Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo olo, mitä tämä on?

Vierailija
11.12.2016 |

Siis en kehtaa mennä mihinkään lääkäriin selittämään, kun en osaa... Mulla on parin kuukauden aikana muutaman kerran ollut sellainen "outo olo". Istun esim. bussissa tai katson telkkaa ja yhtäkkiä en jotenkin olekaan siinä paikassa. Siis niinkuin olisin vain joku, joka katsoo sitä tilannetta tai tiedän, että se tapahtuu, mutten varsinaisesti ole siinä ja tuntuu, etten voi vaikuttaa mihinkään... Joku tuttu akka vaan röhnöttää sohvalla tai tuijottaa bussin ikkunasta ulos, kaikkea tapahtuu ja aika kuluu. En pysty selittämään paremmin sitä, on niin omituista, etten löydä sanoja...

Olisko ketään, joka tietäisi, mitä tämä on? Kesyää ehkä puoli minuuttia-minuutin ja menee ohi.. Onko mulla joku aivosyöpä vai onko mut kirottu? Kristallipallot esiin nyt :D

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuntuu että katsot tilannetta ikäänkuin ulkopuolelta? Mulla alkoi paniikkihäiriö oireilla noin.

Vierailija
2/9 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Depersonalisaatio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jotenkin samanlainen ongelma. Minulle tulee sellaisia kohtauksia että ympäristö muuttuu vieraaksi. Tunnistan ja tiedän missä olen, mutta kaikki silti näyttää oudolta. Kohtauksia tulee monta kertaa päivässä. 

Vierailija
4/9 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Depersonalisaatio

Kiitos.

Googletin ja Terveyskirjasto kuvasi tuntemuksen paremmin kuin itse olisin osannut :D

" Depersonalisaatiohäiriölle ovat ominaista toistuvat tai pitempään jatkuvat depersonalisaatiot, joiden yhteydessä henkilö menettää kosketuksen omaan itseensä. Hän voi kokea olevansa automaattinen kone tai elävänsä unessa tai elokuvassa. Usein hän kokee olevansa ajatustensa, ruumiinsa tai ruumiin osiensa ulkopuolella, hänellä ei ole kosketusta tunteisiinsa tai ei koe kontrolloivansa liikkeitään."

Just tuollainen "automaattikoneolo".

Muuten kyllä tuntuu vähän hassulta, että olisi jotain käsittelemättömiä traumoja tms... eikä viimeaikoina mitään kummempaa stressiäkään ole ollut. Ja eihän tämä nyt välttämättä tätä ole, mutta hassua, miten tuo teksti osuu just eikä melkein kohdalleen :o

Ehkä kumminkin suunnistan lääkäriin, jos tämä jatkuu ja/tai pahenee.

Ap

Vierailija
5/9 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Depersonalisaatio

Tämähän se, löydät tietoa googlettamalla.

Vierailija
6/9 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tuntuu että katsot tilannetta ikäänkuin ulkopuolelta? Mulla alkoi paniikkihäiriö oireilla noin.

Tuliko sulla ensin ihan "vain" tuollaisia oloja vai heti jotain ahdistusta lisäksi? Itselläni on neutraali/tunteeton olo koko tuon episodin ajan. Siis ei edes mitenkään normaali ei-varsinaisesti-huono-eikä-hyvä-tunnetila, vaan ihan sellainen outo kuin mitään tunnetta ei olisikaan.. Jälkeenpäin toki säikähtänyt fiilis, kun miettii, että mitäs hittoa just tapahtui...

Ap

Vierailija
7/9 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dissosisaatio

Vierailija
8/9 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oloon ei liity paniikin tunnetta.