Lahjojen hankkiminen
Mitä mieltä, onko kivempaa ostaa lahjoja sellaisille, jotka toivovat tasan tiettyä lahjaa (tyyliin se-ja-se laukku, tietty väri jne) vai jos yleisemmin toivoo vaikkapa uutta laukkua?
Tunnen itse molempia, ja tavallaan onhan se helppoa ostaa se juuri tietty. Sen tietää varmasti ilahduttavan. Toisaalta pidän kyllä siitäkin, että kiertelee kaupoissa ja miettii mikä olisi juuri tietylle ihmiselle sopivaa. Osa lahjan antamisen viehätyksestä on juuri toive, että onnistuu ilahduttamaan jollain omalla ideallaan.
Kummasta itse pidätte? Tai kumpia itse olette?
Kommentit (2)
Miehelle saatan kertoa jotain tarkempaa mitä haluan, ja toisinpäin. Lapsilta kysyn tarkat toiveet, teineille kun ei kelpaa yleensä vähän sinnepäin.
Yleisesti kuitenkin ystävät ja sukulaiset saavat jotain, mistä ajattelen itse heidän pitävän. En siis kysele. Enkä itsekään määrittele mitään tarkkaa vaikka kysyisivätkin. Sanon vaikka, että tarvitsisimme uuden teepannun tms (esimerkki siis).
Minä en koskaan toivo mitään tiettyä ja aina olen kivoja lahjoja saanut. Jos haluan jotain tarkasti tietynlaista, ostan sen itse, en ostata muilla. Kyselijöille vinkkailen tarvittaessa yleisiä suuntaviivoja.