Mistä saan nopeasti rahaa
On vain 1500€ ja keväällä pitäisi maksa joka kuukausi vuokra, eläminen+kevään mahdollinen valmennuskurssi. Haen nimittäin kouluun. Vain jonkin verran tuloja tulossa keikkatöistä.
Olen kirjoilla korkeakoulussa, mutta lopetan opintotuen keväällä, sillä ei ole koulua ollenkaan. Pysynkö saamaan silti jotain työttömyystukea?0
Kommentit (17)
Sulla on jo yksi opiskelupaikka, ja olet rahoittanut osan välivuodesta opintotuella. Nyt ihmettelet, kuka maksaisi pääsykokeisiin lukemisesta. Vastaus on, ettei kukaan. Opintotukea on rajoitettu ja toisen opiskelupaikan saamista vaikeutettu juuri siksi, ettei tuollaista työvoiman ja tukien tuhlaamista enää tapahtuisi. Ne ajat, jolloin nuoret saattoivat etsiä itseään ja tavoitella tavoittamattomia unelmia yhteiskunnan rahoituksella, ovat takana. Eikö lukion opinto-ohjauksessa edes tätä kerrottu?
Ainakin yleistä asumistukea sun pitäis saada, jos et ole oikeutettu opintotukeen. Mutta en tiedä, katsovatko että kun olet opiskelija, sun pitäis opiskella ja saada opintotukea... sitten et sais yleistä asumistukeakaan. Soitapa huomenna kelaan ja kysy. Ja tuu kertoo tännekin, jos joku muu sattuis olemaan samassa tilanteessa.
Mistään ei saa nopeasti rahaa, töitä on paiskittava ja säästettävä rahat
Vierailija kirjoitti:
Sulla on jo yksi opiskelupaikka, ja olet rahoittanut osan välivuodesta opintotuella. Nyt ihmettelet, kuka maksaisi pääsykokeisiin lukemisesta. Vastaus on, ettei kukaan. Opintotukea on rajoitettu ja toisen opiskelupaikan saamista vaikeutettu juuri siksi, ettei tuollaista työvoiman ja tukien tuhlaamista enää tapahtuisi. Ne ajat, jolloin nuoret saattoivat etsiä itseään ja tavoitella tavoittamattomia unelmia yhteiskunnan rahoituksella, ovat takana. Eikö lukion opinto-ohjauksessa edes tätä kerrottu?
Siis olen opiskellut tässä yhden tutkinnon, en pitänyt välivuosia, joten tuet ovat tulleet tarpeeseen. Mutta ajattelin säästää niitä myöhempiä opintoja varten. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yleistä asumistukea sun pitäis saada, jos et ole oikeutettu opintotukeen. Mutta en tiedä, katsovatko että kun olet opiskelija, sun pitäis opiskella ja saada opintotukea... sitten et sais yleistä asumistukeakaan. Soitapa huomenna kelaan ja kysy. Ja tuu kertoo tännekin, jos joku muu sattuis olemaan samassa tilanteessa.
Mä soitan ja kysyn! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olen opiskellut tässä yhden tutkinnon, en pitänyt välivuosia, joten tuet ovat tulleet tarpeeseen. Mutta ajattelin säästää niitä myöhempiä opintoja varten. Ap
Hatunnosto sulle, että teen ensimmäisen tutkinnon valmiiksi. Edelleen pätee, että yhteiskunta ei jatkossa kustanna toisia tutkintoja, vaan pitäisi mennä töihin ja säästää itse, jos sellaista luksusta haluaa. Tämä on ajan henki.
Mä myyn tarpeetonta. Tää kuulostaa kliseeltä, mutta mulla on vuosia ollut n 10 kohdetta myynnissä osta heti toiminnolla. Siis laitan kerralla n 20-30 ja osa menee nopeammin ja osa paljon hitaammin. Mutta kyllä joku ostaa aina johonkin hintaan.
Mulla heti tammikuussa taas vapautuu ilmaisia kauppoja, teen ensi kuun alussa lisää ilmoituksia.
Rahaa tulee sen verran että saa kuitattua pari kauppakertaa. Ja ennen kaikkea kun myy hitaasti ja vähän , on uuden ostaminen hyvin haasteellista
Mene töihin niin kuin muutkin. Hitto, itse painoi kaksi vuotta 14 tuntia päivässä koulussa ja töissä.
Toimeentulotuki + yleinen asumistuki. Et saa kyllä hirveästi keikkailla, mutta tulet toimeen noilla.
Prostituutio. Muita ei naispuolisen kannata edes harkita.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan rahaa saa edelleen jos istuu työttömänä kotona kaljaa juomassa eikä yritäkään kehittää itseään.
Vierailija kirjoitti:
Prostituutio. Muita ei naispuolisen kannata edes harkita.
Kannattaa ottaa yksi tai muutama vakioasiakas eikä yrittääkään mitään kertakauppoja. Paras on rikas sugar daddy joka elättää.
Jos olet nainen niin nahkavisa laulamaan.
Anna mulle. Saat satasen eikä homma kestä 15 sekuntia kauempaa!