Nykyiset lentokoneet ja korvien lukkiutuminen?
Pitääkö paikkansa, että Finnairin nykyisissä lentokoneissa ei enää korvat mene lukkoon/kipeydy? En ole moneen vuoteen lentänyt lentokoneella ja olen kammonnut lentämistä sen kamalan korvakivun takia. Joskus yli 10 vuotta sitten lensin jollain pienellä koneella Tampereelta Tukholmaan ja sieltä eteenpäin jollain isommalla. Korvat oli niin kipeät, ettei tosikaan...
Onko nuo uuudet koneet jotenkin parempia tässä suhteessa?
Kommentit (25)
minulla on ahtaat korvakäytävät ja jo mökillemme vievä jyrkkä tie ylä/alamäkineen lyö korvat ikävästi lukkoon ! tästä syystä en ikinä uskaltaisi lentokoneeseen .(
Mulla ainakaan ei ole mitään eroa uusien ja vanhojen koneiden välillä, kipeytyvät molemmissa samalla tavalla.
Nousussa nieleskellään, laskussa voi pitää nenästä kiinni
ja yrittää puhaltaa sisäänpäin.
Elokuussa meni korvat pahasti lukkoon ja sattui aika paljon laskeutumisvaiheessa ja lensin Finnairin koneella. SIlloin oli toki kova flunssa päällä, toukokuussa taas ei ollut mitään ongelmaa. Pelasin kuitenkin varman päälle viime kuun reissussa ja ostin apteekista lentokorvatulpat. Oli muuten hyvät! Tulevat jatkossa olemaan joka lennolla korvissa.
Tuo toimii minulle sukeltaessa, alaspäin mennessä, usein tosin riittää pelkkä "nielasu" kuten myös ylöspäin tultaessa. Lentokoneessa olen joskus yrittänyt tuota puhallustekniikkaa mutta saan sillä korvat vain enemmän "lukkoon"!?