Vaimo lähti kauppaan hakemaan lisää ruokaa
Kahden päivän jämät jääkaapissa odottamassa syöjäänsä mutta lisää vaan pitää kokata. Haluaa vitt*illa. Odottaa että sanon että eikö ruoka jo riitä että saa jonkun uuden vaihteen päälle :(
Kommentit (41)
Mä teen usein, että kolmena päivänä ruokaa ja neljäntenä syödään sitten kolmen päivän jämiä.
Sähän voit tehdä itse ne ruuat, ettei vaimon aina tarvii. Tai laittaa jämiä vaikka pakkaseen ja ottaa duuniin evääksi.
Tai avata muuten vaan suus, että onhan siellä eilistäkin, että voisit syödä sitä. Tai pidät vaan turpaas kiinni ja nillität palstalla kuin pikkutyttö.
Vierailija kirjoitti:
Sanopa vaimollesi, että sinä huolehdit tästä lähtien perheen ruokaostoksista ja ruuanlaitosta. Sitten voit käyttää jämät niin tarkkaan kuin haluat. Luultavasti vaimokin ilahtuu.
Täältäkin sitä "pitäkää tunkinne porukkaa löytyy". Tämä on juuri se "seuraava vaihde" joka pistetään silmään jos joku sanoo että ruokaa tehdään liikaa. Ei kai heti tarvi vetää hernettä nenään jos sanotaan että voisi hiukan himmata ruuan laitossa.
Rotatkin elää kauemmin kun ruokaa on liian vähän verrattuna paljoon.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan myös, että ap ottaa vastuun kokkaamisesta ja kauppa asioista.
Ihanko totta että ehdotat tämmöstä :)
Kas kummaa kun ehdotuksesi ei yhtään yllätä :)
ap.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen usein, että kolmena päivänä ruokaa ja neljäntenä syödään sitten kolmen päivän jämiä.
Sähän voit tehdä itse ne ruuat, ettei vaimon aina tarvii. Tai laittaa jämiä vaikka pakkaseen ja ottaa duuniin evääksi.
Tai avata muuten vaan suus, että onhan siellä eilistäkin, että voisit syödä sitä. Tai pidät vaan turpaas kiinni ja nillität palstalla kuin pikkutyttö.
jäkäti jäti jäk jäk jäk jäk
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanopa vaimollesi, että sinä huolehdit tästä lähtien perheen ruokaostoksista ja ruuanlaitosta. Sitten voit käyttää jämät niin tarkkaan kuin haluat. Luultavasti vaimokin ilahtuu.
Täältäkin sitä "pitäkää tunkinne porukkaa löytyy". Tämä on juuri se "seuraava vaihde" joka pistetään silmään jos joku sanoo että ruokaa tehdään liikaa. Ei kai heti tarvi vetää hernettä nenään jos sanotaan että voisi hiukan himmata ruuan laitossa.
Rotatkin elää kauemmin kun ruokaa on liian vähän verrattuna paljoon.
ap.
En ehdottanut vinoillakseni vaan aivan tosissani. Sain tekstistäsi sen vaikutelman, että ostosten teko ja ruuan valmistaminen on teillä nyt pelkästään vaimon harteilla. Sinä voisit välillä ottaa vetovuoron, niin rentoutuisitte molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvo kirjoittajalle: osta ja tietenkin kokkaa itse ruokasi.
Vaimo ostaa ja kokkaa vain ja ainoastaan oman ruokansa.
Selkeää!
Tästähän se soppa syntyisi!
Järkevä ratkaisu. Turhan moni nainen kokkaa ja usein myös maksaa miehen ruoat, vaikka mies syö usein kaksi kertaa enemmän.
Ruoka on halpaa verrattuna mihin tahansa muuhun pakolliseen kuluun esim. sähkö, vesi, kiinteistöverot, vakuutukset jne.
Se on vaan kun ei osata ostaa ruokaa niin tuleehan se kalliiksi.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvo kirjoittajalle: osta ja tietenkin kokkaa itse ruokasi.
Vaimo ostaa ja kokkaa vain ja ainoastaan oman ruokansa.
Selkeää!
Tästähän se soppa syntyisi!
Järkevä ratkaisu. Turhan moni nainen kokkaa ja usein myös maksaa miehen ruoat, vaikka mies syö usein kaksi kertaa enemmän.
Ruoka on halpaa verrattuna mihin tahansa muuhun pakolliseen kuluun esim. sähkö, vesi, kiinteistöverot, vakuutukset jne.
Se on vaan kun ei osata ostaa ruokaa niin tuleehan se kalliiksi.
ap.
Ainoa järkevä ratkaisu on, että sinä käyt kaupassa ja kokkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jäkäti jäti jäk jäk jäk jäk
ap.
Hyvin rentoutuneelta ja joviaalilta kuulostat. Toivottavasti vaimo nyt tekee sitä keittoa vain sen verran kuin kerralla syötte. Ettei vaan jää jämiä, jolloin pinnasi saattaisi taas kiristyä.
Kauhean katkeralta vaikutat. Hyvä että päästelet höyryjä pihalle edes täällä kun et kotona voi. Sinua ahdistaa heittää hyvää ruokaa pois mutta vaimoasi ei, niinkö?
Katkeruutesi taitaa olla siinä pisteessä ettet ole oikein vastaanottavainen ideoille joita täällä esitetään.
Vaimosi käy kauppareissullaan panemassa isokyrpäistä neekeriä jolla on todella paljon nautinnollisempi ja isompi kyrpä kuin sinulla!
Hmm... Vaimosi ei osaa tehdä ruokaostoksia eikä kokata sopivia määriä ruokaa. Sinä taas osaisit ostaa ja laittaa juuri sopivasti.
