Huutonetissä myyjä pyytää että perun huutoni
Koska hänellä ei ole enää kyseistä tuotetta, miten huudon voi perua vai onko se edes mahdollista?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Älä peru. Myyjän moka. Anna negatiivinen palaute jossa sanot, että et saanut huutamaasi tuotetta. Jos on tehomyyjä niin joutuu maksamaan välityspalkkion siitä huolimatta. Ihan oikein.
Miksi pitäisi olla noin kusipää? Eikö voisi sopia asian?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä peru. Myyjän moka. Anna negatiivinen palaute jossa sanot, että et saanut huutamaasi tuotetta. Jos on tehomyyjä niin joutuu maksamaan välityspalkkion siitä huolimatta. Ihan oikein.
Miksi pitäisi olla noin kusipää? Eikö voisi sopia asian?
Huuto.netissä on selkeät säännöt. Miksi niistä pitäisi joustaa? Ei sillä ole mitään tekemistä kusipäisyyden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä peru. Myyjän moka. Anna negatiivinen palaute jossa sanot, että et saanut huutamaasi tuotetta. Jos on tehomyyjä niin joutuu maksamaan välityspalkkion siitä huolimatta. Ihan oikein.
Miksi pitäisi olla noin kusipää? Eikö voisi sopia asian?
Ei se ole kusipäisyyttä, vaan kuuluu huuto.netin sääntöihin. Jos en saa huutamaani tuotetta niin annan negatiivisen palautteen.
Eikä sitä huutoa voi perua. Huudon ylläpito joskus poistaa niitä, jos esim selkeä hupihuutaja. Mutta myyjän on se pyydettävä poistamaan. Ostaja ei voi.
Huudon peruminen tarkoittaa sitä,että huutokaupan päätyttyä et esitä myyjää kohtaan mitään vaatimuksia. Toki voit antaa palautetta. - Riippuu sitten itsestä miten peruuntumiseen suhtautuu. - Itse arvostaisin sitä, että myyjä on reilusti yhteydessä mahdollisimman pian ja pahoittelisi sattunuuta ja kertoisi suoraan, ettei hän voikaan toimittaa huudon voittajalle hänen huutamaansa tuotetta. Sen sijaan, että myyjä katoaisi maan alle ja jättäsi vain vastaamatta kaikkiin ostajan yhteyden ottoihin. - Tai pahimmillaan ottaisi ostajan rahat ja juoksisi, jättäen toimittamatta tuotetta lainkaan...
Ei voittanutta huutoa voi perua mutta jos myyjä ystävällisesti ilmoitti pyyntönsä "perumisesta" ja vielä pahoitteli niin laittaisin neutraalin/positiivisen palautteen jossa kertoisin lyhyesti että "en saanut huutamaani tuotetta väärinkäsityksen vuoksi mutta myyjä hoiti asian ystävällisesti ja asiallisesti".
Jos myyjän viesti on "vaatimus" niin silloin laitat nagatiivisen palautteen.
Vierailija kirjoitti:
Huudon peruminen tarkoittaa sitä,että huutokaupan päätyttyä et esitä myyjää kohtaan mitään vaatimuksia. Toki voit antaa palautetta. - Riippuu sitten itsestä miten peruuntumiseen suhtautuu. - Itse arvostaisin sitä, että myyjä on reilusti yhteydessä mahdollisimman pian ja pahoittelisi sattunuuta ja kertoisi suoraan, ettei hän voikaan toimittaa huudon voittajalle hänen huutamaansa tuotetta. Sen sijaan, että myyjä katoaisi maan alle ja jättäsi vain vastaamatta kaikkiin ostajan yhteyden ottoihin. - Tai pahimmillaan ottaisi ostajan rahat ja juoksisi, jättäen toimittamatta tuotetta lainkaan...
Siitä huolimatta antaisin negatiivisen palautteen, koska lopputulos omalta kantiltani katsottuna ei ole ollut odotettu ( eli en saanut ostamaani tuotetta). Toki negatiivisessa palautteessa antaisin myös kirjallisen kuvauksen tapahtuneesta ja toisin esille myyjän reilun käytöksen!
Negatiivinen palaute ja ilmoitus ylläpidolle.
Eihän huutoa voi perua, jos ehdotat perumista niin sinä saat negatiivisen palautteen ja sinusta tehdään ilmoitus ylläpidolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä peru. Myyjän moka. Anna negatiivinen palaute jossa sanot, että et saanut huutamaasi tuotetta. Jos on tehomyyjä niin joutuu maksamaan välityspalkkion siitä huolimatta. Ihan oikein.
Miksi pitäisi olla noin kusipää? Eikö voisi sopia asian?
Myyjähän tässä on kusipää ja rikkoo sääntöjä. Oletettavasti myynyt tuotetta sääntöjen myös muualla ja se sattui menemään toista kautta samaan aikaan.
"Siitä huolimatta antaisin negatiivisen palautteen, koska lopputulos omalta kantiltani katsottuna ei ole ollut odotettu ( eli en saanut ostamaani tuotetta). Toki negatiivisessa palautteessa antaisin myös kirjallisen kuvauksen tapahtuneesta ja toisin esille myyjän reilun käytöksen!"
- Kuullostaa, ainakin minusta hyvältä vaihtoehdolta. - Negatiivinenkin palaute on helpompi hyväksyä jos ja kun se on hyvin perusteltu. - Ja kertoo myös muille ostajille, että voiko myyjäään (tai ostajaan) luottaa. - Virheitä teemme kaikki, mutta Huutonettiin on esiintynyt ja varmasti esiintyy myös jatkossa huijauksia ja huijaus yrityksiä. Esimerkiksi Tori -porttaaliin verrattuna palautteista voi saada edes jonkinalisen ennakko-aavistuksen myyjän tai ostajan luotettavuudesta.
No nyt mä alan näiden vähättelykommenttien myötä ymmärtää, miksi toi sama touhu jatkuu siellä aina vaan ja samat petturimyyjät jatkaa vuodesta toiseen. Eihän niitä nyt kannata ilmiantaa kun ei tää nyt niin vakavaa...
Älä peru. Myyjän moka. Anna negatiivinen palaute jossa sanot, että et saanut huutamaasi tuotetta. Jos on tehomyyjä niin joutuu maksamaan välityspalkkion siitä huolimatta. Ihan oikein.