Miksi mä näen jatkuvasti painajaisia?
Olen nähnyt lähes joka yö painajaisia nyt ehkä parin kuukauden ajan. Painajaiset ovat joka kerta erilaisia enkä muista niitä kunnolla jälkeenpäin, mutta ahdistunut olo jää silti. Voiko johtua stressistä?
Välillä on myös vaikeuksia nukahtaa. Lauantaina join pari lasia viiniä, jolloin oli heti helpompi nukahtaa. En siis ollut juonut kuin kaksi lasia, mutta silti oli helppo nukahtaa normaalisti enkä nähnyt painajaisia..
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Stressi. Ja alkoholinjuonti pahentaa asiaa ja huonontaa unen syvyyttä. Tuntuu ehkä,, että nukahdat nopeammin, mutta yöstä tulee katkonaisempi.
Oletko kokeillut mitään rentoutumisharjoituksia tai meditaatiota ennen nukkumaanmeno? Rentouttaisi stressinkin osalta ja voisit ehkä nollata pään sen kautta, niin saisit parempaa yöunta.
Aiemmin olen kyllä kokeillut, pitää taas aloittaa:-)
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt lähes joka yö painajaisia nyt ehkä parin kuukauden ajan. Painajaiset ovat joka kerta erilaisia enkä muista niitä kunnolla jälkeenpäin, mutta ahdistunut olo jää silti. Voiko johtua stressistä?
Välillä on myös vaikeuksia nukahtaa. Lauantaina join pari lasia viiniä, jolloin oli heti helpompi nukahtaa. En siis ollut juonut kuin kaksi lasia, mutta silti oli helppo nukahtaa normaalisti enkä nähnyt painajaisia..
Jos syö liikaa ennen nukkumista,minulla ainakin tuntuu vaikuttavan.
Olen itse kärsinyt painajaisista muutaman kuukauden. Viime yönä yritin vaihtaa junanraidetta jossain turun kaltaisessa paikassa, jossa siis ei ole alikäytäviä, vaan vaan hypitään raiteiden yli. Unessa huomasin hypättyäni olevani myöhässä ja jääväni alle.
Johtuu stressistä, mutta mulla alkoholi pahentaa asiaa. Tai ei painajaisia sinänsä, koska sitten en nuku ollenkaan. Opamox antaa unen, mutta ei poista painajaisia. Parempi kuitenkin niin. Joka yö ei vaan niitäkään uskalla ottaa, otan yleensä kerran kuussa puolikkaan 15mg tabletista.
Olet tulossa hulluksi. Skitsofrenia alkaa juuri noin. Oletko vähän yli 20?
Olen kärsinyt jatkuvista painajaisista jo monta vuotta. Pää alkaa hajoamaan oikeasti. Mitään apua mistään ei ole löytynyt.
Eli tämä kiinnostaa minuakin.
Stressi, alkoholi, tietyt lääkkeet, käsittelemättömät asiat..
Pakko oli tulla kommentoimaan. Olen nimittäin nähnyt kauheita painajaisia useana peräkkäisenä yönä.
Olen tenhyt viime aikoina aivan liikaa töitä. Ympäripyöreitä päiviä eikä todellisia vapaapäiviä ole ollut.
Eli stressistä sitten johtuu... Tän viikon jälkeen työt onneksi vähenevät puolella. Koko syksyn on ollut liikaa töitä. Valitettavasti ahertamiseni ei näy palkkapussissa.
Sama täällä. Liikaa töitä ja liian vähän palautumisaikaa vuorojen välissä. Nukun nyt vain 2-3 tuntia yössä ja hetään aina painajaiseen jotka liittyy työhön. Esim ammun tai hakkaan asiakkaita.
Uskalsin avautua lääkärille asiasta niin käski joogata!!! No, ei ole auttanut hengitykset. Heräsin taas jo 2:45.
Stressi. Ja alkoholinjuonti pahentaa asiaa ja huonontaa unen syvyyttä. Tuntuu ehkä,, että nukahdat nopeammin, mutta yöstä tulee katkonaisempi.
Oletko kokeillut mitään rentoutumisharjoituksia tai meditaatiota ennen nukkumaanmeno? Rentouttaisi stressinkin osalta ja voisit ehkä nollata pään sen kautta, niin saisit parempaa yöunta.