Mietitäänpä nyt yhdessä, olisiko ongelmaan jokin ratkaisu. Tai tulisiko itsellesi mitään mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vaimo tuli kaupasta intoa puhkuen ja paneutui resepteihinsä. Sen verran rentoutin itseäni että sain sanottua että "jos aiot tehdä tänään ruokaa niin pitää laittaa kompostiin perjantaiset ja eiliset ( vajaa 10 keitettyä perunaa) jämät". Sanoi että "Niin jos syötäisiin ne ensin".
Kyllä tämä tästä.
Ihmetyttää että ei itse hoksaa milloin ruokaa alkaa jo olla liikaa :)
ap.
Jospa sanot siipallesi että ylijäämäruokaa voi myös pakastaa. Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Ilmeisesti vaimollasi on tekemisen puute ja tylsää kotona ja pakenee tylsyyttä kokkaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo tuli kaupasta intoa puhkuen ja paneutui resepteihinsä. Sen verran rentoutin itseäni että sain sanottua että "jos aiot tehdä tänään ruokaa niin pitää laittaa kompostiin perjantaiset ja eiliset ( vajaa 10 keitettyä perunaa) jämät". Sanoi että "Niin jos syötäisiin ne ensin".
Kyllä tämä tästä.
ap.
Jospa sanot siipallesi että ylijäämäruokaa voi myös pakastaa. Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Ilmeisesti vaimollasi on tekemisen puute ja tylsää kotona ja pakenee tylsyyttä kokkaamalla.
Olen kieltänyt valmiin ruuan pakastamisen koska en halua alkaa huolehtimaan siitäkin. Ainoastaan minä voin pakastaa valmista ruokaa.
Kielto on "jääskeläismallinen" ei ihan ehdoton, vaan että "etkö sinäkin ole tullut siihen tulokseen että mitä ruokia pakastimeen laitat niin sinne ne myös jäävät?" tyylinen kielto.
ap.
En tunne ainuttakaan itseni lisäksi joka osaisi käyttää arkkupakstinta ettei se vaan olisi ruuan hautausmaa ja sieltä sitten perikunta laittaa kompostiin.
Meillä mies ostelee ruokaa vaikka jämiäkin voisi käyttää. Ärsyttäähän se välillä, mutta minä kompensoin sitä ottamalla töihin evääksi niitä jämiä ja pakastan myös annosrasioissa ruokaa, niin ettei muuta tarvitse kuin nostaa illalla rasia pakastimesta jääkaappiin ja aamulla siitä laukkuun mukaan. Toisinaan mieskin intoutuu tekemään samoin, vaikka hänen kohdallaan into ei paria päivää pidempään yleensä kestä.
Mikä vänisijä. Ratkaisu asiaan on ilmiselvä ja sitä moni ehdottanut, mutta ei, ap on niin laiska ettei hänestä ole siihen. Mieluumin nalkuttaa kuin tekee itse asialle jotakin.
Siis kymmenestä perunasta tämmöinen vinkuminen? Miksi et avaa suutasi? Et jaksa itse laittaa ruokaa? Olisit varmasti jaksanut edes ehdottaa että tehtäiskö pyttipannua tänään tms.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä tästä.
ap.
Nyt on sitten syöty. Vaimo hiukan hapan kun ei voinut tehdä uutta ruokaa vaan söi perjantaisia jämiä kuten minäkin. Tiedän että ajattelee että tekee ruokaa huomenna, mutta näen että vasta tiistai olisi oikea hetki.
Jos haluaa kokata joka päivä niin pitää tehdä pienempiä annoksia.
Voihan sitä sanoa että "mitäs jos kokkaisit itse perhelle", mutta usein sitten nainen kuitenkin haluaa päättää että mitä sen miehen pitää kokata ja kaupasta ostaa.
Jos minä alkaisin pääkokiksi niin joka torstai olisi sitten hernekeittoa ja pannaria. Myös nakkikeittoa , jauhelihakeittoa, maksalaatikkoa, silakkalaatikkoa, uunilenkkiä. Pitsaa kerran kuussa, ohrauunipuuroa, kaalikeittoa. Eineksiä ja valmiskastikkeita ja muita valmisruokia ei koskaan paitsi makkara ja lihapullat.
lisäksi olisi broilerinkoipia kerran viikossa.
Että simmottiin.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä tästä.
ap.
Olen kieltänyt valmiin ruuan pakastamisen koska en halua alkaa huolehtimaan siitäkin. Ainoastaan minä voin pakastaa valmista ruokaa.
Kielto on "jääskeläismallinen" ei ihan ehdoton, vaan että "etkö sinäkin ole tullut siihen tulokseen että mitä ruokia pakastimeen laitat niin sinne ne myös jäävät?" tyylinen kielto.
ap.
En tunne ainuttakaan itseni lisäksi joka osaisi käyttää arkkupakstinta ettei se vaan olisi ruuan hautausmaa ja sieltä sitten perikunta laittaa kompostiin.
Ja koska et tunne muita niin olet sitä mieltä ettei sellaisia olekaan? Mun entinen arkkupakastimeni ei koskaan ollut mikään hautausmaa ja nykyinen kaappimalli vielä vähemmän.
Mä olen sitä mieltä että joko olet todellinen kontrollifriikki ja vaimosi pakenee sua kauppaan ja keittiöön tai sitten olet trolli.
Mun mies jos koittaisi noin määräillä,sais marmorikaulimesta. Säälin vaimoasi.
Jämät pakkaseen, jos muuten meinaavat mennä roskiin. Niitä voi sit ottaa töihin evääksi tms.