollut useana vuotena n viikon kestävällä seurakunnan järjestämällä pyöräretkellä ja isompi kävi rippileirin.
Ja kyllä, pakko luottaa noihinkin työntekijöihin.
Lisäksi on fudisleirit ja partioleirit.
Itse olen syntynyt 60-luvulla ja olin jo ala-asteikäisenä leireillä. Kyllä niitä on järjestetty aina. Päiväleirejä on ollut myös minun lapsuudessani.
Kukaan ei katsonut perään. Oli se varmaan ikävä vanhempien jättää meidät kotiin koko päiväksi keskenämme eka- ja tokaluokkalaisen. Nyt näillä leireillä saa lapsille hoitopaikan kesäksi.
Otamme tällaisia leirejä kaksi kesässä siihen alkuun lapsille ja sitten mies aloittaa lomansa juhannuksesta ja meikä heinäkuun puolivälistä. Ollaan peräti koko perhe viikon yhtä aikaa lomalla, mutta tärkeintä on, ettei lapsi ole yksin lainkaan kesän aikana. Näin varmaan menee kunnes nuorimmainen on 3-luokkalainen (isompi on sitten jo 5-luokkalainen). Sitten saavat olla vaikka osan aikaa yksin kotona. Aika ikävää, että esikoisen mentyä kouluun, emme koko perhe saa yhteistä lomaa kuin sen viikon ajan 5 vuoden ajalle.
Kannustaa voi, jos sen näkee tarpeelliseksi, mutta kyllä halu pitää lähteä lapselta itseltä!
Meidän lapset ovat jo yläkoulussa. Ovat olleet bändileirillä, improleirillä ja joka vuosi ratsastusleireillä.
Pienempinä olivat musiikki- ja teatterileireillä.
koulujen lomien ajaksi, jos ei välillä saa lasta leirille? Meillä ei ainakaan pärjättäisi kesän yli ilman leireilyä. Onneksi lapsi itsekin tykännyt niistä. Missä ihmeen työpaikoissa oikein ootte, kun saatte niin paljon lomaa (opettajiako?)?
Olisin halunnut lapset viikoksi leirille, että olisin saanut omaa aikaa. Mutta eivät halunneet lähteä.
Joten meillä ei sitten leireillä.
Minkä ikäinen olet? Kyllä minun lapsuudessani oli monenlaisia leirejä, itse olin esim partioleireillä ja seurakunnan leireillä.
Leireiltä on ihania muistoja, ainakin minulla.