Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surullisia ja ahdistavia uutisia suomalaisille!

Vierailija
12.12.2016 |

En saa unta näinä yön alku tunteina, joten taivuin kirjoittamaan ajatukseni tänne päivän tragediasta joka järkytti ilmeisemmin mieleni kokonaan.

Klo 6.30 herätyskello soi. Lähden keittämään kahvia ja pistämään auton lämpenemään. Annan vaimoni nukkua vielä puolituntia.
Kun olen saanut kahvit suodatinpussiin, siis hyvässä lykyssä aktivointi kuntoon, minuun iskee laksatiivinen reaktio. Paskannan varmaan ämpärillisen pyhän sukulaislounasta. Vedän lopuksi vessan, pyyhkäystyäni bideellä anukseni ensi.
Palatessani askareeseen: "joko sinä heräsit? olisi saanut nukkua vielä..."
"ei nukuttanut enää. Kävitkö jo laittamassa corollan tulille?" silloin minulla napsahti pahasti.

On nimittäin niin, että olemme sopineet vaimon kanssa vähentää jäteveden kulutustamme. Tämän idean minulle markkinoi hänen sisarensa Jasmine, joka on onnistunut liki kolmasosaan pudottamaan kulutustaan.

Ja minä vetäisin nyt 2,5litraa puhdasta juomavettä wc:n puhtaaksi, vaikka vaimo olisi samaan vetoon voinnut tehdä tarpeensa. Jos hän olisi odottanut sen puolituntia ennen heräämistä ja seuraavaa vetoa, osaisin pitää tätä kulutettua 2,5litraa perusteltuna. Mutta minusta tuntuu että hän oli itse tietoinen tekemästään "pikku yllätyksestään."

Miettikää nyt itse edes vaikka niitä afrikkalaisia jotka tekisivät mitä vaan siitä annoksesta päivässä vettä, jonka pariskunta huuhtelee kaksinkerroin turhaan. Suurperheissä varmaan pitää olla jo oma allas heidät aamuiseen wc asiointiinsa, joka menisi kyllä yhdellä tai korkeintaan kahdella vedolla. Wc-paperi tukkii putket ei uloste.

Ennen kuin olisi moraalista tuhlata puhdasta vettä, olisi hyvä kaivaa niille saudeille kanavia merestä, johon he voisivat perustaa kasvillisia plantaaseja, jotka tuottavat happea ja ravintoa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä afrikkalaisia näkynyt paljon auttelemassa 100 vuotta sitten, kun Suomessa kuoltiin nälkään. Tai sodan aikana ja sen jälkeen.

Voisiko ajatella, että muutat Afrikkaan jonnekin vesipula-alueelle ja tuotat tilallesi jonkun? Saat mielenrauhan.

Vierailija
2/3 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

😴 mielenkiintoista tai sitten ei .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa säästämäsi vesi ei yhtäkkiä lisäänny afrikan vesivarantoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme