Huolissani pojastani
Meillä 15-vuotias poika, hoitaa koulun ihan ok ja on muutenkin ihan kunnollinen MUTTA liikkuu mielestäni ihan väärässä seurassa. Pojalla ei oikein koskaa ole ollut hyviä kavereita, mutta nyt viettää paljon aikaa ulkona ja on löytänyt seuraa. Ja nämä uudet kaverinsa ovat päälle 20 vuotiaita ja se vähä mitä olen niitä nähnyt niin näyttävät ns gangstoilta, tatuointeja, huiveja lippiksiä, löysiä farkkuja, tummia aurinkolaseja talvellakin. Viikonloppuisin poika saattaa tulla kotiin keskellä yötä, viikolla tulee kyllä sovitusti 22.30 mennessä aina.
Isänsä on sitä mieltä että niin kauan kun poika hoitaa asiansa niin saa itse valita seuransa mutta mä en kyllä ollenkaan tykkää. Poika lököttää farkkujaankin niin että persaukset vilkkuu ja isänsä mielestä sekin on ihan ok (ollut itse hoppari aikoinaan).
Keskustelu yhteys on meillä säilynyt mutta itse asia ei siilti muutu mihinkään, "äiti kyllä mä pidän itestäni huolta" ei vakuuta minua :( Mitä tehdä???
Kommentit (27)
Wt..........
Olen aina oikeassa, sanot mitä sanot
Vierailija kirjoitti:
no joo, otahan yhteys lastensuojeluun. Säästät lapsesi isommilta ongelmilta. Ei kukaan normaali ja puhtain tarkoitusperin liikkeelläoleva kakskymppinen hengaile viisitoistavuotiaiden kanssa. Siinä on mukana joko huumeet, huumekuriiriksi joutuminen, seksuaalinen hyväksikäyttö tai muut rikollisuuden lajit tai sitten mielenterveysongelmat lapsellanne. Parasta olisi jos joutuisi kauas ja eristetyksi tuosta porukasta, voi vielä olla toivoa. Muussa tapauksessa on linnassa vielä itsekin.
Ei kai tuossa nyt sentään mikään viittaa mihinkään seksuaaliseen hyväksikäyttöön?
Vierailija kirjoitti:
mä vietin oman nuoruuteni meidän lähiön rappionistien kanssa... yläasteikäisenä hengasin näiden vajaa kolmekymppisten kanssa kaiket päivät koska ne haki kaljaa, niiltä sai kannabista, niillä oli aina käty (kämppä tyhjänä = ei tarvii pakkasessa olla). ei niitä kiinnostanu se että olin 14 eikä kukaan koskaan edes kysyny miten voin olla noin vaan öitä poissa kotoa. no, ei kotonakaan ketään kiinnostanu. ei musta silti nistiä tullu, ihan oon töissä ja hoidan asiani. jos sun pojallas on luja tahto niin ei se siitä kärsi että se hengaa linnakundien kanssa.
M29
Sulla aika ikävät kotiolot ollut? Meillä ei ainakaan pitäisi olla näin. Enemmän ajattelen että poika etsii kavereita koska ei ole niitä aiemmin oikein löytänyt. Mitä mieltä olet kun sulla on kokemusta. Olenko huolissani turhaan?
ap
Olet aiheesta huolissasi, luota vaistoosi. Mutta sen sijaan, että alat epäillä poikaa, ota ensin selvää. Kysy kavereista, nimiä, mitä tekevät, missä asuvat, mitä harrastavat, voitko pyytää heitä teille kylään jne. Älä lannistu vaan jatka tiedonhankintaasi. Googleta, etsi osoitteita ja nimiä yms. 15-vuotias on lapsi, muista se.
Meillä on poika kanssa alkanut lököttää housujaan oikein kunnolla. Luulin että se trendi ja tyyli meni ohi jo kauan sitten mutta olisiko nyt tulossa takaisin taas? Pojalla (16v) menee vyön kohta niin alhaalla että takaa on pakarat kokonaan esillä ja edestäkin kaikki. Bokserit tietysti on sentään. Mutta niitä boksereita ilmeisesti pitää esitellä koko ajan eli paidat ei ole mitenkään pitkät toisin kuin takavuosina oli. Onko muilla samaa?
Meillä pojat 17 ja 14, molemmat intohimoisia skeittareita. Viettävät kaikki sateettomat kevät/kesä/syyspäivät läheisellä parkilla tai kaduilla ja ovat tutustuneet seudun muihin skeittareihin, joista valtaosa on parikymppisiä ja osa vanhempiakin. 17-vuotias lähti kesällä näiden kanssa viikon road tripille, en epäillyt hetkeäkään päästää. Ja ihan hengissä tuli takaisin, monta kokemusta rikkaampana. En epäilisi heti pahinta, harmitonta jätkien yhdessäoloa tuo on.
no joo, otahan yhteys lastensuojeluun. Säästät lapsesi isommilta ongelmilta. Ei kukaan normaali ja puhtain tarkoitusperin liikkeelläoleva kakskymppinen hengaile viisitoistavuotiaiden kanssa. Siinä on mukana joko huumeet, huumekuriiriksi joutuminen, seksuaalinen hyväksikäyttö tai muut rikollisuuden lajit tai sitten mielenterveysongelmat lapsellanne. Parasta olisi jos joutuisi kauas ja eristetyksi tuosta porukasta, voi vielä olla toivoa. Muussa tapauksessa on linnassa vielä itsekin.