Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootteko olleet muistotilaisuudessa, jossa tarjotaan pelkät kahvit, ei ruokaa?

Vierailija
12.03.2006 |

Kahvin kanssa jotain pullaa, kakkua... Onko yleistäkin, ettei ole ruokaa tarjolla?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on ihan ok.

Vierailija
22/29 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana n. viidet maahanpanijaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puheen jalkeen ja sitten mentiin pubiin, jossa kukin osti mita halusi juoda/syoda!

Vierailija
24/29 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että nykyään ihan tavalliset, omaan kulttuurimme kuuluvat asiat koetaan outoina ja vieraina. Tässäkin ketjussa siis moni ihmettelee ruoan tarjoilua, vaikka se on perinteinen suomalainen hautajaistapa. Hautajaisissa on siis tarjottu kunnon pitoruoka, alueesta riippuen esim. karjalanpaisti tai lihakeitto tmv. tilaisuuteen sopiva perinteinen liharuoka. Ja päälle kakkukahvit. Tarkoitus ei ole mässäilemällä pilkata vainajaa tai " juhlia" hänen poismenoaan, vaan täyttää hautajaisvieraiden vatsa, useimmiten hautajaiset kestää siunauksineen ja muistotilaisuuksineen useamman tunnin ja pidetään vieläpä lounasaikaan yleensä. Omaiset haluavat olla vieraanvaraisia vainajaa kunnioittamaan tulleelle hautajaisväelle.

Ja ap:n kysymykseen, olenko ollut ruoattomissa hautajaisissa: kyllä, kerran. Tilaisuus oli hyvin pieni, siis hiljaiset hautajaiset ja vainaja nuori. Koruton tilaisuus kaikin puolin.

Noiden yksien hautajaisten lisäksi olen ollut nuorena töissä kymmenissä hautajaisssa keittiön puolella ja aina oli ruoka. Ei puhettakaan muusta. Samoin on ollut kaikissa niissä hautajaisissa, joissa olen ollut valitettavasti vieraana. Niin ja nämä ruokaisat hautajaiset ovat kaikki olleet maalla, nuo yhdet ruoattomat kaupungissa.

Vierailija
25/29 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ihan kulttuurisidonnainen tapa, ei Suomalainen!

Vierailija
26/29 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan tavallista tarjota kunnon ruoka hautajaisväelle, esim. kinkkukiusajausta tai lihasoppaa.......Olen ollut jopa sellaisissa hautajaisissa, joissa on ollut seisova pöytä koko repertuaareineen.....Kait se riippuu vähän vainajan rahavaroista, ja myös oamisista mitä tarjotaan....kaikki nimittäin maksaa ja maksaja on vainaja.....

Vierailija
27/29 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka hautajaisissa on PERINTEINEN SUOMALAINEN TAPA. Se, että se on kaupungistumisen myötä unohtunut osalta väestöä ei muuta tuota faktaa. Ja mun numero oli muuten 23...

Vierailija
28/29 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia silti ja vahvasti. Jaa mun laskurin (oikeassa reunassa) mukaan olit 24. Mulla viestit uusimmat ensin järjestyksessä.

Vierailija
29/29 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelimme että tarjotaan vain voileipiä ja kakkua ja kahvia, sitten pitopalvelun kanssa keskusteltiin ja he suosittelivat jotain kiusausta, salaattia ja kahvia. Voileivissä on hurja työmäärä ja siten voileipäkakku yms tarjottavat tulevat usein kalliimmaksi kuin tällainen edullinen ruoka. Ruoka oli hyvä idea koska vieraita tuli toisilta paikkakunnilta.

Ja vastauksena ap:lle en ole ollut ruuattomissa hautajaisissa. Tuttuni on kyllä ollut sellaisissa missä ei tarjottu edes kahvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme