Kylmässä pakkassäässä liikkumiseen ja seisoskeluun todella hyvät jalkineet?
Kommentit (41)
Huomaa myös valita kengänkoko, jossa on jonkin verran ylimääräistä tilaa. Villasukka vie siitä tilasta osan ja lisäksi pieni eristävä ilmakerros auttaa pitämään jalan lämpimänä. Ja auttaahan se vähän verenkiertoakin, kun varpailla on tilaa liikkua.
Sorelit. Ei oo parhaat kävelyyn koska ovat melko painavat ja vähän jäykät, mutta loistavat ulkona seisoskeluun. Suosittuja esim. opettajien ja lastentarhan työntekijöiden keskuudessa jotka joutuu seisoskeleen paljon pihalla.
Mulla on Salomonin ikivanhat Gore-Tex -vaelluskengät. Nää oli mulle puolikasta numeroa liian isot, mutta ostin kun halvalla sain. Ja ostin niihin lampaanvillaiset pohjalliset, jotka teivät niistä just sopivat. Nämä on olleet mun parhaat talvikengät ikinä. En tajua. On ollut nahkaiset Camel -bootsit ja on nytkin Uggit. Uggit on kyllä lämpimät, mutta en tykkää niillä kävellä pitkiä matkoja. Tosin ap hakikin siihen seisoskeluun kenkiä, eli ilmeisesti tyyliin leikkipuistoon ja siihen Uggit tai vielä paremmin huopikkaat on mitä parhaimmat.
Uggit on liukkaat, niin ulkona kuin sitten sisälle mennessä. Monet lipat on tullut vedettyä. :(
Villapohjalliset ehdottomat sisälle lämminvuorisiin kenkiin, paksut kumipohjat kengissä. Ja ehdottomasti kahdet sukat, joista toiset mielellään aidot pässinpökkimät eli villasukat.
terv. koiranulkoiluttaja, joka seisoskelee välillä koirapuistossa
Muistattehan laittaa kerrastosukat puuvillaisten sijaan! Muuten mitkä tahansa kengät ovat kylmät.
Juu, uggit on liukkaat ja löpsöt. Juuri tuollaisia vaelluskengän tyyppisiä tarkoitin, niillä ei lennä heti persuksilleen. En yhtään ihmettele, että suomalainen nainen ei kulje korkkareissa talvisin......kainalosauvat ei ketään kaunista.
terv. 26
Sorelit, ehdottomasti, jos ei ole tarkoitus juoksennella. Toimivat ihan hyvin kuitenkin pihaleikeissä lasten kanssa.
Oma suosikki on Timberland. Talveksi hyvät ja kestävät laatujalkineet.
Saatavilla esim.:
https://www.xxl.fi/kengat/naisten-kengat/naisten-talvikengat/c/140420?b…
https://www.sportamore.fi/tuotteet/?brand=timberland&gclid=CKG2xLnE7tAC…
Vierailija kirjoitti:
Uggit on liukkaat, niin ulkona kuin sitten sisälle mennessä. Monet lipat on tullut vedettyä. :(
Joo Emut on ehdottomasti Uggeja paremmat, pitävämmät pohjat jotka sopii paremmin Suomen talveen.
https://www.pomar.fi/tuote/naisten-pomar-gore-tex-nilkkuri/38941/
Nämä ovat tosi lämpimät ja hyvät kävellä. Gore texin ansiosta hyvät myös loskasäällä. Jos etsit käytännöllisiä kenkiä, tässä ne ovat!
Miksi seisoskelet pakkasessa? Et kai myy niiden kenkien väliä?
Aika monet kengät käy tarkoitukseen, kunhan muistaa pohjallisen.
Villapohjalliset on ehdottomasti parhaat, aina välillä pitää ostaa uudet. Kunhan eristää itsensä maasta.
Mulla on pitkään ollut Kuomat sen takia, että ne on kevyet ja mahtuu tarvittaessa paksumpi villasukka mutta yleensä riittää tavallimen ohut merinovillasukka. Olen kokeillut niitä Sorel kenkiä mutta nehän oli järkyn raskaat. Kuomat jalassa on helppo liikkua lasten kanssa ja käydä rattailla kaupassa jne.
Paksu pohja, vuorellinen, irtopohjallinen, mahtuu kahdet sukat joista toiset paksut villasukat, pitkät varret ja väljä istuvuus varsinkin varpailla. Siinä lähtökohdat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi seisoskelet pakkasessa? Et kai myy niiden kenkien väliä?
Ai niin joo, kun kaikki meistä työskentelee kivassa pikku toimistossa klo 8-16. P.S. toi sun näppäräks tarkoitettu kommentti oli aika huono!
Mun mielestä Sorelit eivät ole erityisen lämpimät. Kaiken lisäksi ovat raskaat.
Nutukkaat, hyvin heinilä vuorattuna. Ei sen parempaa pakkaskenkää ole vielä keksitty, mutta ovat vaan kovin kalliit pauloineen kaikkineen.
Huopaset, huopapohjallisilla ja villasukilla. Varmasti lämpöset jalat, vuosien kokemuksella. Katopa Lahtiset valikoima.